12
سه شنبه 8 خرداد 1397
شماره 7396
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نشست این هفته مرکز فرهنگی شهر کتاب به نقد و بررسی کتاب «نظریه‌ای در باب اقتباس» اختصاص دارد. نظریه‌ای در باب اقتباس نوشته لیندا هاچن است که اخیراً مهسا خداکرمی آن را ترجمه و نشر مرکز منتشر کرده است.
«وقتی قباحت کاری ریخت دیگر سخت بشود با آن مقابله کرد. متأسفانه قبح قضیه آنقدر ریخته است که علناً در روز روشن بدون هیچ واهمه‌ای این کتاب‌ها توزیع می‌شود‌، برای نمونه روزهای آخر سال 96یک وانت سرباز کتاب‌های ما را در روز روشن در شهر پخش می‌کرد‌
سینما | خبر
قرارداد اکران فیلم «دلم می‌خواد» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا بسته شد و احتمالا از عید فطر اکران می‌شود.
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توییتی که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، با اشاره به تغییر نام خیابان شنگرف به «استاد عبدالله انوار» چهره ارجمند فرهنگ معاصر را ستود.
برخی فیلم‌های اکران شده و موفق گروه هنروتجربه، در قالب سانس‌های ویژه در سینما فرهنگ به نمایش در می‌آیند. به گزارش همشهری، این فیلم‌ها در 3سانس ۱۳، ۲۲ و ۲۴ در سالن اختصاصی هنروتجربه در سینما فرهنگ روی پرده می‌روند.

بی رونقی چهارراه استانبل

مصطفی کیایی خروج آمریکا از برجام و طولانی شدن اکران فیلم‌های نوروزی را دلیل شکست فیلمش در گیشه می‌داند
گیشه
معادله پیش‌بینی وضعیت فروش فیلم‌های سینمایی در ایران از آن کارهای ناممکن بوده که البته در سال‌های اخیر پیچیده‌تر هم شده است. این پیش‌بینی شاید شبیه تصمیمات سیاسی باشد، درست شبیه اقدام ناگهانی و خارج از عرف دیپلماتیک یک رئیس‌جمهور در ینگه دنیا برای خروج از یک تعهد.
فروش تماشاخانه ایرانشهر کاهش نیافته است

فروش تماشاخانه ایرانشهر کاهش نیافته است

مدیرعامل خانه هنرمندان اعلام کرد تماشاخانه ایرانشهر نسبت به سال‌های گذشته افت مخاطب و فروش نداشته است.
«هجوم» و «ائو» در تسالونیکی
«هجوم» و «ائو» در تسالونیکی
2فیلم «هجوم» و «ائو» در جشنواره تسالونیکی که در یونان درحال برگزاری است، حضور دارند.
ادبیات
به گزارش نیویورک‌تایمز، پس از اینکه آکادمی سوئدی نوبل، تصمیم گرفت به‌دلیل حواشی مربوط به رسوایی اخلاقی، برای اولین‌بار در 7دهه اخیر مراسم اهدای جایزه نوبل ادبیات را در سال ۲۰۱۸ برگزار نکند و به جای آن در سال ۲۰۱۹ دو برنده داشته باشد، حالا رئیس آکادمی نوبل اعلام کرده که در سال آینده نیز اعطای این جایزه قطعی نیست.