61
شنبه 25 خرداد 1398
شماره 7685
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

طوفان ۸۰ نفر را  در سیستان روانه بیمارستان کرد

هشدار
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور اطلاعیه جوی جدید این اداره کل گفت: از امروز، شنبه، بر شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال این استان افزوده می‌شود.
اخبار ویژه
فرماندار بندر خمیر گفت: ۵۰ درصد از عوارضات حاصل از اسکله بندر پهل برای خدمات‌دهی بیشتر به این بندر اختصاص یابد.
امام ‌جمعه توکهور و هشتبندی: هدر رفتن آب به دلیل ترکیدگی و فرسودگی شبکه در منطقه توکهور و هشتبندی بحران آب را برای مردم جدی‌تر کرده است
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز برداشت آلوئه‌ورا از 92 هکتار از مزارع استان هرمزگان خبر داد.
معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات گلستان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: ۱۲۰ هزار قطعه بچه‌ماهی سردابی برای توسعه آبزی‌پروری در مزارع و استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان رها‌سازی شد.
رئیس شبکه دام‌پزشکی شهرستان فهرج در مورد بیماری هاری هشدار داد.
رئیس پایگاه انتقال خون سیرجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون مردم سیرجان یک میلیون و 125 هزار سی‌سی خون اهدا کرده‌اند که افزایش 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:  بیش از 30 نفر از مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی بندر شهید رجایی در عملیات امداد و نجات 2 کشتی حادثه‌دیده در دریای عمان شرکت داشتند

حمایت از سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان

وزیر صنعت و معدن: ۲درصد از محل حقوق وصولی معادن برای ایجاد زیرساخت‌های جنوب کرمان تخصیص داده می‌شود
توسعه
«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به جنوب استان کرمان از شرکت معادن کرومیت فاریاب در شهرستان منوجان و مجتمع تیتانیوم کهنوج بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این شرکت‌ها قرار گرفت. همچنین کارخانه مس کاتد سبزواران جیرفت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استانی و محلی با ظرفیت تولید 5 هزار تن مس کاتد در سال با اعتبار 160 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

صنایع دریایی در هرمزگان رونق می‌گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش ویژه‌ای برای رونق صنایع دریایی در استان هرمزگان با توجه به ظرفیت‌های متعدد این استان صورت خواهد گرفت.
مستأجران در حاشیه

مستأجران در حاشیه

رئیس اتحادیه املاک زاهدان: قیمت مسکن در مناطق مختلف زاهدان بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد رشد داشته است
رشد قیمت مسکن و سطح تورم از یک‌سو و کمبود واحد مسکونی اجاره‌ای متناسب با تمکن دهک‌های متوسط و پایین زاهدان از سوی دیگر باعث شده قیمت مسکن اجاره‌ای در این شهر روند صعودی به خود بگیرد.
موج دوم حمله ملخ‌ها به استان‌های جنوبی
استاندار: با توجه به هزینه‌کرد در صورت لزوم برای مبازه با ملخ‌ها ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر هم تأمین می‌کنیم تا خسارتی به کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان وارد نشود
10 روز آینده استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و جنوب کرمان مورد هجوم ملخ‌ها قرار می‌گیرند. رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به گزارش‌های دریافتی از سوی فائو در ۱۰ روز آینده شاهد دوباره ریزش تعداد زیادی از دسته‌های ملخ صحرایی در استان‌های ساحلی جنوب کشور به‌ویژه هرمزگان و مرکز آن، بندرعباس، خواهیم بود.

بهره‌برداران بخش کشاورزی هیرمند تسهیلات می‌گیرند

کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی هیرمند از پرداخت ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بهره‌برداران بخش کشاورزی خبر داد.

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان اعتبار  به وام‌های اشتغال‌زایی

اشتغال
معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینیره در سفر به سیستان و بلوچستان از حذف کارمزد وام‌های حمایتی و اضطراری کمیته امداد خبر داد.

فرماندار جدید شهرستان میرجاوه منصوب شد

شهری
با حکم وزیر کشور «محمود امیریان» به سمت فرماندار شهرستان میرجاوه منصوب شد.
PDF شنبه 25 خرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
استاندار هرمزگان بر رعایت تمام استانداردهای محیط زیستی در مجاورت سایت پرورش میگوی مهرگان در شهرستان بندرلنگه از سوی سرمایه‌گذاران تاکید کرد.
کلنگ مجتمع گردشگری «درک» کنارک با حضور «علی‌اصغر مونسان»  معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان محلی و گروه‌های مختلف مردم به زمین زده شد.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان از برداشت 3 هزار تن میگو خبر داد.
مدیر کل ارتباطات استان از آخرین وضعیت اجرای طرح‌های ارتباطی اوپراتورها برای توسعه زیرساخت‌ها و دسترسی مردم استان به اینترنت همراه گفت: هم‌اکنون شرکت‌های وب پیمانکار رسمی وزارت ارتباطات در حال اجرای ۱۷۰ سایت اینترنت به صورت موازی در کل استان است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 7 هزار تن انبه از سطح ۵۰۰ هکتار از باغ‌های جنوب این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.