61
شنبه 1 تیر 1398
شماره 7691
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازار خرمای هرمزگان در دست واسطه‌ها

نداشتن امکاناتی مانند انبار برای نگهداری خرمای تولیدی، سبب شده کشاورزان هرمزگانی این محصول را از روی ناچاری با قیمت پایین‌تر به دلالان  بفروشند
کشاورزی
این روزها نخلداران هرمزگانی به همراه خانواده‌هایشان مشغول برداشت خرما از نخلستان‌های خود هستند تا ماحصل زحمات یک ساله خود را به دست آورند
اخبار ویژه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی زاهدان گفت: در حال حاضر بیش از 800 بیمار دیالیزی در استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند که می‌توانند با دریافت کلیه یک زندگی نسبتاً عادی را از سر بگیرند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت محیط زیست اداره کل ضمن گشت و کنترل‌های روزانه خویش موفق به کشف محموله لاستیک‌های فرسوده‌ای شدند که برای سوزاندن جمع‌آوری شده بود.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان گفت: ۱۲هزار و ۴۴۸ مسافر در ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال در مسیر دریایی بین‌المللی بندرعباس به بندر شارجه امارات جا‌به‌جا شدند
پس از پیگیری‌های مسئولان شهرستان قلعه‌گنج از نماینده مردم این منطقه در مجلس گرفته تا فرماندار و دیگر متولیان امر بالاخره با مصوبه شورای تامین طی سال گذشته برای یک‌صد نفر از افراد بالای یک سال و مسن روستاهای دورافتاده این شهرستان شناسنامه صادر شدند.
تقاطع غیرهمسطح شهید الله‌دادی پل ابوذر شهر کرمان با هزینه 28میلیارد تومان پنجشنبه با حضور معاون امور عمرانی وزیر کشور، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان کشوری و محلی به بهره‌برداری رسید.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امسال بخش جنوبی استان کرمان جزو اولویت‌های گازرسانی در سراسر کشور است، گفت: اجرای حدود یک‌هزار میلیارد تومان خطوط انتقال گاز در سال جاری در نظر گرفته شده است.

ورود دولت برای ساماندهی حاشیه‌نشینیدر زاهدان

دولت برای کمک به ساماندهی حاشیه‌نشینی زاهدان به ازای هر واحد 50 میلیون تومان، اختصاص داده است
شهری
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست ساماندهی حاشیه‌نشینی زاهدان گفت: دولت 500 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای کمک به ساماندهی حاشیه‌نشینی زاهدان به ازای هر واحد 50 میلیون تومان اختصاص داده است.
کریدور تجاری شمال‌به جنوب راه‌اندازی می‌شود

کریدور تجاری شمال‌به جنوب راه‌اندازی می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری بین جزیره کیش و استانداری مازندران با هدف ایجاد کریدور تجاری و ترانزیتی شمال‌جنوب کشور به امضای مدیرعامل منطقه آزاد کیش و استاندار مازندران رسید
زنگ خطر مصرف قلیان در سیستان و بلوچستان

زنگ خطر مصرف قلیان در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: بر اساس مطالعات صورت‌گرفته، ۲۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان دخانیات مصرف می‌کنند که این رقم 5 درصد از میانگین کشوری بالاتر است
بر اساس باورهای غلط رایج در جامعه استفاده از قلیان در میان برخی خانواده‌ها به‌ویژه جوانان شایع شده است. باورهای نادرستی که با ایجاد لذتی کاذب، سلامتی افراد را نشانه می‌گیرد.
حمایت از گلخانه‌داران کرمانی
حمایت از گلخانه‌داران کرمانی
مجری طرح توسعه گلخانه‌های جهاد کشاورزی: در سال جاری 7 تعاونی فعال گلخانه‌ای در کرمان اتحادیه گلخانه‌داران را تشکیل دادند تا از این طریق برای بازار محصولات برنامه‌‌ریزی شود
گرم و مرطوب بودن جنوب و جنوب شرق استان کرمان شرایط طبیعی را برای کشت‌های گلخانه‌ای ایجاد کرده و این مهم سبب شده دیار کریمان به سرزمین گلخانه‌های طبیعی ایران معروف شود.
رها‌سازی یک گونه بزمجه در زاهدان
فرمانده یگان حفاظت محیط ‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک گونه بزمجه واقع در منزل مسکونی در حاشیه شهر زاهدان زنده‌گیری و رها‌سازی شد.

احداث نخستین پردیس سینمایی در هرمزگان

فرهنگ
آیین امضای تفاهم‌نامه احداث اولین پردیس سینمایی استان هرمزگان برگزار شد. به گزارش مهر مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان در آیین امضای تفاهم‌نامه احداث پردیس سینمایی هرمزگان

برخورد با متخلفان ورود فاضلاب به دریا

محیط زیست
رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: در بخش ورود فاضلاب به دریا در صورت وجود هرگونه سهل‌انگاری با مسببان برخورد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان پیگیر مطالبات پیمانکاران

شهری
استاندار سیستان و بلوچستان بر پرداخت طلب پیمانکاران برای شتاب در اجرای طرح‌ها تاکید کرد و گفت: پیمانکاران باید اطلاعات خود را در اختیار فرماندار قرار دهند و همچنین اگر تخلفی از سوی فرمانداری در ارتباط با پیمانکاران رخ داد نیز باید برخورد لازم انجام شود.
PDF شنبه 1 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک گفت: با توجه به این‌که فقط 28 درصد نیروی آموزش و پرورش این شهرستان را نیروی مرد تشکیل می‌دهد، در ساماندهی آن دچار مشکل هستیم.
سرپرست فرمانداری عنبرآباد از پرداخت تسهیلات ویژه به کشت گل‌محمدی در این شهرستان خبر داد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود 6 درصد به متقاضیان ارائه می‌شود.
رئیس اورژانس اجتماعی کرمان گفت: حدود 12 هزار و 601 نفر در سال 97 با 18 خط 123 در سراسر این استان تماس گرفته‌اند
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: برای رونق تولید و توسعه صادرات و ایجاد ارزش افزوده برای نخلداران، این سازمان از صنایع تبدیلی محصول خرما حمایت می‌کند.