12
سه شنبه 5 تیر 1397
شماره 7415
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خبر‌های کوتاه

معرفی رئیس جشن سینمای مستند/ «نیرنگِ اورنگ» در سنگلج/ ساخت فصل پنجم «پولدارک»/ سجادحسینی یخ‌چال را می‌سازد/ «وقتی برگشتم» توزیع شد
وقتی مدرسه صنایع مستظرفه به دانشکده هنرهای زیبا تبدیل شد، محسن وزیری مقدم از دانشجویان دوره‌های اول آن بود. دانشکده هنرهای زیبا آن روزها تحت سیطره شاگردان مکتب کمال‌الملک بود.

شبکه نمایش خانگی در لانگ شات

اتحادیه شرکت‌های ویدئورسانه 10سالگی‌اش را جشن گرفت.حمیدرضا نوروزی رئیس این اتحادیه است. حرف‌های او درباره احوالات این روزهای اتحادیه متبوعش و روزگار 10ساله سپری‌شده در این اتحادیه بهانه یک گفت‌وگوی مفصل شد؛ گفت‌وگویی که متن کاملش را گذاشته‌ایم برای یک فرصت کاغذی دیگر و فعلا بسنده کرده‌ایم به آن بخش از حرف‌های او که می‌تواند شمایی روشن از وضعیت نمایش خانگی را در کشور به تصویر بکشد.
فردا؛ روز خالق «سووشون»

فردا؛ روز خالق «سووشون»

فردا نه زادروز خالق «سووشون» است و نه سالمرگش. اما زنده‌یاد سیمین دانشور فراتر از زمان و مکان، در قله‌ ادبیات معاصر ایران ایستاده است.
خاله قورباغه و دارکوب، به وقت خماری در سینما
خاله قورباغه و دارکوب، به وقت خماری در سینما
«دارکوب» بهروز شعیبی، «به وقت خماری» محمدحسین لطیفی و «خاله قورباغه» افشین هاشمی، 3فیلمی هستند که اکران خود را از ششم تیر‌ماه شروع کرده‌اند و 2فیلم «تنگه ابوقریب» و «کاتیوشا» نیز در نوبت اکران قرار گرفته‌اند.