12
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
شماره 7367
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جدا کردن ناشران کمک‌آموزشی از نمایشگاه کتاب

خبر
«کسانی که سراغ کتاب‌های کمک‌آموزشی م00ی‌روند، به غرفه‌های عمومی سرنمی‌زنند و فقط ترافیک ایجاد می‌کنند. از طرف دیگر این ناشران با در اختیار داشتن فضای صوتی نمایشگاه، آنجا را از فضای فرهنگی به فضای تجاری و غیرحرفه‌ای تبدیل می‌کنند.»
ویژه
برنامه نمایش نسخه مرمت‌شده بازمانده ساخته زنده یاد سیف‌الله داد با حضور 2 نفر از عوامل این فیلم و مسئولان جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد.
«دیوید کراننبرگ» کارگردان کانادایی با دریافت جایزه شیر طلای افتخاری جشنواره «ونیز» به پاس یک عمر دستاورد سینمایی مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
بالاخره الیور استون پایش را به کاخ جشنواره جهانی فجر گذاشت؛ کارگردان آمریکایی که برای بسیاری از ایرانی‌ها قابل اعتناست و مصداق این ادعا، نگاه خاص و با فیلتر هوادارانش به ساخته‌های این فیلمساز 71ساله است.
2هزار دانش‌آموز در ویژه‌ برنامه زنگ هفتم به تماشای «شیر» و «شازده کوچولو» و «افق زیبا» نشستند.
کتاب سینمایی دیگر؛ چند مقاله و گفت‌وگو درباره سینمای عباس کیارستمی در هم‌اندیشی «مطالعات جشنواره» در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر رونمایی شد

آری به کتاب خواندن یا نه به کتاب نخواندن؟

گزارش‌هایی درباره سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب 0 قسمت دوم
کتاب
چند وقتی است که شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب شعار نمایشگاه را انتخاب کرده است؛ «نه به کتاب نخواندن» شعار سی‌و‌یکمین نمایشگاه کتاب است.
سیاه و سفیدهای ایوان

سیاه و سفیدهای ایوان

نمایشگاه گروهی «سیاه و سفید» در گالری ایوان افتتاح شد. در این نمایشگاه آثاری متنوع از هنرمندان مطرح یا جوانانی کمتر شناخته‌شده دیده می‌شود که همه آنها متعلق به مجموعه شخصی فریدون آو هستند
رفاقت ادبی چک و ایران
رفاقت ادبی چک و ایران
برنامه یک هفته با ادبیات چک و ایران در 2کشور برگزار می‌شود.