61
یکشنبه 30 تیر 1398
شماره 7715
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

۱۴ سارق مسلح در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند

پلیس
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای طرح برخورد با سرقت‌های مسلحانه و به عنف ضمن دستگیری ۱۴سارق، ۲۲فقره انواع سرقت در شهرهای زاهدان، ایرانشهر و چابهار کشف شد.
اخبار ویژه
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با ورود اولین محموله ۱۸ تنی میوه انبه از مرز زمینی ریمدان، چهارمین مرکز قرنطینه گیاهی سیستان و بلوچستان در این منطقه آغاز به کار کرد.
مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: نزدیک شدن اهالی محلی به برکه به خاطر آب مصرفی موجب وارد شدن آسیب جدی به دست دختربچه اهل روستای کشاری از توابع سرباز شد.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان از کاهش نرخ رشد جمعیت استان خبر داد.
طرح ملی تابستانه با ورزش یکی از برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان برای توسعه ورزش همگانی و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه است.
نوسانات و قطعی طولانی‌مدت برق در برخی از روستاهای بشاگرد باعث سوختن لوازم برقی و فاسد شدن مواد غذایی شده است. 2 هفته بی‌برقی، گلایه اهالی بیش از ۵۰ روستای بشاگرد را به دنبال داشته است.
کرمان با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است.
فرمانداری زابل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساعت کار اداری مراکز دولتی این شهرستان واقع در شمال سیستان و بلوچستان به دلیل گرمای هوا یک ساعت کاهش یافت.
گاندو یا تمساح پوزه‌کوتاه ایرانی از دیدگاه مردم محلی سیستان و بلوچستان نماد برکت و آبادانی است؛ به همین دلیل ارزش زیادی در بین مردم این منطقه دارد. اما این حیوان در معرض خطرهای اقلیمی قرار دارد.

اختصاص زمین برای طرح‌های اشتغال‌زا در هرمزگان

۸۹۰ هکتار از زمین‌های ملی با هدف اشتغالزایی برای اجرای طرح‌های صنعتی و کشاورزی  در استان واگذار شد
اشتغال
رئیس اداره استعدادیابی و بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از واگذاری بیش از ۸۹۰ هکتار از زمین‌های ملی مستعد برای انجام طرح‌های صنعتی، کشاورزی به امور اراضی خبر داد.

آمار بالای چک‌های برگشتی در هرمزگان و کرمان

بر اساس آمار بانک مرکزی، استان‌های هرمزگان و کرمان پس از کردستان به‌ترتیب بیشترین نسبت چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای را در مقایسه با سایر استان‌های کشور دارند
بانک مرکزی گزارش آمار چک‌های مبادله‌ای کشور در خرداد ۹۸ را منتشر کرد که مطابق آن، نام کردستان و سپس کرمان و هرمزگان در صدر نام استان‌های دارای بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای به چشم می‌خورد.

بم صاحب پردیس سینمایی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی کشور: در مسیر برقراری عدالت فرهنگی و دسترسی به شعار «ایران تهران نیست» طرح پردیس سینمای امید با محوریت و مشارکت شهرداری‌ها در بم ساخته می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی کشور گفت: در مسیر برقراری عدالت فرهنگی و دسترسی به شعار ایران تهران نیست، طرح پردیس سینمای امید با محوریت و مشارکت شهرداری‌ها ساخته می‌شود و به زودی شهر بم هم از این ظرفیت بهره‌‌مند خواهد شد.
پاک‌سازی زاهدان از نخاله‌های ساختمانی
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از جمع‌آوری بخشی از نخاله‌های ساختمانی و پسماند از حاشیه کمربندی ورودی زاهدان خبر داد
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از جمع‌آوری و پاک‌سازی بخشی از نخاله‌های ساختمانی و پسماند از حاشیه کمربندی ورودی زاهدان پس از ماه‌ها پیگیری خبر داد.
پیش‌بینی برداشت ۴۵۰ تن عسل بهاره در استان
پیش‌بینی برداشت ۴۵۰ تن عسل بهاره در استان
کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی کرمان از پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۵۰ تن عسل بهاره در این استان خبر داد.
افزایش ضریب پرداخت خسارت به کشاورزان کرمانی
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از افزایش ضریب پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی استان کرمان با موافقت مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور خبر داد.

جدال با خشکسالی

اقلیم
اقلیم گرم و خشک هرمزگان بیش از 2 دهه است با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند.

رسیدگی به تخلف 72 شرکت حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای

حمل‌و‌نقل
معاون حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: برای نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای، از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات کمیسیون ماده 11 استانی مربوط به تخلفات رانندگان و ماده 12 استانی مربوط به تخلفات شرکت‌های حمل‌و‌نقل باری و مسافری، هر یک در 3 نوبت برگزار و به تخلفات 45 راننده و 72 شرکت حمل‌و‌نقل رسیدگی شد.

دستگیری عاملان آتش‌سوزی باغبزم بردسیر

محیط زیست
فرماندار بردسیر گفت: تعدادی از گردشگران در باغبزم بردسیر حضور داشتند و سهل‌انگاری آنان منجر به رخ دادن آتش‌سوزی در این منطقه شد که در این رابطه تعدادی دستگیر شدند.
PDF یکشنبه 30 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
در حالی که شهرداری کرمان خواهان سهم 30 درصدی خود از پساب است، شرکت آب منطقه‌ای مجوز استفاده از این آب را امضا نمی‌کند و اعلام کرده است این پساب برای مصرف فولاد در نظر گرفته شده است.
استاندار کرمان جشنواره موسیقی نواحی را یکی از جشنواره‌های هنری مهم کشور دانست و اظهار کرد: انتظار داریم، با تعامل همه دستگاه‌های اجرایی کرمان، آبان‌ماه امسال این جشنواره به بهترین نحو ممکن در این استان برگزار شود.
فرمانده انتظامی سیرجان از کشف ۵ فقره تسهیلات غیرمجاز بانکی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و دستگیری ۶ عامل پرداخت و دریافت این تسهیلات خبر داد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: عقرب بالدار سیاه در شهرستان‌های زهک و خاش مشاهده و زنده‌گیری شد.