61
یکشنبه 13 مرداد 1398
شماره 7727
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سطح زیرکشت ذرت در ایرانشهر کاهش می‌یابد

کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر در آغاز فصل کشت ذرت گفت: با توجه به این‌که ذرت محصولی است با نیاز آبی بالا در برنامه داریم سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای را به هزار هکتار کاهش دهیم.
اخبار ویژه
فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۵۰ روستای فاقد برق در نقاط مختلف این شهرستان شناسایی شده که ساکنان آن‌ها نیازمند نگاه ویژه دولت هستند.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: مأموران این شهرستان در حین انجام مأموریت‌های محوله در نطقه صفر مرزی کاروان شتر به تعداد ۱۰ نفر را کشف کردند.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس از اجرایی شدن طرح ساماندهی بازارچه ۲۲ بهمن، با پایش اطلاعات غرفه‌ها و مستأجران این بازارچه دست‌فروشی خبر داد.
مدیرعامل آبفای هرمزگان از حل مشکل آب مردم روستای کولغ‌کاشی میناب در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد.
مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان از راه‌اندازی 2 پایگاه ساحلی آبی در جزایر هرمز و ابوموسی خبر داد و گفت: برای اجرای هر یک از این پروژه‌ها به حدود یک هکتار زمین در نوار ساحلی نیاز است و برای احداث هر پایگاه نیز 100 میلیون تومان مصوب شده است.
فعالیت پروژه مهر برای ساماندهی مکان‌های آموزشی مناطق محروم قلعه‌گنج، شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، شتاب گرفت.
با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام‌شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، برای حفظ مشاغل و هنرهای دستی و سنتی، هنر گیوه‌دوزی شهرستان کوهبنان احیا شد.

جذب 1200 معلم در هرمزگان

آموزش
نماینده غرب هرمزگان در مجلس گفت: برای اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس 1۲۰۰ نفر به‌صورت حق‌التدریس جذب آموزش و پرورش هرمزگان می‌شوند.
مناقشه بر سر نرخ بیکاری در هرمزگان

مناقشه بر سر نرخ بیکاری در هرمزگان

استاندار: اختلاف نرخ بیکاری فصل بهار امسال با بهار سال گذشته محسوس است دلیل آن باید استخراج شود
مرکز آمار ایران با ۷۰ سال تاریخچه فعالیت یکی از مراکز مهم جمع‌آوری داده‌های آماری و در اختیار قرار دادن آن‌ها به مراکز، نهادها و سایر نیازمندان به آمار و اطلاعات است.
خطر آتش‌سوزی در بازار سرپوشیده زابل

خطر آتش‌سوزی در بازار سرپوشیده زابل

رئیس اداره برق زابل: اصلاح شبکه برق بازار را در دستور کار قرار داده‌ایم و پیمانکار هم برای اصلاح این شبکه پیدا شده است
زابلی‌ها سال‌های زیادی است با انواع کمبودها و کاستی‌ها در شهرشان مواجه هستند و از توسعه‌نیافتگی این شهر رنج می‌برند. از آسفالت نامناسب معابر گرفته تا کمبود فضای سبز و امکانات آتش‌نشانی، بیکاری و قطعی مکرر آب و برق. این‌ها بخشی از معضلات و مشکلات این شهر است.
امیدواری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از آغاز اجرای طرح پرداخت «یارانه دستمزد» در سیستان و بلوچستان خبر داد.
۶۳ واحد آموزشی ریگان نیازمند مقاوم‌سازی است
به گفته فرماندار ریگان ۶۳ واحد آموزشی این شهرستان غیراستاندارد و نیازمند مقاوم‌سازی است.
پرداخت بخشی از معوقات کارگران راه‌آهن رفسنجان
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از معوقات کارگران خطوط ریلی احمدآباد رفسنجان با پیگیری‌های لازم با مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پرداخت شد.

چابهار مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ می‌خواهد

جامعه
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ ترک اعتیاد با هزینه دولتی در این شهرستان ضروری است و باید برای راه‌اندازی این مرکز ترک اعتیاد،  پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان انجام شود.

توزیع مرغ با نرخ دولتی در زاهدان آغاز شد

بازار
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: توزیع مرغ با نرخ دولتی هر کیلو ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان در زاهدان آغاز شده است.

نخستین مرکز پژوهشی بتن کشور در رفسنجان افتتاح شد

تولید
به گفته مدیر کارخانه سیمان ماهان در راستای تقویت تولید، نخستین مرکز پژوهشی، تحقیقاتی بتن تازه و سخت‌شده در کشور با مساحت ۵۲ متر‌ مربع در محل نظام مهندسی رفسنجان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
PDF یکشنبه 13 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
رشته کشتی از جمله رشته‌های مورد علاقه و رو به رشد در استان هرمزگان است و هم‌اکنون ۵۵۰ نفر به صورت حرفه‌ای در رده‌های مختلف سنی در این رشته در استان مشغول به فعالیت هستند.
این روزها مهم ترین موضوعی که مردم و مسئولان را در کرمان به خود معطوف کرده است موضوع کم آبی است. به طوری که استاندار نیز که عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان است، حل این مشکل را جزو اولویت برنامه‌های خود می داند.
مقبره 2۵۰۰ ساله «شاه خورشید» ریگان، در عمق کویر شرق استان کرمان، در معرض طوفان‌های شن، عوامل محیطی و انسانی رو به تخریب، خاموشی و افول است.
۶ هکتار از اراضی منطقه سربیژن ساردوئیه و ۲ هکتار از اراضی منطقه مرغک شهرستان جیرفت عصر جمعه در آتش سوخت.