61
دو شنبه 3 تیر 1398
شماره 7693
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

۵۰ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان امحا می‌شود

قاچاق
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ تن مواد افیونی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر پنجم تیرماه با حضور نماینده سازمان ملل، مسئولان کشوری و استانی و خانواده شهدا و جانبازان امحا می‌شود.
اخبار ویژه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: 230 هزار نفر در محدوده زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای اجرای غربالگری فشار خون تاکنون در این طرح شرکت و خدمات آموزشی و بهداشتی این بیماری را دریافت کرده‌اند.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: چابهار و کنارک با دارا بودن 42 درصد سهم صید در میان استان‌های جنوبی، 40 درصد سهم صید ایران و تامین بیش از 60 درصد ماهیان صنعتی نقش مهم و بسزایی در اشتغال‌زایی و اقتصاد کشور ایفا می‌کنند.
طرح 46 هزار هکتاری آب‌رسانی با لوله به دشت سیستان که با تأکید مقام معظم رهبری و با اعتبار 2750 میلیارد تومانی از محل صندوق توسعه ملی چند سالی است آغاز شده، قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل برسد.
کرمان یکی از استان‌های پهناور جنوب شرقی ایران است که جاذبه‌های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است، به‌ طوری‌که این استان را جزو ۵ شهر تاریخی قرار داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  در دنیای رقابتی امروزحرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم نیاز اصلی ما در حوزه سلامت است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به وضعیت عرضه ماهی در بازار هرمزگان گفت: شیلات استان باید نظارت‌های خود را بر شناورهایی صیادی بیش از پیش تقویت و با هرگونه تخلف احتمالی برخورد کند.

معادن کرمان فعال می‌شوند

شرکت ملی صنایع مس ایران برای رونق تولید در قالب سرمایه‌گذاری‌های جدید اقدام به فعال کردن پهنه‌های جدید معدنی نیمه‌فعال و راکد در استان خواهد کرد
منابع
شرکت ملی صنایع مس ایران برای رونق تولید در قالب سرمایه‌گذاری‌های جدید اقدام به فعال کردن پهنه‌های جدید معدنی نیمه‌فعال و راکد در استان کرمان خواهد کرد
تسهیل تجارت  ایران و روسیه از طریق چابهار

تسهیل تجارت  ایران و روسیه از طریق چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار: مزیت نسبی خوب چابهار در حوزه شیلات و مواد غذایی، فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری روسیه در ایران است
بندر چابهار به سبب قرار گرفتن در ساحل دریای عمان و اقیانوس هند پل ارتباطی مناسبی برای اتصال ایران و روسیه به آب‌‌های آزاد از طریق بنادر لوتوس و انزلی است.
بیماران فراموش‌شده

بیماران فراموش‌شده

۷ نفر از اهالی منطقه نوگین و گیشدان در شرق هرمزگان طی 7 سال  به خاطر عقرب‌گزیدگی، بیماری و  زایمان جان خود را از دست داده اند
در دورافتاده‌ترین منطقه کوهستانی جاسک، روستاهای کوچکی وجود دارد که از ابتدایی‌ترین امکانات درمانی و بهداشتی محروم‌اند. منطقه نوگین و گیشدان از توابع لیردف بین شهرستان جاسک و بشاگرد قرار دارد.
دلالان در سودای قاچاق گندم
دلالان در سودای قاچاق گندم
مدیر کل غله کرمان: هر گونه خروج گندم از استان غیرقانونی است و با برخورد قضایی و انتظامی مواجه خواهد شد
هنوز مردم ماجرای قاچاق گسترده گوشت از مرزها را به یاد دارند؛ اما گویا این داستان تمامی ندارد و قاچاقچیان این بار دست روی کالای استراتژیک گندم گذاشته‌اند.
قهرمانی هرمزگان در رقابت‌های وزنه‌برداری شرق کشور
رئیس هیات وزنه‌برداری هرمزگان از قهرمانی تیم استان در رقابت‌های وزنه‌برداری شرق کشور خبر داد.

۹ هتل در منطقه آزاد چابهار ساخته می‌شود

گردشگری
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری‌صنعتی چابهار گفت: منطقه آزاد گام‌های خوبی در حوزه گردشگری برداشته است و بخشی از زیرساخت‌ها در زمینه هتل، مراکز اقامتی و تفریحی در حال آماده شدن است.

طرح‌های شهری راور تأمین اعتبار می‌شود

شهری
نماینده مردم کرمان و راور گفت: در بودجه ۹۸ هم برای پروژه‌های جدید حوزه شهری شهرداری راور اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته خواهد شد.
PDF دوشنبه 3 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
حدود یک ماه است بحث و گفت‌و‌گو پیرامون گنبدهای نمکی بستک در فضای مجازی بالا گرفته و مسئولان محلی، استانی و ملی درباره آن اظهار نظر می‌کنند.
سرپرست حوزه نظارت گمرک‌های استان هرمزگان از 10 اقدام گمرک شهید رجایی بندرعباس برای تسریع و تسهیل فرآیند ترخیص کالا به‌ویژه اقلام مورد نیاز بخش‌های تولید و صادرات خبر داد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: روزانه قریب به 29 هزار و 500 نفر به دادگستری استان کرمان مراجعه می‌کنند.
مدیر کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس هرمزگان گفت: خیران مدرسه‌ساز استان در سال جاری ۸۹ مدرسه با ۴۳۳ کلاس درس و هزینه ۶۲۶ میلیارد ریال می‌سازند.