12
چهار شنبه 30 خرداد 1397
شماره 7410
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نمایشنامه «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» نوشته محمد امیر یاراحمدی به یاد زوج هنرمند حمید سمندریان و هما روستا نمایشنامه‌خوانی می‌شود.
مریم کاظمی- نویسنده، کارگردان، بازیگر و طراح تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان- به‌عنوان دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شد.
فیلم سینمایی «به وقت خماری» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌‌کنندگی جمال گلی بنا به اعلام شورای صنفی نمایش از چهارشنبه هفته آینده ششم تیرماه روی پرده خواهد رفت
گرم شدن تب برنامه‌های فوتبالی همزمان با آغاز برگزاری بازی‌های جام‌جهانی، شبکه‌های مختلف صداوسیما و شبکه‌های اینترنتی را فراگرفته است.

وقتی صداقت محاکمه می‌شود

هادی مرزبان از اجرای مجدد «آمیزقلمدون» بعد از 21سال می‌گوید
تئاتر
هادی مرزبان بعد از 21سال نمایش «آمیزقلمدون» مرحوم اکبر رادی را روی صحنه دارد. مرزبان که در این سال‌ها 12متن از مرحوم رادی را روی صحنه برده، درباره آخرین اجرایش می‌گوید: «از 12متنی که تاکنون روی صحنه برده‌ام
همکاری اسپیلبرگ و مندس در« 1917»

همکاری اسپیلبرگ و مندس در« 1917»

سم مندس نویسندگی و کارگردانی درامی را درباره جنگ جهانی اول به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ بر عهده خواهد داشت.
همکاری فارابی با بنگلادشی‌ها
همکاری فارابی با بنگلادشی‌ها
یک تهیه‌کننده سینمای بنگلادش در دیدار با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، خواستار سرمایه‌‌گذاری و تولید مشترک با سینمای ایران در ساخت فیلمی با هدف به تصویر کشیدن ماهیت صلح‌طلبانه دین اسلام شد.
فقدان کتاب‌های آموزشی در حوزه شعر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از شاعران به‌ویژه شاعران جوان با آن دست به گریبانند. آنها که می‌خواهند شعر را آغاز کنند و مهارت‌های فنی شعر را فرابگیرند همواره از نبود کتاب‌های مناسب آموزشی گلایه می‌کنند.

معرفی برنده «مدال کارنگی»

خبر
جرالدین مک‌کاهرین، نویسنده انگلیسی موفق به کسب جایزه ادبی «مدال کارنگی»، قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جایزه‌ ادبیات کودک انگلستان شد. به گزارش ایبنا، مک‌کاهرین برای نگارش رمان «جایی که دنیا تمام می‌شود»

مدیرعامل خانه تئاتر؛ خارج از صنف!

خبر
بازرس خانه تئاتر اعلام کرد که در جلسه اخیر هیأت مدیره مصوب شد که مدیرعامل جدید از بیرون خانه تئاتر انتخاب شود.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
یک طرفدار دونالد ترامپ با قرار دادن پرچمی با این نوشته که «آمریکا را بزرگ نگه دار» نمایش موزیکال «داستانی از برانکس» رابرت دنیرو را برهم زد.
فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی، نامزد دریافت چهار جایزه‌ بهترین فیلم، بهترین بازیگری مرد، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی از جشنواره فیلم ریل تایم نیجریه شد.