12
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397
شماره 7385
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
«گربه چه مهربان شده»، ‌«خاطرات خون‌آشام عاشق»، «بزرگ‌ترین خطکش دنیا» و 3 جلد از کتاب «عمه خانم و قصه‌های آبکی» کتاب‌های تازه فرهاد حسن‌زاده هستند که به بازار نشر آمدند.
اکبر زنجانپور، بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر ایران که این روزها مشغول مطالعه چند نمایشنامه برای اجراست، قصد دارد در نیمه دوم سال‌جاری در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر نمایشی را روی صحنه ببرد. نمایشنامه «سی زوئه بانسی مرده است» نوشته آثول فوگارد ازجمله آثاری است که زنجانپور برای کارگردانی در سال‌جاری مدنظر دارد.
سینما
فیلم‎های اسپایک لی، کارگردان آمریکایی و لارس فون تریه کارگردان دانمارکی با 2 واکنش متفاوت در کن مواجه شدند.

آیا روح تازه‌ای در تلویزیون دمیده می‌شود؟

رقابت محمدمهدی عسگرپور و محمدحسین لطیفی در رمضان 97
تلویزیون
از نخستین باری که تلویزیون ساخت سریال‌های مناسبتی را در دستور کار خود قرار داده است، 27سال می‌گذرد. سال 70، این رسانه به بهانه تقارن روزهای نوروز و ‌ماه رمضان، «مهمان» به کارگردانی خسرو ملکان را روی آنتن برد.
آیدین آغداشلو: نیما نقاش مورد علاقه من بود

آیدین آغداشلو: نیما نقاش مورد علاقه من بود

نشست بزرگداشت نیما پتگر و رونمایی از کتاب گزیده آثار او در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، آیدین آغداشلو درباره نیما پتگر گفت: «نیما نقاش مورد علاقه من بود، به‌خاطر شخصیت، زندگی، منش و از همه مهم‌تر نقاشی‌هایش. برای اینکه کسی بتواند نیما را درک کند
مجتبی راعی: چرا بعضی اهالی سینما آب را گل‌آلود می‌کنند؟
بیانیه‌های 3 صنف کانون کارگردانان، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی و جامعه صنفی تهیه‌کنندگان که درخواست تلفیق مجدد جشنواره ملی و جهانی فجر همچون گذشته را داشتند، واکنش‌های متفاوتی حتی در داخل صنوف داشت. ازجمله این واکنش‌ها می‌توان به متنی اشاره کرد که مجتبی راعی در مورد اهمیت استقلال جشنواره جهانی منتشر کرده است.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
به دلیل شروع فرایند بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران، این موزه6 ماه تعطیل خواهد بود.
سهیلا گلستانی بازیگر و فیلمساز راه‌اندازی کمپین حمایت از فیلم‌های کوتاه را تلنگری برای مدیران تصمیم‌گیرنده دانست.