61
دو شنبه 31 تیر 1398
شماره 7716
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خرس سیاه در معرض انقراض

خرس سیاه بلوچی که به زبان محلی به آن «مَم» گفته می‌شود از گونه‌های پراهمیت و کمیاب سیستان و بلوچستان است که در خطر انقراض قرار دارد
محیط زیست
خرس سیاه بلوچی که به زبان محلی «مَم» نامیده می‌شود از جمله‌ گونه‌های پراهمیت، کمیاب، در خطر انقراض و ناشناخته است که در زیستگاه خود در مناطق کوهستانی سیستان و بلوچستان به ندرت دیده می‌شود و برای جلوگیری از انقراض نیاز به حمایت‌های بیشتر دارد.
اخبار ویژه
سرمایه‌گذاران برای احداث آب‌شیرین‌کن در دریای عمان باید منافع مردم شهرستان‌های جاسک و سیریک را در نظر بگیرند.
فرمانده انتظامی شهرستان میناب از کشف قتل عمد و دستگیری قاتل کمتر از 48 ساعت در میناب خبر داد.
معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بشاگرد از آب‌گیری ۸۵۰ هزار متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری این شهرستان خبر داد.
سال ۷۲ حدود 2۸۰۰ قطعه زمین برای ایجاد شهرک جوپارستان کرمان در نظر گرفته شد.
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان گفت: 4 درصد از مالیات را مشاغل، کسبه و بازار می‌پردازند و مابقی مربوط به سایر شرکت‌ها، ارث و نقل و انتقالات است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ریگان گفت: مأموران مبارزه با مواد مخدر در هفته گذشته موفق به کشف ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر شدند.
هم‌زمان با هفته بهزیستی از سومین اتوبوس مناسب‌سازی شده ویژه افراد معلول و کم‌توان در کرمان رونمایی شد.
رئیس جمهوری در اولین سفر استانی خود در سال ۹۶ به مردم سیستان قول داد در سال ۹۷ گاز به زابل خواهد رسید. این در حالی است که گاز فقط با سی‌ان‌جی به شهر زابل، که مرکزی‌ترین شهر منطقه سیستان محسوب می‌شود، رسیده است.

معادن تعطیل‌ زرند فعال می‌شوند

سرپرست فرمانداری زرند: با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای بازگشایی معادن زغال سنگ «حتکن» و «داربیدخون» زرند و بازگشت 640 کارگر به کار مذاکراتی انجام شده است
منابع
مشکل منابع طبیعی و زیست‌محیطی معادن تعطیل‌شده زغال سنگ حتکن و داربیدخون شهرستان زرند با پیگیری‌های انجام‌شده رفع و مجوز احیای دوباره این معادن در سال رونق تولید صادر شده است.
بازگشت برکت به شالیزارهای نیکشهر

بازگشت برکت به شالیزارهای نیکشهر

پس‌از 15 سال با بارندگی‌های چند ماه گذشته کشاورزان نیک‌شهری در شالیزارهای خود مشغول نشا هستند
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: پس از ۱۵ سال صدای نغمه و آوازخوانی‌ها به برکت باران و به همت مردم در مزارع این شهرستان طنین‌انداز شده است.
بندرلنگه در مسیر توسعه اقتصادی

بندرلنگه در مسیر توسعه اقتصادی

استاندار هرمزگان گفت: توسعه زیر ساخت‌های اقتصادی، تجاری و بندری شهرستان بندرلنگه در دستور کار دولت است و آینده رو به رشدی را برای این بندر رقم خواهد زد.
جشنی برای احترام به دریا
جشنی برای احترام به دریا
اهالی روستای سَلَخ در روز جشن «نوروز صیاد» از صبح تا غروب مراسم و آداب سنتی از «رَزیف‌خوانی» گرفته تا «رقص شوشی‌ها» را که بیش از ۶۰۰ سال قدمت دارد با جزئیات برگزار می‌کنند
«نوروز صیاد» آیینی است که بومیان روستای سلخ در روزهای تولید مثل آبزیان در آخرین روزهای تیر برگزار می‌کنند.
خیر ۹۰ ساله نخلستان خود را وقف کودکان فقیر کرد
خیر ۹۰ ساله جیرفتی نخلستان خود را به مساحت ۲۰هزار متر‌ مربع وقف کودکان فقیر کرد.
کاوش اضطراری گورستان هوکرد جیرفت
طرح گمانه‌زنی برای تعیین عرصه، حریم و کاوش اضطراری گورستان هوکرد جیرفت کلید خورد.

مشکل سوخت مهم‌ترین دغدغه کشاورزان

کشاورزی
نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل سوخت به مهم‌ترین دغدغه کشاورزان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است.

رها‌سازی 4 میلیون قطعه بچه‌ماهی در منابع آبی

شیلات
سرپرست اداره کل شیلات آب‌های داخلی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی‌های اوایل امسال و آب‌گیری منابع آبی استان قرار است تا پایان امسال 4 میلیون قطعه بچه‌ماهی در منابع آبی استان رها‌سازی شود.
PDF دوشنبه 31 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
در شبکه‌های مجازی کرمان اخباری منتشر می‌شود که در آن کارشناسان ارگ بم مدعی هستند مرمت این کاروانسرا در حالی به پیمانکار سپرده شده که می‌خواهند بنا را تخریب کنند تا از نو بسازند، کاری که با قوانین یونسکو کاملاً مغایر است.
مدیر کل بهزیستی کرمان گفت: سالمندی در استان کرمان به شدت در حال رشد است و امیدواریم به کمک سایر مجموعه‌ها بتوانیم به بهترین شکل این موضوع را مدیریت کنیم.
رئیس دام‌پزشکی استان کرمان گفت: تمامی مراحل کشتار تا ارائه گوشت مرغ به بازار باید مکانیزه شود.
فرمانده انتظامی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: پسربچه‌ای ۶ ساله هنگام آب‌تنی در داخل یک رودخانه فصلی در شهرستان سیب و سوران غرق شد.