61
چهار شنبه 22 خرداد 1398
شماره 7683
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تولید ۶۰ درصد سوخت کشور در هرمزگان

نمای نزدیک
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: ۶۰ درصد سوخت مورد نیاز کشور در پالایشگاه‌های بندرعباس، لاوان و نفت خلیج فارس در استان هرمزگان تولید می‌شود.
اخبار ویژه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان دلگان به عنوان پایلوت آبادانی وزارت کشور در سیستان و بلوچستان انتخاب شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این‌که شناسایی تورهای غیرمجاز در دستور کار این اداره کل قرار دارد، گفت: این قبیل تورها با ترفندهای خاص و انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی اقدام به جذب مسافر می‌کنند.
فرماندار رفسنجان گفت: ۲ هزار متر‌ مربع استخر پرورش ماهی برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی توسط دانشگاه ولی‌عصرعج در منطقه شاهزاده عباس رفسنجان احداث می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از افتتاح بازارچه صنایع دستی در شهر جهانی گلیم سیرجان خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به اهمیت سلامت مادران باردار و نوزادان می‌گوید: در این راستا کارگاه‌های آموزشی با حضور پرستاران و پزشکان بیمارستان‌های تابع دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر برگزار می‌شود.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: از زمان اجرای طرح کدینگ کارت سوخت تاکنون افزون بر ۶هزار خودرو در تمام شهرستان‌های استان به تیم‌های بازرسی و نظارت فرمانداری‌ها و محل‌های تعیین‌شده، مراجعه کرده‌اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال در هفته جهاد کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۸۳میلیارد و۱۲۷میلیون ریال ۱۵۷پروژه بخش کشاورزی در سراسر استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با بیان این‌که ۵۲۰ نیروگاه خورشیدی مددجویان این استان در جشن «کرامت آفتاب» به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۷۲۰ مددجوی این نهاد از طریق نصب پنل‌های خورشیدی ماهانه به طور متوسط یک میلیون تومان برق به دولت می‌فروشند.

30 سال چشم‌انتظاری برای ساخت بیمارستان پلان

عضو شورای اسلامی بخش پلان: سال‌هاست مردم منطقه به دلیل نبود بیمارستان، رنج سفر و هزینه ایاب و ذهاب را متحمل می‌شوند
سلامت
کلنگ احداث بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی پلان، در ۷۰ کیلومتری شهر چابهار، در سال ۶۸ بر زمین زده شد، اما تاکنون این بیمارستان احداث و تکمیل نشده است. در آن زمان 3۷۰۰ متر مربع زمین از سوی ساکنان بخش پلان برای احداث این بیمارستان واگذار شد تا مردم محروم دشتیاری، پلان، دهستان پیرسهراب و بخش تلنگ از خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی بهره‌‌مند ‌شوند.
مزارع میگو؛  سد راه گردشگران روستای کانی

مزارع میگو؛  سد راه گردشگران روستای کانی

اهالی این روستا معتقدند با توسعه مزارع میگو، راه‌های ورود گردشگران به ساحل روستا نیز بسته شده است
پرورش میگو به عنوان یک صنعت پرسود و درآمدزا اگرچه توانسته جای خود را در اقتصاد بسیاری از کشورها باز کند و صادرات آن به عنوان کالای غیرنفتی برای کشور ارزآوری به هماراه داشته باشد، به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران این حوزه برای افزایش آمار مزارع پرورش میگو به مسائل زیست‌محیطی پیرامون آن کمتر توجه می‌کنند.
کاهش زمان خاموشی برق در کرمان

کاهش زمان خاموشی برق در کرمان

مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان: در سال جاری با اتوماسیون و فرمان از راه دور کلیدها خاموشی به حداقل می‌رسد
یکی از مشکلاتی که شهروندان در تابستان با آن مواجه می‌شوند قطعی مکرر برق به‌ویژه در ساعت‌هایی است که برق بیشتر مصرف می‌شود.
موانع پیش پای هنرمندان صنایع دستی
موانع پیش پای هنرمندان صنایع دستی
مدیر کل میراث فرهنگی: تفاهم‌نامه‌ای با معاونت ریاست جمهوری در زمینه بیمه صنعتگران فعال در بخش صنایع دستی انجام‬ شده است‬ تا مشکل بیمه آنها حل شود
سیستان و بلوچستان دارای صنایع دستی متنوع و جذاب بی‌نظیری است که حاصل ذوق و خلاقیت ذهن و دستان توانای زنان و مردان هنرمند این خطه است.

5/5 میلیون تن، سهم ایران از صنعت «بانکرینگ»

صنعت
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای هدف‌گذاری‌شده این سازمان، افزایش سهم ایران از صنعت بانکرینگ سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس به میزان ۵/۵ میلیون تن در سال است.

کیش، پایلوت گردشگری علمی می‌‌شود

گردشگری
مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: کیش آماده است تا با توسعه فعالیت‌های علمی به پایلوت علم و فناوری کشور و الگوی ملی شهر دانش تبدیل شود.
PDF چهارشنبه 22 خرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
استاندار کرمان با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی فقط تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند اسناد مالی خود را به خزانه استان ارسال کنند، گفت: به هیچ عنوان بعد از این تاریخ، دیگر اسنادی پذیرفته نخواهد شد و مدیر مربوطه باید عواقب جذب نشدن اعتبار دستگاه خود را برعهده بگیرد.
فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: یک پسر حدود 13 ساله به علت عدم آشنایی با فنون شنا در استخر کشاورزی در این شهرستان غرق شده است.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی بانوان استان در پارلمان مشورتی زنان این استان تصویب و اجرایی شد.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: یک سیستم کم‌فشار حاره‌ای در شمال اقیانوس هند تشکیل شده که احتمال می‌رود تبدیل به طوفان حاره‌ای شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زاهدان ضمن تشریح برخی اقدامات و برنامه‌های سازمان، ضرورت همگام بودن با تکنولوژی روز در مدیریت شهری را مورد تاکید قرار داد