12
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
شماره 7382
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ماندن در خانه پدری

یادداشت
«قدرنادیده‌ترین استعداد فیلمسازی در سینمای پس از انقلاب» این شاید موجزترین توصیفی باشد که می‌شود از کیانوش عیاری به‌دست داد.
ویژه
با توجه به نزدیک شدن به ایام‌ماه مبارک رمضان، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط اکران فیلم‌های سینمایی در این ‌ماه گفت:« قرار است که نمایندگان صنوف در شورای صنفی پیشنهادهای خود را در جلسه‌ای که این هفته برگزار می‌شود
«جونو دیاز» نویسنده معروف به‌دلیل مجموعه‌ای از اتهام‌های جنسی از سمت ریاست جایزه ادبی «پولیتزر» کناره‌گیری کرد.
کتاب
مراسم اختتامیه سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان نمایشگاه کتاب عصر شنبه 22 اردیبهشت در مصلای تهران برگزار شد.
مجید برزگر از کیانوش عیاری می‌گوید

عیاری تکراری نیست و راکد نمی‌شود

سینما
23اردیبهشت کیانوش عیاری، خالق فیلم‌هایی چون «آن سوی آتش»، «شبح کژدم»، «آبادانی‌ها»، «بودن یا نبودن»، «خانه پدری» و سریال‌های «هزاران چشم» و «روزگار قریب» 67ساله شد؛ فیلمسازی که قطعا از تواناترین و خلاق‌ترین سینماگران ایران است و درعین‌حال مصایب بسیاری برای تولید و نمایش آثارش داشته است.
خوب گوش کنید. صدای شاتر دوربین عکاس‌ها را می‌شنوید؟ آنها چشم‌های جهانیان هستند
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
کیانوش عیاری سال‌ها پیش این جمله را در گفت‌وگویی با نگارنده درباره سریال «روزگار قریب» بیان کرد؛ ولی او درواقع با گفتن این واقعیتی را بازگو کرد که همیشه در زندگی و آثارش جاری بوده است