12
چهار شنبه 6 تیر 1397
شماره 7416
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بابک کاظمی، رهبر ارکستر و پیانیست ایرانی ساکن انگلستان، یازدهم تیر‌ماه به ایران می‌آید تا به‌عنوان رهبر مهمان ارکستر سمفونیک به اجرای برنامه بپردازد.
در جلسه اخیر شورای صدور پروانه ساخت با تولید 4فیلمنامه موافقت شد.
قفسه
ژاپن چگونه ژاپن شد؟ آیا آنها این ره صد‌ساله را یک‌شبه رفتند تا امروز یکی از قطب‌های صنعتی جهان باشند؟ پاسخ منفی است و برای رسیدن به سرچشمه‌های این پیشرفت شگفت‌آور باید در فرهنگ و تمدن و پیشینه این چشم‌بادامی‌های سختکوش به جست‌وجو پرداخت.
‎شقایق فراهانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در نمایش «ریچارد» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی در نقش ملکه انگلستان روی صحنه می‌رود.
محمدرضا رحمانی قرار است فیلم سینمایی «پری‌سا» را به سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر بیاورد.

قدردانی مجازی از یوزها

هنرمندان به ستایش بازی ایران در برابر پرتغال پرداختند
فرهنگ
تیم ملی فوتبال ایران از گردونه جام جهانی خارج شد، اما بازی‌های غرور‌انگیز و پرقدرتش، خاصه آخرین بازی‌اش مقابل پرتغال، تشویق و واکنش همه مردم و البته هنرمندان زیادی را به همراه داشت. آنچه می‌خوانید، بخشی از بازتاب این رویداد مهم از منظر هنرمندان است که در صفحات مجازی آنها منتشر شده است.
یک رپر برنده جایزه «جورج اورول» شد

یک رپر برنده جایزه «جورج اورول» شد

جایزه «جورج اورول» به‌عنوان مهم‌‌ترین جایزه کتاب سیاسی جهان به اثری به قلم یک نویسنده اسکاتلندی رسید. به گزارش گاردین، دارن مک‌گاروی برای نگارش کتاب «سیاحت فقر» که به بررسی فقر در بریتانیا می‌پردازد موفق به کسب این جایزه شد.
دعوت فیلمبردار ایرانی به آکادمی
دعوت فیلمبردار ایرانی به آکادمی
حسین جعفریان برای عضویت در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار دعوت شد. آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار با رکورد دعوت از ۹۲۸ نفر از سینماگران فعال از سراسر جهان از 3 چهره ایرانی برای پیوستن به این نهاد سینمایی دعوت کرد.
در سال‌های اخیر بسیاری از شاعران و مخاطبان شعر فارسی متوجه شعر سبک هندی شده‌اند و جهان شاعران سبک هندی به‌ویژه بیدل دهلوی را کشف کرده‌اند. شمار پژوهش‌های دانشگاهی و برنامه‌های تخصصی درباره شعر بیدل نیز بیشتر شده است.