61
یکشنبه 23 تیر 1398
شماره 7709
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سیره سیاسی امام رضاع  در مبارزه با دستگاه ظلم

یادداشت
ایام ولادت سلطان سریر ارتضا، حضرت علی بن موسی الرضاع همچون اعیاد مرتبط با میلاد سایر ائمه اطهارع بهترین و مغتنم‌ترین فرصتی است که شیعیان و محبان حضرات معصومینع علاوه بر برگزاری محافل جشن و شادمانی، تفکر و تأملی بیش از پیش در خصوص سیره نورانی ایشان داشته و از این رهگذر به تأسی از آن، الگوگیری مناسبی داشته باشند.
اخبار ویژه
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از حریق درختان بلوار زغال سنگ در قسمت شهرک زغال سنگ خبر داد.
شهردار کرمان از آغاز جشنواره شهروندی تابستان کرمان خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به مدت ۳۰ روز در شهر کرمان اجرا می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: 90 درصد تجارت دریایی از تنگه هرمز عبور می‌کند و 90 درصد صادرات نفتی نیز به این حوزه مربوط است. در حالی که سهم بندر چابهار در تبادلات کالایی فقط یک درصد است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به وضعیت فعلی مجموعه ورزشی خلیج‌ فارس بندرعباس گفت: این ورزشگاه با حدود ۲۰ هزار نفر گنجایش جزو 20 ورزشگاه بزرگ و از نظر نورپردازی، یکی از 10 ورزشگاه برتر کشور است.
مدیر جهاد کشاورزی مرند از برگزاری جشنواره زردآلو در این شهرستان خبر داد.
خاستگاه پیدایش عروسک‌ها را در آیین‌ها می‌دانند. انسان‌های نخستین برای اجرای آیین‌های خود پیکره‌هایی می‌ساختند که این پیکره‌ها در گذر زمان و با از دست دادن کارکرد اصلی خود به بازیچه‌ای برای کودکان تبدیل می‌شدند.

ترخیص کالا در بندر شهید رجایی شتاب می‌گیرد

‌وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به هرمزگان از اتخاذ راهکارهایی برای کاهش زمان رسوب کالاهای اساسی در این بندر خبر داد
تجارت
وزیر امور اقتصادی و دارایی در دومین روز از سفر به هرمزگان که با هدف بررسی میدانی رسوب کالا در بندر و گمرک شهید رجایی به بندرعباس سفر کرده بود، اظهار کرد: راهکارهایی برای کاهش زمان ماندگاری و رسوب کالا در بنادر و گمرکات اندیشیده شده است.

افتتاح 3پارک جدید در کرمان

شهردار منطقه 3 کرمان از بهره‌برداری 3 پارک تا پایان تابستان امسال در منطقه 3 شهر کرمان خبر داد.
محرومیت روستاهای بندرلنگه از زیرساخت‌های ارتباطی

محرومیت روستاهای بندرلنگه از زیرساخت‌های ارتباطی

فرماندار بندرلنگه: قرار است به زودی به روستاهای بخش شیبکوه که در اطراف مسیر خطوط انتقال فیبر نوری بندر چارک واقع شده‌اند، تلفن ثابت اختصاص یابد
هنوز فاصله زیادی از زمانی که عده‌ای اندک از جمعیت کشور تلفن همراه داشتند، نمی‌گذرد اما این روزها بر اساس آمارهای وزارت ارتباطات بیش از ۹۲ درصد مردم کشور موبایل دارند.
روزهای پایانی مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و  بلوچستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از اولین ریزش ملخ صحرایی مهاجر به مناطق جنوبی استان تاکنون توسط ۴۰ اکیپ سم‌پاش، کار مبارزه علیه این آفت در بیش از ۲۱۱هزار و ۴۶۰هکتار از مراتع و اراضی استان به انجام رسیده که از این میزان ۱۰۰هزار و۳۶۰هکتار علیه ملخ پوره و۱۱۱هزار و 100 هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.
هرمزگان، میزبان سومین دوره جشنواره ملی پویانمایی
هم‌زمان با برگزاری مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون در کرمانشاه، استان هرمزگان به عنوان میزبان سومین دوره این جشنواره در سال آینده معرفی شد.
ساخت سالن آمفی‌تئاتر در شهر سوخته
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: به زودی عملیات اجرایی ساخت سالن آمفی‌تئاتر پایگاه میراث جهانی شهر سوخته شهرستان هامون آغاز خواهد شد.

ابتلای برخی دامداران زاهدان به تب کریمه کنگو

سلامت
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: عدم رعایت بهداشت فردی و اصول ایمنی عامل ابتلای 5 نفر از دامداران شهرک دامداران زاهدان به تب کریمه کنگو CCHF شده است.

خطر عقرب‌گزیدگی در جنوب کرمان

سلامت
یکی از خطرهایی که این روزها با گرم شدن هوا، مردم مناطق گرمسیر را تهدید می‌کند، عقرب‌گزیدگی است که در صورت جدی نگرفتن می‌تواند منجر به مرگ شود.

دریافت مالیات از خریداران سکه

مالیات
مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان گفت: کسانی که بیش از 20 سکه از بانک مرکزی خریده‌اند، موظف به پرداخت مالیات هستند.
PDF یکشنبه 23 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
کشاورزان مینابی نزدیک به ۵۰ روز از سال، تامین‌کننده سفره کشور هستند و تنظیم بازار را انجام می‌دهند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: دستگاه قضایی با هرگونه تغییر کاربری غیرقانونی در زمین‌های کشاورزی با جدیت برخورد می‌کند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این‌که داشتن تعامل سازنده با بخش خصوصی در اولویت است، گفت: باید توسعه صنعت رو به رشد گردشگری را جدی گرفت و فراتر از حرف به آن عمل کرد.
مدیر امور دام معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی تصویب واردات شتر شیری در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان برای توسعه پرورش شتر در استان، اولین محموله شتر شیری از طریق مرز پاکستان وارد زاهدان شد.