12
دو شنبه 21 خرداد 1397
شماره 7403
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ادی مورفی هم برای نتفلیکس جلوی دوربین می‌رود. به گزارش آسوشیتدپرس، ادی مورفی، کمدین آمریکایی در فیلم زندگینامه‌ای بر مبنای خالق شخصیت مشهور دولومیت برای نتفلیکس به نقش‌آفرینی می‌پردازد.
نمایشگاه آثار ۶۹ عکاس ایرانی و ۱۳عکاس خارجی از ۲۸ کشور با هدف بهینه‌سازی مصرف و معرفی انرژی‌های نو با عنوان «نگاه آبی» در تالار روح‌الامینی باغ نگارستان افتتاح شد.
بیست‌وششمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سنایی به «تلقی سنایی از دین و دینداری» اختصاص دارد که در روز چهارشنبه ۲۳ و ۳۰ خرداد ساعت۱۶:۳۰ با سخنرانی دکتر ایرج شهبازی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر بخارست، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.
خبرهای کوتاه
فیلم‌های «لباسی برای عروسی» و«مسافر» از آثار زنده‌یاد عباس کیارستمی و مستندهای ناصر تقوایی در سالن اختصاصی هنروتجربه در سینما فرهنگ امروز ساعت ۱۳ به نمایش در می‌آید.
«خاطره‌ای از یک شهید آمده بود که در آستانه نزع قرار گرفته بود؛ یک قمقمه آب به او می‌دهند و او به جای اینکه بنوشد، روی زمین می‌ریزد و می‌گوید: «یا اباالحسن، بالاخره از من راضی شدی؟» یک‌بار دیگر همان عبارت را تکرار می‌کند و همانجا شهید می‌شود.
فاطمه معتمدآریا به‌عنوان یکی از نقش‌های اصلی فیلم سینمایی «جان‌دار» به تهیه‌کنندگی کامران مجیدی و کارگردانی حسین امیری دوماروی و پدرام پورامیری با گریمی متفاوت بازی می‌کند.

نمایش‌های پربازیگر در شب‌های داغ تابستان

با پایان‌ ماه رمضان، سالن‌های نمایشی پایتخت میزبان نمایش‌های جدید می‌شوند
تئاتر
سالن‌های نمایشی پایتخت در شب‌های ماه رمضان هم مانند دیگر ایام سال میزبان تماشاگران خود بوده‌اند و رونق فروش بلیت‌های نمایشی در این مدت دیده می‌شود. اما علاقه‌مندان به تئاتر اگر مشتاق تماشای نمایش‌های جدید از کارگردانان نام‌آشنا هستند
نشان ملکه الیزابت برای آقای نوبلیست

نشان ملکه الیزابت برای آقای نوبلیست

کازوئو ایشی‌گورو، برنده نوبل ادبیات در سال2017 نشان ویژه ملکه الیزابت را دری00افت می‌کند.
مهدویان و انتخاب بازیگر در فضای مجازی
مهدویان و انتخاب بازیگر در فضای مجازی
پیش تولید «ماجرای نیمروز 2» بعد از ‌ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود
حسین مهدویان در صفحه شخصی‌اش فراخوانی برای یافتن استعدادهای جدید داده است. او که این روزها مشغول ساخت «ماجرای نیمروز2» است در صفحه خود نوشته: «جایی نیست که برویم و کسانی از عشق‌شان به بازیگری نگویند و فرصتی نخواهند برای اینکه استعدادشان را نشان بدهند.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
مدیرعامل خانه موسیقی گفت پیگیری‌های لازم در خصوص سلامتی پهلوان رسول بخش زنگشاهی، هنرمند موسیقی اقوام منطقه بلوچستان صورت می‌گیرد.