12
یکشنبه 16 اردیبهشت 1397
شماره 7376
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تعویق کنسرت کیتارو

موسیقی
کنسرت گروه کیتارو که پیش‌تر قرار بود در تاریخ 16، 17و 18اردیبهشت در سالن وزارت کشور برگزار شود، به‌دلیل طولانی شدن روند اخذ روادید گروه، با یک هفته تأخیر در تاریخ 22، 23و 27اردیبهشت در همان سالن روی صحنه خواهد رفت.
ویژه
اهالی فرهنگ افغانستان به‌ویژه ناشران آنها با وجود فضای جنگ40ساله در کشورشان حضور پررنگی در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال دارند.
نتفلیکس عقب‌نشینی از مواضع خود در مواجهه با جشنواره فیلم کن را آغاز کرده است. در 2‌ماه گذشته تنش‌های زیادی بین جشنواره کن و بزرگ‌ترین غول پخش مجازی و آنلاین روی داد.
انتشارات زمستان متن کامل مجموعه آثار مهدی اخوان ثالث را در نمایشگاه کتاب تهران عرضه کرد.
موسیقی
کیهان کلهر قصد دارد تازه‌ترین تور کنسرت‌های خود در ایران را آغاز کند.

صدور مجوزهای فرهنگی تا پایان سال آنلاین می‌شود

علی‌اصغر کاراندیش، معاون توسعه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های این وزارتخانه برای رعایت حقوق شهروندی در حوزه فرهنگ می‌گوید
فرهنگ
«منشور حقوق شهروندی که توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد، شامل موارد متعدد فراوانی است که تمامی آنها نشأت‌گرفته از آموزه‌های دینی و اصول قانون اساسی است.
کارگردان شبیه به سهراب، فیلم او را می‌سازد

کارگردان شبیه به سهراب، فیلم او را می‌سازد

کارگردان فیلم سینمایی «رویای سهراب» اعلام کرده پیشنهاد ساخت فیلمی درباره سهراب‌سپهری را از مردم گرفته است.
نمایشگاه
بالاخره خبر حضور فرید اورخان در نمایشگاه کتاب تهران جدی شد. آنهایی که حوزه ادبیات را مجدانه پیگیری می‌کنند می‌دانند که حرف از نویسنده نوبلیست ترکیه است و حضورش در ایران اتفاق مهمی برای سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب به شمار می‌آید.

نمایشگاه کتاب یک عادت خوب مثل یلدا و نوروز

خبر‌های کوتاه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کتاب به‌عنوان جشن فرهنگی و یک عادت خوب چون شب یلدا و نوروز یاد کرد.

تشییع پیکر چشم‌آذر از تالار وحدت

خبر‌های کوتاه
مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد ناصر چشم‌آذر امروز -یکشنبه- شانزدهم اردیبهشت از مقابل تالار وحدت تهران به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهراس برگزار می‌شود
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
به گزارش همشهری،کتی زرنگین، نویسنده‌ معاصر سوئیسی، امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ساعت ۱۶ مهمان مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب در خیابان شهید احمد قصیر بخارست است.
ایوب آقاخانی کارگردان و بازیگر معتقد است خانه تئاتر تاکنون فرصت‌های زیادی برای اثبات خودش داشته که در آنها موفق عمل نکرده است.
جدیدترین فیلم تام هنکس 2سال دیگر راهی سینماها می‌شود.