61
سه شنبه 4 تیر 1398
شماره 7694
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

افزایش آمار بانوان مصرف‌کننده مواد دخانی

جامعه
رئیس اداره سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مصرف‌کنندگان مواد دخانی، هشدارها را در خصوص عوارض مصرف آن جدی نمی‌گیرند و تا پایان عمر با بیماری‌های ناشی از مصرف این مواد دست به گریبان خواهند بود.
اخبار ویژه
تماشای ساحل شنی و صخره‌ای و موج‌فشان‌ها یا فواره طبیعی آب در ساحل صخره‌ای چابهار همراه با امواج زیبا و پرش چندین متری آب در هوا برای هر گردشگری در این فصل مونسون جذاب و دیدنی است.
فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: برای تقویت توان عملیاتی یگان خودرویی مقابله با حوادث پیش‌بینی‌نشده و حریق، 3 دستگاه ماشین‌آلات جدید به ناوگان آتش‌نشانی شهرستان میناب تا مهر سال جاری اضافه خواهد شد.
مدیر کل بهزیستی استان با بیان این‌که سازمان بهزیستی در حوزه درمان و پیشگیری فعالیت می‌کند، گفت: 30 کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز از بهزیستی و مراکز درمانی در استان فعالیت می‌کنند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طرح سوادآموزی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله در سال ۹۷ بیش از 9۶۵۰ سوادآموز داشت.
این روزها هزاران هکتارباغ پسته کرمان سرسبزتر از همیشه است.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کرمان با اشاره به مشکل فشار آب شهری طی روزهای گذشته گفت: مشکل فشار آب آشامیدنی و کم‌آبی برخی مناطق کرمان رفته رفته برطرف می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: شکوفایی ظرفیت‌های معدنی سراسر استان به‌ویژه شهرستان بشاگرد برای بهبود اشتغال، افزایش تولید و درآمدزایی با جدیت دنبال شود.
استاندار هرمزگان گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و همراهی مدیران استان، بشاگرد را تا 2 سال آینده چنان خواهیم ساخت که با بشاگرد گذشته قابل قیاس نباشد.

افزایش صادرات از مرز میرجاوه

معاون امور اقتصادی رئیس جمهوری:  در سه‌ماهه اول امسال صادرات از این مرز افزایش یافته است و ساخت منطقه اقتصادی میرجاوه از سوی بخش خصوصی راه را برای صادرات هموارتر می‌کند
صادرات
معاون امور اقتصادی رئیس جمهوری گفت: در سه ماهه اول سال جاری شاهد جهش در رقم صادرات کشور از طریق مرز میرجاوه هستیم.

موافقت وزیر کشور با تاسیس 2  شهرداری در کرمان

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان از موافقت وزیر کشور با تاسیس شهرداری در شهرهای جوادیه الهیه و رمشک این استان خبر داد.
بندر خمیر در مسیر بازطراحی تاریخی

بندر خمیر در مسیر بازطراحی تاریخی

شهردار: بازارهای تاریخی بندر خمیر با استفاده از عکس‌های قدیمی، اسناد و کتاب‌های تاریخی و تلاش افراد متخصص بازطراحی شده است
تا همین چند سال پیش سفر به هرمزگان برای گردشگر داخلی و خارجی فقط به ۲ جزیره کیش و قشم ختم می‌شد و به‌جز بازارهای بندرعباس دیگرمناطق استان برای گردشگران ناشناخته بود اما هم‌اکنون بسیاری از مناطق هرمزگان برای جذب گردشگر بیشتر، رقابتی دیدنی را آغاز کرده‌اند.
هشدار به صیادان برای صید در عمان
هشدار به صیادان برای صید در عمان
دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان: به دلیل مواج  و متلاطم بودن عمان در چند روز آینده شرایط صیادی در مناطق شرقی دریای عمان مناسب نیست
دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که طی 4 روز آینده مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است، گفت: شرایط صیادی در مناطق شرقی دریای عمان در این مدت مناسب نیست.

خاک هامون بر باد می‌رود

محیط زیست
در سال جاری بارندگی‌ها دل مردم سیستان و بلوچستان را خوش کرد، چون بخشی از تالاب هامون جان دوباره گرفت. تالابی که سال‌ها خشکسالی رمق آن را گرفته است. اما این روزها حیات این تالاب را عوامل طبیعی و اقلیمی به مخاطره نمی‌اندازد. چون انسان نیز به هامون دست‌درازی کرده است.

۲ هزار نفر در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جذب می‌شوند

آموزش
استاندار سیستان و بلوچستان از تحقق جذب ۲ هزار نفر در سال جاری در آموزش و پرورش استان خبر داد.
PDF سه‌شنبه 4 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بر لزوم حفاظت هر قطره آب توسط مسئولان و مردم تاکید و اظهار کرد: نیاز آبی شهر کرمان در پیک مصرف 3 هزار لیتر در ثانیه است و این در حالی است که کل ظرفیت تامین آب شرب شهر کرمان 1950 لیتر در ثانیه است؛ بنابراین 1050 لیتر در ثانیه در زمان پیک مصرف با کمبود آب مواجهه هستیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: صنایع مستقر در استان جذب نیروی‌های بومی را در اولویت قرار دهند.
فرمانده انتظامی کرمان از کشف بیش از ۷۱ تن سنگ معدنی قاچاق در شهرستان رودبار جنوب خبر داد.
روز مزرعه انبه یکشنبه با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در شهرستان قصرقند واقع در جنوب استان برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: شهرداری بندرعباس در هر ثانیه ۱۴۰ لیتر حدود ۱۲ میلیون لیتر در شبانه‌روز آب شرب تصفیه‌شده شبکه شهری را به فضای سبز می‌دهد.