61
چهار شنبه 5 تیر 1398
شماره 7695
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نهضت علمی امام صادقع  و پرچمداری حقانیت شیعه

یادداشت
از جمله ویژگی‌های دوران امام صادق ع که در سالروز شهادت مظلومانه
اخبار ویژه
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از سطح ۲ هزار هکتار از باغ‌های این استان ۳۰ هزار تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار مصرف شد.
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از احداث 2 پارک محلی در منطقه نوبنیاد خبر داد.
رئیس دادگستری شهربابک گفت: این شهرستان طی سال گذشته شاهد کاهش ورودی پرونده طلاق بوده و به همان میزان ثبت آمار ازدواج نیز کاهش داشته است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: سدهای اصلی استان هرمزگان فقط تا پایان سال جواب‌گوی نیاز آبی هرمزگان است. به گزارش ایسنا «هوشنگ ملایی» اظهار کرد: سد استقلال میناب با ظرفیت ۲۴۰ میلیون مترمکعب، ۸۰ میلیون متر مکعب آب قابل استفاده دارد.
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان کرمان گفت: کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی بر اساس قانون موظف هستند، یک در هزار فروش تولیدات یا خدمات خود را در امور مرتبط با محیط ‌زیست هزینه کنند.
مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از حمل بیش از 445 هزار تن محصولات کشاورزی از مناطق کشاورزی جنوب استان خبر داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان از وجود ۲۶۷ طرح سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد و گفت: به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها با اعتباری نزدیک به ۱۸ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان باعث ایجاد ۹ هزار فرصت جدید شغلی خواهد شد.

گرمای زاهدان و قطع مکرر آب

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان: 4هزار اشتراک جدید به تازگی به مجموعه مصرفی آب در شهر زاهدان اضافه شده و نداشتن منبع مطمئنی برای تامین عمده آب مشکل این شرکت است
منابع
یکی از ساکنان بلوار انقلاب شهر زاهدان می‌گوید: چند هفته‌ای است که با قطعی مکرر آب در طول روز مواجه هستیم. مشکلی که علاوه بر ایجاد مشکل برای شست‌وشو و نظافت موجب عدم استفاده از کولرهای آبی با توجه به شدت گرما شده است.
تسهیل مسیر تجارت از بندر شهید رجایی

تسهیل مسیر تجارت از بندر شهید رجایی

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از راه‌اندازی سامانه‌های نرم‌افزاری «سیستم هندهلد اندرویدی» با هدف دستیابی به بنادر هوشمند در بندر شهید رجایی خبر داد
بندر راهبردی شهید رجایی که در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس و در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر شاخص بین‌المللی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری و کانتینری و همچنین دروازه طلایی اقتصاد ایران، سهم ۵۰ درصدی از تجارت ایران را به خود اختصاص داده است.
غربت هنر هفتم در بم

غربت هنر هفتم در بم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بم: منتظر استقبال بخش خصوصی از ساخت سینما هستیم
۱۶ سال از زمین‌لرزه ویرانگر بم می‌گذرد. با گذشت سال‌ها از این حادثه، هنوز 2 سینمای این شهر با وجود وعده‌های مسئولان در دولت‌های مختلف، بازسازی نشده‌اند.
نجات 2 سرنشین قایق صیادی گرفتار در طوفان سهمگین
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ سرنشین قایق صیادی گرفتار در طوفان سهمگین پس از 3 ساعت سرگردانی در فاصله ۲۳ مایلی بندر چابهار با تلاش نیروهای این بندر نجات یافتند.

انتصاب یک زن در پست‌‌های مدیریتی کیش

خبر
برای نخستین بار در جزیره کیش یک زن به عنوان سرپرست اداره بهره برداری از فاضلاب شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، منصوب شد.

تثبیت مالکیت 99 درصد اراضی منابع طبیعی جنوب کرمان

خبر
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: کار تثبیت مالکیت 99 درصد اراضی در حوزه منابع طبیعی جنوب استان و 60 درصد اراضی در حوزه منابع طبیعی شمال استان کرمان انجام شده است.
PDF چهارشنبه 5 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات هدایت، یدک‌کشی و پهلودهی یک فروند نفتکش سوپرتانکر غول‌پیکر ۳۲۰ هزار تنی در بندرعباس با موفقیت انجام شد.  به گزارش ایرنا «اسماعیل مکی زاده» گفت: گروه عملیات دریایی بندر شهید رجایی با رقم زدن این اتفاق در مجتمع کشتی‌سازی بندرعباس ایزو ایکو رکوردشکنی کردند.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بازرگانی و ترانزیت ۲ ویژگی ملموس اقتصادی سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند و این استان به بازار ۲۲۰ میلیون نفری دسترسی دارد که این فرصت ارزنده‌ای برای تامین نیازهای اولیه و صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت:سرهنگ «احمد ثمره ابراهیمی» فرمانده انتظامی زابل در یک عملیات شناسایی مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سرمایه‌گذاران سیستان و بلوچستان به دنبال ورود دام مولد به این استان باشند.
طبق پژوهش‌های انجام‌شده، تپه کنارصندل در جنوب استان کرمان را می‌توان یک یادگاری ارزشمند از دوران هزاره سوم قبل از میلاد برشمرد