61
شنبه 22 تیر 1398
شماره 7708
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کودکان فراموش‌شده

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی هرمزگان: طبق قانون وظیفه بهزیستی شناسایی و جذب کودکان کار و خیابانی است نه جمع‌آوری آن‌ها
جامعه
یکی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که بزرگ‌ترین شهر بندری ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند کودکان کار و خیابانی است.
اخبار ویژه
معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور از کمبود ۴ هزار میلیارد تومانی منابع مالی برای تکمیل خط آهن چابهار – زاهدان خبر داد.
شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان، با توجه به توسعه روزافزونش، نیازمند اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر است.
مدیر جهاد کشاورزی فاریاب گفت: با آفت ملخ صحرایی در سطح ۶ هزار هکتار از اراضی این شهرستان مبارزه صورت گرفته است.
شهردار کرمان با بیان این‌که کوچک‌ترین کاستی یا کم‌کاری در بافت تاریخی جبران‌ناپذیر است، گفت: شهرداری بافت تاریخی کرمان تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.
بیمه امید با پرداخت ۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال در وجه زیان‌دیدگان خسارات حادثه منطقه تجاری چابهار در سریع‌ترین زمان ممکن، بخشی از زیان بیمه‌گذار مذکور را جبران کرد.
با آغاز نهضت اهدای کتاب در هرمزگان 5 هزار جلد کتاب در روستاها و مدارس محروم این استان توزیع می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان شاخص‌های اجتماعی مناسب و سطح بالای سواد ساکنان جزیره کیش گفت: در کیش حدود 97 درصد افراد جامعه باسواد هستند.
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از «تدوین طرح جامع توسعه راهبردی جزایر خلیج‌فارس» توسط کارگروه تخصصی سواحل، جزایر و بنادر کارویژه مرز شورای امنیت کشور طی 2 ماه آینده خبر داد.

زیرگنبد «گلر» غیر از خدا هیچ کس نبود

زندگی در کپر، نبود پزشک، جاده، برق و حتی منبع آب از مشکلات اهالی گلر در سیستان و بلوچستان است
محله
در 75 کیلومتری غرب نیکشهر در مرکز بلوچستان به سمت شهر بِنت حرکت کردیم. بعد از آن 50 کیلومتر را با موتورهای اصطلاحاً شکاری ساعت‌ها در کوه و کمر رفتیم تا به «‌گَلُر» رسیدیم.
شاغلان صنعت زغال سنگ کرمان ۲ برابر می‌شوند

شاغلان صنعت زغال سنگ کرمان ۲ برابر می‌شوند

به گفته نماینده کرمان و راور ۱۰ هزار نفر در صنعت زغال سنگ استان فعال هستند که با توافق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سرمایه‌گذاری‌های جدید صندوق بازنشستگی فولاد این آمار به ۲ برابر افزایش خواهد یافت
به گفته نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ۱۰ هزار نفر در صنعت زغال سنگ استان کرمان فعال هستند
قلب تاریخ کرمان نمی‌تپد

قلب تاریخ کرمان نمی‌تپد

رئیس روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان: امیدواریم با تملک ساختمان‌های اطراف باغ «هرندی» بتوانیم آن را احیا کنیم تا یکی از مکان‌های گردشگری پویای کرمان شود
باغ هرندی یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی کرمان در عصر قاجار و پهلوی به شمار می‌رود. هرندی یکی از متمولان و افراد مورد اعتماد مردم کرمان بوده که اقدامات زیادی برای توسعه شهر کرمان انجام داده است.
افزایش 20 درصدی پایگاه‌های اوقات فراغت
افزایش 20 درصدی پایگاه‌های اوقات فراغت
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان پایگاه‌های دستگاه اجرایی استان در سال جاری با 20 درصد رشد به تعداد 1183 پایگاه رسیده است.
طرح محققان کرمانی برای حل مشکل ریزگردهای شرق کشور
طرح محققان کرمانی برای حل مشکل ریزگردهای شرق کشور
برای کاهش بروز پدیده ریزگردها در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان طرح تحقیقاتی با عنوان «تعیین نیاز آبی تالاب هامون - جازموریان با منشأ گرد و غبار» توسط محققان دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان انجام شد.
۲۷ رأس گاو قاچاق در سراوان کشف شد
فرمانده انتظامی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷ رأس گاو قاچاق با هوشیاری مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه تریلی کشف شد.

ضعف نظارت بر نانوایی‌ها در چابهار

گزارش
برخی خبازان چابهار بهداشت، کیفیت و وزن چانه را رعایت نمی‌کنند و نظارت و بازرسی‌ها در این بخش خیلی ضعیف است.

۶۰ درصد موارد ابتلا به تب کنگو مربوط به سیستان و بلوچستان است

گوشه و کنار
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی زاهدان گفت: ۶۰ درصد موارد ابتلا به تب کریمه کنگو کشور در سال‌های اخیر به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

بازدید معاون وزیر کشور از واحدهای تولیدی کرمان

در استان
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی کرمان بازدید و مشکلات آن‌ها را بررسی کرد.

کشف 4 دستگاه استخراج بیت‌کوین در سیرجان

در استان
ماموران انتظامی شهرستان سیرجان، 4 دستگاه استخراج بیت‌کوین و فاقد مدارک قانونی را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.
PDF شنبه 22 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان از تلاش‌های در دست انجام برای رونق‌بخشی هر چه بیشتر در مناطق آزاد خبر داد.
مدیر حمل‌و‌نقل عمومی کیش از تشدید نظارت‌‌ها بر خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کیش خبر داد.
مدیر کل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 5 تانکر آب‌رسانی با همکاری هلال احمر این استان برای خانواده‌های روستای روشن‌آباد زاهدان اختصاص یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور افزایش ظرفیت جابه‌جایی کالا و مسافر در مسیرهای چابهار – ایرانشهر - بم و تکمیل و بهسازی باند دوم راه ایرانشهر - زاهدان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار شامل ۱۰۰ میلیارد تومان برای سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل و ۱۰۰ میلیارد تومان برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در نظر گرفته شده است.
مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان گفت: ۱۰۸ میلیارد و ۶۸۱ میلیون تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های هرمزگان توزیع شده است.
سربازان گمنام امام زمانعج در اداره اطلاعات شهرستان جیرفت، ۲ قاچاقچی مواد مخدر وابسته به یکی از باندهای فعال جنوب کرمان را دستگیر کردند.
رئیس آموزش و پرورش کیش فضای آموزشی را مهم‌ترین دغدغه دانست و گفت: برای سال تحصیلی جدید نیازمند اضافه شدن ۹ کلاس درس جدید هستیم.