8
سه شنبه 16 بهمن 1397
شماره 7597
ادب‌وهنر
23023622
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جشن زندگی

ناگهان درخت ؛ صفی یزدانیان
یادداشت فیلم
هرچند صفی یزدانیان در دومین تجربه کاری خود نتوانسته موفقیت فیلم در «دنیای تو ساعت چند است» را تکرار کند، اما توانسته امضای خود را در سینمای ایران تثبیت کند.
ویژه
پولاد کیمیایی که امسال با فیلم «معکوس» در مقام کارگردان در جشنواره حضور دارد، در صفحه شخصی‌اش از مهاجرت خود خبر داد.
در آن ایستادن‌های طولانی مدت چند ساعته و مکرر و «سادومازوخیستی»، گذران وقت در آن سرما بعد از مدتی دیگر تنها با خواندن مجله‌های سینمایی و بعدها ویژه‌نامه‌های روزنامه‌ها و خواندن کتاب یا شنیدن موسیقی/ با واکمن امکان‌پذیر نبود و از جایی دیگر شور معاشرت و خوش و‌بش و منازعه، سوخت و انرژی و بهانه ادامه دادن و تکرار هر روزه این امر جنون‌آسا را فراهم می‌کرد.
با سابقه بازی در فیلم ناموفق «مقلد شیطان» و چند سریال تلویزیونی که در هیچ کدامشان نمی‌شد بارقه‌ای از استعداد یا ویژگی‌ قابل قبولی، جز «وجاهت چهره» مشاهده کرد، برای بازی در «جدایی نادر از سیمین» انتخاب شد.
جست‌وجوی طولانی رسول صدرعاملی برای یافتن بازیگران «دیشب باباتو دیدم آیدا» گرچه درمورد بازیگر نقش آیدا به نتیجه درخوری نرسید ولی یکی دو بازیگر فرعی فیلم، در همان فرصت‌های زودگذری که برای حضور مقابل دوربین یافتند دیده شدند.

دور از سینمای اجتماعی در اسپانیا

آزیتا موگویی به اکران عمومی «ایده اصلی» امیدوار است
آزیتا موگویی، کارگردان سینما امسال با دومین فیلمش «ایده اصلی» در جشنواره فیلم فجر حضور یافته، فیلمی که به اعتقاد خودش موضوع و روایت تازه‌ای دارد که می‌تواند تماشاگران را در اکران عمومی فیلم به سالن‌های سینما بکشاند.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
میرکریمی پس از چندین تجربه متفاوت دوباره به سینمای «خیلی دور، خیلی نزدیک» بازگشته است.