61
چهار شنبه 19 تیر 1398
شماره 7706
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مدارس زابل ایمن نیست

آموزش
فرماندار ویژه زابل گفت: 925 کلاس درس زابل به دلیل مشکلات فنی و مهندسی شناسایی شده‌اند که از این تعداد 293 کلاس به دلیل غیر استاندارد و خطرآفرین بودن برای دانش‌آموزان باید تخریب، 386 کلاس باید مستحکم‌سازی و 246 کلاس باید مقاوم‌سازی شوند.
اخبار ویژه
مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: 5/7 تن شیرخشک قاچاق با اقدام به موقع مأموران سپاه پاسداران در ایرانشهر کشف شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی زاهدان گفت: ۳۱۶ هزار و ۴۷۳ نفر در محدوده این دانشگاه مورد غربالگری فشار خون قرار گرفتند که ۲۶هزار و ۲۰۵ بیمار با فشار خون بالاتر از نرمال شناسایی شدند.
فرماندار کنارک در جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: بخش زرآباد این شهرستان از قطب‌های مهم کشاورزی و شیلات در سواحل مکران است و نقش مهمی در تولید، صادرات و اشتغال دارد.
مدیر عامل شرکت غله سیستان و بلوچستان از خرید دانه‌های روغنی کل0زا و گلرنگ به مقدار 174 تن در این استان خبر داد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب با هشدار نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: گوشت دام‌های با منشأ تامین و کشتار نامعلوم و غیرمجاز می‌تواند در فصل گرم عامل شیوع تب کریمه کنگو باشد.
پروژه فیلم مستند «انجیرهای معابد» به نویسندگی و کارگردانی «سارا رضایی» و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر استان رو به اتمام است.
تصور باطل بی‌خطر بودن قلیان در حالی بین مردم استان جاری و ساری است که تحقیقات نشان می‌دهد یک ساعت در معرض دود قلیان بودن برابر با مصرف 8 نخ سیگار و شاید هم بیشتر است.
اسناد ششم توسعه و برنامه راهبردی توسعه سواحل مکران ابلاغی رهبر معظم انقلاب، سواحل مکران و قلب آن چابهار را موظف کرده است که تا 10 سال آینده هاب صنایع مادر شود. یکی ‌از این صنایع فولاد است.

خداحافظی سیستان و بلوچستان با مدارس خشت و گلی

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور: مدارس خشت و گلی و غیراستاندارد استان را تا پایان سال جمع‌آوری می‌کنیم
عمران
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به این‌که در دوره حضور من شاهد رشد 6 برابری اعتبارات حوزه نوسازی و تجهیز مدارس کشور بوده‌ایم
فرش قرمز هرمزگان برای سرمایه‌گذاران

فرش قرمز هرمزگان برای سرمایه‌گذاران

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور: مجوزهایی برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان اخذ شده است که راه را برای حضور سرمایه‌گذاران هموار می‌کند
اقتصاددانان می‌گویند جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نقش مهمی در تحرک‌بخشی به اقتصاد و ارتقای سطح زندگی مردم دارد. در شرایط فعلی تحریم‌ها، مهم‌ترین مسیر برای تسریع روند توسعه، حمایت و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید است. هرمزگان با توجه به موقعیت استراتژیک و بهره‌مندی از زیرساخت‌های فراوان، گنجینه‌ای ارزشمند از فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.
کیش، میزبان بزرگ‌ترین جشنواره تابستانی کشور

کیش، میزبان بزرگ‌ترین جشنواره تابستانی کشور

رئیس جامعه هتل‌داران کیش از ارائه تخفیف 50 درصدی هتل‌ها برای گردشگران در این جشنواره تابستانی خبر داد
بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش از فردا، پنجشنبه 20 تیر آغاز به کار می‌کند.

آغاز اجرای 7 طرح آموزشی در بندرلنگه

آموزش
عملیات اجرایی 7 طرح آموزشی خیرساز با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان بندرلنگه آغاز شد.

راه‌اندازی هزار کارگاه سوزن‌دوزی در سیستان و بلوچستان

اشتغال
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از راه‌اندازی هزار کارگاه سوزن‌دوزی در سیستان و بلوچستان خبر داد.
PDF چهارشنبه 19 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مدیر عامل برق منطقه‌ای کرمان گفت: در مجموع با تغییر کار ساعات اداری استان کرمان حدود ۴۵ تا ۵۰ مگاوات صرفه‌جویی در سیستم اداری استان داشتیم که بیشترین صرفه‌جویی در شهر کرمان بوده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: به زودی مرمت بافت تاریخی شهرهای جوپار و گلزار آغاز می‌شود.
فرماندار هیرمند گفت: خسارت کشاورزان سیل‌زده در بازه زمانی مشخص پرداخت خواهد شد.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: روستای تنگ‌سرحه در جنوب استان تمام شرایط لازم برای ملی شدن را دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان درصد بهره‌مندی مردم کشور از آب آشامیدنی سالم را ۷۴ درصد، اما در این استان را معادل 2/62 درصد عنوان کرد.