61
یکشنبه 16 تیر 1398
شماره 7703
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تخلیه روزانه ۵۷۰ تن کالا در بندر شهیدکلانتری چابهار

بندر
رئیس بندر شهید کلانتری چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: روزانه ۵۷۰ تن کالا در این بندر تخلیه می‌شود زیرا میانگین تخلیه شناورهای سنتی به صورت روزانه ۶۸ درصد افزایش یافته است.
اخبار ویژه
از 2 ماه گذشته تا کنون، اغلب شهروندان بندرلنگه و کنگ به دلیل کاهش فشار آب دچار مشکلات فراوانی شده‌اند.
مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری منطقه آزاد کیش گفت: شیوه‌نامه اجاره شبانه منازل مسکونی در کیش به گردشگران تدوین می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برداشت محصول سپستان با خاصیت درمانی فراوان در این شهرستان آغاز شد.
فرمانده انتظامی زاهدان از کشف بیش از ۲۰ تن روغن نباتی احتکارشده به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک انبار در محدوده این شهرستان خبر داد.
رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست جیرفت از دستگیری 3 شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت محیط‌‌زیست این شکارچیان را به مراجع قضایی تحویل دادند.
سرپرست فرمانداری عنبرآباد گفت: اعتبارات این شهرستان نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته و این نشان از توجه دولت به مناطق کم‌برخوردار است.
شهردار زابل در خصوص پارک ملت و تغییرات ایجادشده نیز می‌گوید: طی مدیریت شهردار سابق با هدف ایجاد پارکی در خور مردم زابل و ایجاد استانداردهای لازم در این پارک، تغییراتی در آن ایجاد شد. همچنین هزینه 2 میلیارد تومانی برای تکمیل این پارک پیش‌بینی شد. درواقع ۸۰ درصد کار انجام شده و ۲۰ درصد کار نیز در حال انجام است.

توسعه تجارت دریایی از مسیر چابهار-گوادر

ارتقای مراودات دریایی از این مسیر و فعال کردن بازارچه‌های مشترک مرزی از مهم‌ترین تفاهم‌نامه‌های انجام شده در سفر وزیر صمت به پاکستان بوده است
تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: دولتمردان و مسئولان کشور پاکستان به توسعه مراودات اقتصادی با ایران علاقه‌مند هستند و در همین زمینه تفاهم‌نامه خوبی به امضا رسیده است.

انتقال آب از صفارود به کرمان اعتبار می‌خواهد

استاندار: بانک‌ها برای تامین اعتبار هزارمیلیارد تومانی این پروژه تعلل کرده‌اند
استاندار کرمان گفت: در حال حاضر پروژه تامین آب شهر کرمان از صفارود حدود ۵۰ درصد اجرا شده و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف این پروژه شده است.
هرمزگان در چنبره خشکسالی

هرمزگان در چنبره خشکسالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان: نیاز آبی استان ۴ هزار و ۴۵۰ لیتر برثانیه است، در حالی که ظرفیت موجود ۳ هزار و ۴۵۰ لیتر است و ۹۹۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم
داستانی که بسیاری از ما بارش‌های سیل‌آسای اواخر سال گذشته و اوایل امسال را پایان بخش آن تصور کردیم و با شنیدن نام ترسالی به دنبال این بارش‌ها تصویر زمین سرسبز و چشمه‌های روان را در ذهن مجسم ساختیم و به خود و زمین تشنه‌لب نوید خوش رهایی از خشکسالی را دادیم، به سرانجام خوشش نرسید.
توسعه گردشگری با ایجاد زیرساخت در میمند
توسعه گردشگری با ایجاد زیرساخت در میمند
روستای صخره‌ای میمند در کرمان با وجود این که ثبت جهانی شده، اما از امکانات گردشگری کافی برخوردار نیست
از پیوستن روستای تاریخی و صخره‌ای میمند به فهرست آثار جهانی 4 سال می‌گذرد، اما هنوز با استانداردهای جهانی گردشگری فاصله دارد و قطعاً تلاش مضاعفی می‌خواهد که آن را به استانداردهای ثبت جهانی برسانیم.

بازار ماهی‌فروشان جاسک بازگشایی شد

بازار
رئیس دادگستری جاسک گفت: با ورود به موقع دستگاه قضایی هرمزگان برای رفاه حال شهروندان، بازار ماهی‌فروشان این شهرستان بازگشایی شد.

کدینگ 900 هزار کارت سوخت در سیستان و بلوچستان

انرژی
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح کدینگ کارت سوخت در استان گفت: طرح کدینگ یکی از طرح‌های ملی است که در استان انجام و ۹۰۰ هزار کارت سوخت در سیستان و بلوچستان کدینگ شده است.
PDF یکشنبه 16 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
رئیس مرکز بهداشت خاش از پوشش صددرصدی کنترل فشار خون در خاش خبر داد.
«محمد جواد فدایی»، استاندار کرمان، طی احکامی جداگانه اعضای ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تعیین و معرفی کرد.
در 3 ماهه نخست امسال 3 هزار تن گوشت سفید در شهرستان بستک تولید شده است.
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور از تامین هزینه‌های ساخت 3 بیمارستان 540 تختخوابی استان به همت خیران سلامت ساکن خارج از کشور خبر داد.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان میناب گفت: ٣٤ طرح اشتغال‌زایی روستایی سال گذشته در شهرستان میناب به تصویب رسیده است.