6
سه شنبه 8 مرداد 1398
شماره 7723
ادب‌وهنر
23023622
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مجموعه حاضر با موضوع مهم و حیاتی اخلاق و خصلت‌های رایج بین ایرانیان و گستره تغییر و تحولاتی که این حوزه به ناچار در مواجهه با جهان مدرن و اندیشه‌های فرهنگی نوین ساخته و پرداخته شده، تهیه و تدوین شده تا توجه به ارزش‌های باستانی که مظهر و نمود عینی آن رجوع به شاهنامه است، در بین دوستداران به‌خصوص جوانان این سرزمین که آغازگر یک حرکت و عزم ملی است، شکل بگیرد.
بعضی معتقدند که سلیقه مخاطبان زیر هجوم فیلم‌های سطحی عوض شده‌است و شانه‌تخم‌مرغی‌ها محبوب‌تر از فیلم‌های خوب هستند. گروهی دیگر اما آن صبح اول وقت شهریور سال85 را یادآوری می‌کنند که همین تماشاگران عادی برای تماشای فیلم از کن بازگشته اصغر فرهادی چه قیامتی به پا کردند.
تعطیلی یکی از مراکز خصوصی آموزش هنر‌های تجسمی در تهران، نشان از سهم ناچیز نظریه‌پردازی در هنر امروز ایران دارد

غروب ماه مهر

«مؤسسه‌ ماه‌مهر» نتیجه کوشش جمعی 3تن از گالری‌داران ایران برای ارتقای آموزش هنر در ایران است؛ یکی از مؤسسه‌هایی که در طول سال‌های گذشته بخشی از بار آموزش هنر، به‌ویژه هنر پیشرو را به دوش ‌کشید.

شکست مردان اندیشه در جدال با دایناسورها

یادآوری غیبت برنامه‌های جذاب حوزه اندیشه در شبکه4 سیما به بهانه درگذشت برایان مگی
سال1375 که شبکه4 شروع به‌کار کرد، ظاهرا قرار بر این بود تا بازارِ مصرفی ایجاد شود برای بخشی از جامعه که معتقد بودند برنامه‌های تلویزیون نازل‌تر از آن است که ارزش تماشا داشته باشد.
مولن‌روژ منهای تنابنده
آیا محسن تنابنده می‌تواند تا پایان زمان اجرای نمایش «مولن‌روژ» همراه گروه باشد؟
نمایش «مولن‌روژ» به کارگردانی حسین پارسایی که اجرای خود را در سالن 450نفری پردیس سینمایی باغ کتاب دارد، این روزها به‌خاطر مشغله‌های محسن تنابنده، برخی شب‌ها با وجود پیش‌فروش بلیت‌های نمایشی روی صحنه نمی‌رود.