12
شنبه 5 خرداد 1397
شماره 7393
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

«درساژ» در سیدنی و گرانادا

خبر‌های کوتاه
فیلم سینمایی«درساژ» ساخته پویا بادکوبه به جشنواره سیدنی استرالیا و گرانادای اسپانیا می‌رود.
ویژه
جان مالکوویچ برای نقش‌آفرینی در اقتباس تلویزیونی از رمان جنایی «قتل به‌ترتیب الفبا» نوشته آگاتا کریستی قرارداد بست. مالکوویچ 64ساله جدیدترین بازیگری‌ است که قرار است در نقش کارآگاه معروف بلژیکی هرکول پوآرو مقابل دوربین برود.
انستیتو فیلم ساندنس 13پروژه سینمایی مستقل برای مشارکت در کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی سال ۲۰۱۸ انتخاب کرده است. این پروژه‌ها با نویسندگان و کارگردانانی از کوبا، کنیا، مکزیک، مراکش، فلسطین و ایالات متحده، تعهد این انستیتو به حمایت از داستان‌گویی در سراسر جهان را نشان می‌دهند.
خبر
امیر جدیدی به‌عنوان بازیگر نقش غلامرضا تختی انتخاب شد. به گزارش روابط عمومی فیلم‌ غلامرضا تختی، پس از دریافت پروانه ساخت و تکمیل عوامل پشت صحنه، مراحل پیش‌تولید فیلم آغاز شده است.
غزاله سلطانی که سال گذشته فیلم «پرسه در حوالی من» از او در سینماها به نمایش درآمده بود، روزهای پایانی نگارش فیلمنامه کار تازه خود را می‌گذراند.
مهدی هاشمی و نازنین بیاتی به فیلم سینمایی «بازی آخر» پیوستند. فیلم سینمایی «بازی آخر» نخستین تجربه سیدعلی هاشمی در مقام کارگردان است و سلیمان علی‌محمد تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد.

تغییر کاربری به بهانه روشن ماندن چراغ سینما!

حبیب اسماعیلی: پای مردم را برای فیلم دیدن به سینما باز کنیم
سینما
«سالن سینما جایی است برای نمایش فیلم و پای مردم باید به بهانه تماشای فیلم به سالن‌های سینما باز شود نه فوتبال، کنسرت و تئاتر.» این بخشی از صحبت‌های حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینماست که اخیرا «خرگیوش» را روی پرده سینماها داشت.
برگزاری تور کنسرت شهرستانی سینا سرلک

برگزاری تور کنسرت شهرستانی سینا سرلک

حمید بهروزی‌نیا از برپایی تور کنسرت شهرستان‌ها به خوانندگی سینا سرلک و تولید یک آلبوم بی‌کلام خبر داد
اسکویی؛ رئیس هیأت داوران جشنواره کراکوف
اسکویی؛ رئیس هیأت داوران جشنواره کراکوف
مهرداد اسکویی در رأس هیأت داوران بخش رقابتی فیلم کوتاه پنجاه وهشتمین جشنواره فیلم کراکوف در کشور لهستان قرار گرفت.
ادبیات
«کسی که می‌گوید بدی جنگ را نگو حرف چرتی می‌زند، گاهی داستانی روایت می‌کنی که اتفاق نیفتاده ولی شما داستان‌های غربی ضدجنگ را به‌روز و بومی کرده‌ای و اتفاقاتی را که رخ نداده خلق می‌کنی.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
حجم انتقادات زیاد از عدم‌تناسب قطعه رسمی تیم ایران در جام جهانی 2018روسیه با فضای اینگونه مسابقات، سالار عقیلی را به واکنش وا داشت. خواننده قطعه رسمی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نسبت به انتشار برخی از انتقادات توضیحاتی را ارائه داد