61
چهار شنبه 26 تیر 1398
شماره 7712
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کار سخت در «خرماپزان» کرمان

فرماندار ریگان: توسعه کشاورزی مکانیزه در زمینه تولید خرما ضرورت دارد زیرا بخش قابل توجهی از تولید هم‌اکنون به صورت سنتی است
کشاورزی
این روزها دمای هوا در شرق کرمان به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، اما پویایی و کار و تلاش در نخلستان‌های گسترده شرق کرمان بیش از هر زمان دیگر به چشم می‌خورد.
اخبار ویژه
معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲ هزار و ۴۴ حلقه لاستیک از ابتدای مرداد پارسال تاکنون با نرخ مصوب بین رانندگان اتوبوس و کامیون‌های برون‌شهری این استان توزیع شد.
شهر بندرعباس کلان‌شهری در جنوب ایران است که از آن به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یاد می‌شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، از اجرای 212 پروژه در 40 حوزه آبخیز با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی طی سال جاری در این استان خبر داد.
مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان گفت: در تماس‌ها با مرکز 123 اورژانس اجتماعی بیشترین درصد رشد درباره اقدام به خودکشی با 288 درصد، در حوزه کودک‌آزاری بیش از 20 درصد و همسرآزاری بیش از 5 درصد بوده است.
دهیار روستای پاهتک بشاگرد از آغاز برداشت انجیر از باغ‌های روستای پاهتک بخش گوهران این شهرستان خبر داد.
مدیرعامل واحد تولیدی تجهیزات پزشکی بندرعباس از تولید 20 درصد از نخ بخیه مورد نیاز کشور در بندرعباس خبر داد.
۵۴ طرح اشتغال‌زایی به مناسبت هفته بهزیستی با اعتبار 5 میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در شهرستان دلگان واقع در جنوب سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.
در جلسه تنظیم بازار استان سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: با تلاش‌های انجام‌شده برای کاهش قیمت گوشت قرمز و بر اساس قیمت‌گذاری اتحادیه و دستگاه‌های مرتبط، این ماده غذایی به زودی با قیمت کمتر از بازار ‌به‌زودی در استان عرضه خواهد شد.

هشدار استانداری کرمان  درباره گران‌فروشی  مرغ

معاون استاندار کرمان: اگر قیمت مرغ در 3 روز آینده به سطح استان‌های مجاور نرسد از راهکارهایی مانند جلوگیری از صادرات استفاده خواهد شد
بازار
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان هشدار داد: ظرف دو سه روز آینده باید قیمت گوشت مرغ در استان را به قیمت استان‌های مجاور برسانید. در غیر این‌صورت از راهکارهای دیگر همچون جلوگیری از صادرات مرغ، استفاده خواهیم کرد.

بندرعباس در مسیر توسعه اقتصادی

فرماندار بندرعباس: حمایت از تولیدات داخلی به‌ویژه مشاغل خرد خانگی و صنایع دستی با هدف اشتغال پایدار از اولویت‌های اصلی برای توسعه این شهرستان است
فرماندار بندرعباس گفت: باید تلاش شود تا فعالیت‌های اقتصادی بر اساس ظرفیت‌های موجود در شهرستان بندرعباس رونق گیرد.
توریسم دریایی  در سیستان و بلوچستان رونق می‌‌گیرد

توریسم دریایی  در سیستان و بلوچستان رونق می‌‌گیرد

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان از فعال‌سازی خطوط کشتیرانی مسافری در مسیر ایران - عمان خبر داد
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بر ضرورت راه‌اندازی خطوط مسافرت‌های دریایی در خط ساحلی سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: ما بهترین سواحل کشور را برای توسعه توریسم دریایی و رونق این بخش داریم.
سایه تب کشنده کنگو بر سر سیستان و بلوچستان
سایه تب کشنده کنگو بر سر سیستان و بلوچستان
مدیر کل دام‌پزشکی استان: مهم‌ترین راه انتقال بیماری تب کریمه کنگو تماس با دام آلوده و محصولات دامی است و اگر تشخیص و درمان به موقع صورت نگیرد بیمار مبتلا فوت می‌کند
همه ساله با آغاز فصل گرما در کشور شاهد شیوع برخی بیماری‌های عفونی در ایران هستیم. در این بین تب خون‌ریزی‌دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌هایی است که همه ساله در استان‌های محرومی چون سیستان و بلوچستان شیوع پیدا می‌کند.

قابلیت‌های گردشگری راین فرصتی برای خلق ثروت

گردشگری
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: قابلیت‌های گردشگری منطقه راین کرمان فرصتی برای خلق ثروت و ایجاد شادی و نشاط برای مردم است که باید با رفع نقیصه‌ها و محدودیت‌های جزئی موجود راه دسترسی به این امکان را برای همگان فراهم ساخت.

طرح جمع‌آوری متکدیان از رفسنجان کلید خورد

جامعه
در مراسمی با حضور فرماندار، فرمانده انتظامی شهرستان، معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان و جمعی از مسئولان، طرح جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر رفسنجان آغاز شد.
PDF چهارشنبه 26 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: تمام واحدهای تولیدی که در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کنند از معافیت مالیات بر درآمد برخوردار خواهند شد.
نظر به توسعه کاری مجتمع مس سرچشمه و خلق فرصت‌های جدید شغلی در سال رونق تولید، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال مس سرچشمه از طریق آزمون ۸۰۰ نیروی کار جذب می‌کند.
استاندار کرمان گفت: برای حفظ و صیانت هرچه بیشتر و مطلوب‌تر از آثار هنرمندان این استان با رایزنی انجام‌گرفته با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه ایجاد ۷ خانه‌موزه در استان فراهم شده است.
7 واحد صنفی متخلف در شهر گردشگری درب بهشت ساردوئیه، از توابع جیرفت، پلمب شد.
با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرای حوزه فرهنگی استان کرمان از جمله تالار مرکزی شهر کرمان به مساحت ۱۴هزار متر‌ مربع که برای تکمیل آن امسال از محل اعتبارات ملی ۲۶ میلیارد تومان اختصاص یافته سرانه فرهنگی این استان بهبود خواهد یافت.
جودوکار هرمزگانی با درخشش در اردوهای تیم‌ملی و پیروزی در برابر همه حریفان خود در دیدارهای درون اردویی، ثابت تیم ‌ملی شد و به همراه این تیم عازم رقابت‌های آسیایی چین می‌شود.