12
یکشنبه 27 خرداد 1397
شماره 7407
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دنباله‌ای برای تلألو

خبر‌
وقتی در سال ۱۹۸۰ اقتباس سینمایی استنلی کوبریک از رمان «تلألو» اثر استیون کینگ اکران شد، نه‌فقط منتقدان برخورد نصفه‌نیمه‌ای داشتند بلکه خود کینگ هم بی‌علاقگی و بیزاری‌اش از فیلم را به زبان آورد!
ویژه
دبیر هیأت مؤسس و رئیس انجمن عالی هنرها و فنون سینما با عنوان این مطلب که امسال آخرین سالی است که جشن خانه سینما با آیین‌نامه سالانه و یک رئیس خارج از هیأت رئیسه خود برگزار می‌شود، به حضور علی نصیریان به‌عنوان رئیس جشن خانه سینما اشاره کرد.
همزمان با مسابقات فوتبال جام‌جهانی روسیه، نقاشی‌های سهیل سیادت از صحنه‌های ماندگار جام‌جهانی فوتبال با عنوان «به سلامتی فوتبال» به نمایش گذاشته شده است.
دریچه
روز چهارشنبه و همزمان با راه‌اندازی صفحه فروش بلیت برای طرح ویژه نمایش بازی‌های فوتبال جام جهانی در سینماهای کشور در مهم‌ترین سایت فروش آنلاین بلیت سینماها، خبر فروش اولیه ۱۴ هزار بلیت آنلاین و هزار بلیت غیرآنلاین در مجموع ۱۵ هزار بلیت برای تماشای بازی یوزهای ایرانی با شیرهای اطلس در سن‌پترزبورگ منتشر شد.
تعطیلی یک کتابفروشی دیگر در خیابان کریمخان‌زند

«رود» دیگر جاری نخواهد بود

کتاب
شمار کتابفروشی‌هایی که در سال‌های اخیر در خیابان کریمخان‌زند تعطیل شده‌اند کم نیست. کتابفروشی نشر آبی به فروشگاه آبگینه‌های دست‌ساز تبدیل شده است، آجیل‌فروشی معلمی جای یک کتابفروشی را گرفته است
موضوع خیلی ساده است: آخرین فیلم مجید مجیدی کارگردان تحسین شده سینمای ایران و جهان در اکران با یک شکست هولناک مواجه شده است.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
فیلم «دزدان فروشگاه» با رسیدن به فروشی بالغ بر ۹ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۸ سینمای ژاپن نام گرفت.