61
سه شنبه 8 مرداد 1398
شماره 7723
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

طرح‌های فرهنگی هرمزگان اعتبار می‌گیرد

فرهنگ
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر ۲ روزه به استان هرمزگان، ضمن حضور در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، بندرکنگ و رودان، در آیین‌های بهره‌برداری از چند طرح فرهنگی شرکت کرد.
اخبار ویژه
رئیس مؤسسه آموزش عالی قشم از راه‌اندازی آزمایشگاه جامع نفت، گاز و پتروشمی با هدف استفاده آموزشی‌خدماتی در این جزیره خبر داد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: طرح ریشه‌کنی هپاتیت C برای نخستین بار در کشور در رفسنجان کلید خورد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به شاخص‌های سوءتغذیه و کم‌خونی مادران باردار در برخی مناطق استان، برنامه حمایت غذایی ویژه مادران باردار نیازمند در مناطق روستایی با مشارکت بنیاد علوی و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در استان اجرایی شد.
مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: توسعه شهر زاهدان و سایر مناطق استان موجب شده حجم انبوهی از پسماندهای ساختمانی در مناطق شهری تولید و در حاشیه شهر تخلیه شود که آسیب‌های جدی به محیط‌ زیست وارد می‌کند.
در جنوب کرمان ۱۰ نوع باد می‌وزد که مهم‌ترین آن‌ها شوباد نام دارد و درواقع اهالی این دیار با این نسیم خنکی که شب‌ها می‌وزد بر گرمای ۵۰ درجه تابستان چیره می‌شوند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: بیش از ۴۰ هزار کارت سوخت مهاجر در این منطقه شناسایی و از طرح کدینگ خارج شده است
در حالی مسئولان کرمان در روزهای گذشته از ضرورت کاهش قیمت مرغ به نرخ مصوب سخن گفته بودند که امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ به 14هزار و 700 تومان رسیده است.  قیمت بالای مرغ موجب شده تا مردم عطای مرغ را نیز به لقایش ببخشند و خرید آن را به شدت کاهش دهند.

هشدار وقوع سیل به کرمانی‌ها

هشدار
سیل در شرق و جنوب کرمان تاکنون به جز سه قربانی سبب تخریب کیلومترها راه روستایی شده است و این در حالی است که سازمان هواشناسی هشدار داده است که بارندگی‌ها حداقل تا چند روز آینده ادامه خواهد یافت و احتمال به خطرافتادن جان افراد بیشتری در این روزها وجود دارد.

ممنوعیت خروج مرغ از هرمزگان برای تنظیم بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: با اقدامات انجام‌شده عرضه مرغ در بازار استان افزایش می‌یابد و کمبود این محصول پروتئینی در بازار استان مرتفع می‌شود.
هند مهیای حضور در چابهار می‌شود

هند مهیای حضور در چابهار می‌شود

سفیر هندوستان: مذاکراتی درباره تأمین فاینانس 150 میلیون دلاری برای تداوم عملیات بندری هند در بندر چابهار انجام شده است
سفیر کشور هندوستان در ایران گفت: ما به تعهدات خود برای همکاری در بندر چابهار پایبند هستیم و برای ادامه همکاری و پیشرفت قرارداد با همه توان تلاش می‌کنیم.
بحران آب در روستاهای خاش
بحران آب در روستاهای خاش
فرماندارخاش گفت: روستاییان و عشایر این شهرستان در فصل گرمای تابستان و تداوم خشکسالی‌ها با شرایط دشوار کم‌آبی مواجه شده‌اند.
سایه انقراض بر سر هوبره
سایه انقراض بر سر هوبره
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان: توسعه مناطق گردشگری، تمرین‌های نظامی، چرای بی‌رویه دام، استخراج شن و ماسه و توسعه شبکه راه‌ها از عوامل تخریب زیستگاه‌های این پرنده است
هوبره، پرنده‌ای‌ زیبا و باشکوه و بیابان‌گرد که با زندگی کویری خو گرفته و در بیابان‌های مرکزی، شرق و جنوب شرق ایران از جمله سیستان و بلوچستان‌زیست می‌کند، برای جلوگیری از انقراض و شکار توسط سودجویان نیازمند حمایت‌های ویژه است.
کنترل تکدی‌گری در رفسنجان
کنترل تکدی‌گری در رفسنجان
فرماندار رفسنجان با بیان این‌که مردم کمک‌های خود را به دستگاه‌های امدادی ارائه دهند، گفت: باند حرفه‌ای تکدی‌گری در رفسنجان نداریم و تاکنون گزارشی در این خصوص نداشته‌ایم.

شرایط سخت کارگران در خرماپزان جنوب

صنفی
در این هوای گرم و طاقت‌فرسای استان هرمزگان که دما و شرجی هوا به بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و به خرماپزان معروف است، کارگرانی هستند که پای کوره‌های ذوب فلزات یا مستقیم زیر نور آفتاب گویی ذره‌ذره ذوب می‌شوند.

خدمات درمانی برای 75 هزار زائر پاکستانی

بهداشت
رئیس شبکه بهداشت و درمان میرجاوه در جلسه هماهنگی و پشتیبانی ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی گفت: سال گذشته در ایام اربعین 46 هزار نفر از مرز میرجاوه وارد کشور شدند و امسال پیش‌بینی می‌شود این آمار با افزایش 40 درصدی به 75 هزار نفر برسد.
PDF سه‌شنبه 8 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مدیر کل دام‌پزشکی هرمزگان: لکه‌سفید نام یکی از بیماری‌های ویروسی میگو است که در صورت عدم پیشگیری و بروز می‌تواند صنعت پرورش میگو را از بین ببرد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: کمیته امداد از ابتدای سال تاکنون ٨٥٥ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ٢١ میلیارد و ١٥١ میلیون تومان برای اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد اختصاص داده‌ است.
مشکلات شاغلان شرکت‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای بندرعباس نیاز به توجه بیشتر مسئولان و نمایندگان استان دارد.
برخورد خودرو تیبا با پژو ۴۰۵ در جیرفت یک کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.