12
شنبه 29 اردیبهشت 1397
شماره 7387
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

برگزیدگان بخش‌های جنبی جشنواره کن معرفی شدند

جشنواره
هفتادویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن به مرحله اعلام نام برگزیدگان بخش‌های مختلف رسیده‌ است و هیأت داوران سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه، هفته منتقدان و دو هفته کارگردانان برگزیدگان خود را اعلام کردند.
ویژه
تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «چهارراه استانبول» مخالفت خود را با پخش مسابقات جام‌جهانی فوتبال در سینماها، اعلام کرد
باآغاز طرح اکران ‌ماه مبارک رمضان فروش فیلم‌های سینمای ایران سرعت بیشتری گرفت و در این هفته فیلم‌های سینمایی «تگزاس»، «لاتاری»، «فیلشاه» و «مصادره» توانستند مخاطبان بیشتری را به سمت گیشه‌های سینما جذب کنند.
سینما
استیون اسپیلبرگ و لئوناردو دی‌کاپریو هر دو در حال مذاکره هستند تا در فیلمی زندگینامه‌ای درباره اولیس اس گرانت شرکت کنند.

سیاست‌های دولت سبب ثبات اقتصاد نشر شد

بررسی کارنامه فرهنگی دولت یازدهم و دوازدهم و اقتصاد نشر در گفت‌و‌گو با داوود موسایی
نشر
29 اردیبهشت سال گذشته حسن روحانی بار دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد تا دوازدهمین دولت جمهوری اسلامی را تشکیل دهد. یک سالگی انتخابات ریاست‌جمهوری بهانه خوبی است تا کارنامه دولت را در حوزه فرهنگ بررسی کنیم.
مجید مجیدی:دهه 70 اوج سینمای ایران بود

مجید مجیدی:دهه 70 اوج سینمای ایران بود

مجید مجیدی در نخستین نمایش فیلم «آن سوی ابرها» با دوبله فارسی در پردیس سینمایی اطلس مشهد طی سخنانی گفت: «متأسفانه امروز شاهد سینمایی هستیم که هیچ نسبتی با فرهنگ کشور و سطح بینش و فکر مردم ما ندارد و شاهد فیلم‌های بسیار نازلی هستیم چه به جهت موضوع و چه به جهت پرداخت سینمایی.»
هنگام حضور استاد دولت‌آبادی در کنسرت استرس داشتم
هنگام حضور استاد دولت‌آبادی در کنسرت استرس داشتم
محسن شریفیان خوشحال است که محمود دولت‌آبادی با سلیقه‌ای متفاوت توانست با اجرای گروه لیان همراه شده‌ و بدون پیش‌قضاوتی از آن لذت برده است.
تئاتر
رضا کیانیان که بهمن و اسفند سال 95با اجرای نمایش «حرفه‌ای» برای نخستین بار کارگردانی تئاتر را تجربه کرده بود، پنجشنبه گذشته 28اردیبهشت‌ماه اجرای این نمایش را در کانادا آغاز کرد.