57
سه شنبه 11 تیر 1398
شماره 7699
سمنان، قم، مرکزی
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جست‌وجوی طلا و مس در معادن قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم: ۲ پهنه اکتشافی زواریان برای اکتشاف طلا و حوض سلطان برای اکتشاف مس از مهم‌ترین ظرفیت‌های معدنی قم برای استخراج مواد راهبردی  و مورد نیاز کشور هستند
معادن
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۲ پهنه اکتشافی مصوب در حوزه معادن در این استان وجود دارد که می‌تواند نقش مهمی در روند توسعه اقتصادی قم ایفا کند.
اخبار ویژه
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: آب‌رسانی با تانکر به روستاهای این استان از ۱۷ روستا به 4 مورد در سال جاری کاهش یافته است‌.
در شورای ثبت میراث ناملموس کشور که در استان اردبیل برگزار شد 4 پرونده از استان سمنان ثبت ملی شد.
مدیر کل سیاسی استانداری و دبیر کمیسیون دانشجویی قم گفت: ۹ کارگروه برای برقراری ارتباط مستحکم و مستمر دانشگاهیان و صنعتگران در استان تشکیل شد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از دستگیری ۷ حفار غیرمجاز آثار تاریخی در قم خبر داد.
مسابقات کاتا جودوی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی هفته گذشته در اصفهان به کار خود پایان داد و کاتاروهای قمی در این مسابقات بار دیگر شایستگی‌های خود را اثبات کردند
فرمانده انتظامی دامغان بابیان این‌که پس از پخش کلیپ دریافت پول برای نماز در فضای مجازی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت گفت: دریافت‌کننده پول برای نمازخانه در دامغان بازداشت شد.
استاندار مرکزی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در استان مرکزی اجرای شبکه‌گذاری فاضلاب به طول 980 کیلومتر بوده است.
مدیر کل گمرکات استان مرکزی گفت: ۳۸۱ هزار و ۴۷۹ تن کالا از ابتدای امسال تاکنون از گمرک این استان به خارج از کشور صادر شده است.

صدای زندگی از قلب شهر قم

مدیر سد 15 خرداد: رهاسازی آب در قمرود تا پایان تابستان ادامه دارد
گزارش
صدای زندگی می‌آید از قلب شهر. دویدن بچه‌ها در آب و لذت و شادی خانواده‌ها در کنار رودخانه قمرود، تفریح این روزها و شب‌های مردم قم است.
پسماندهای عفونی  بی‌خطر می‌شوند

پسماندهای عفونی  بی‌خطر می‌شوند

معاون عمرانی استاندار مرکزی: نظام پزشکی مکلف است اقدام‌های لازم برای جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و دفع بهداشتی پسماندهای عفونی مطب‌ها را تا 2 ماه آینده انجام دهد
تولید، جمع‌آوری و امحای پسماندهای بیمارستانی به دلیل خطرناک بودن همواره از دغدغه‌های مهم فعالان زیست‌محیطی استان مرکزی بوده است.
برداشت جو در اراضی کشاورزی امیرآباد

برداشت جو در اراضی کشاورزی امیرآباد

رئیس جهاد کشاورزی امیرآباد دامغان از آغاز برداشت محصول جو در سطح ۹۱ هکتار اراضی کشاورزی منطقه خبر داد و گفت: برداشت ۳۴۶ تن محصول جو در امیرآباد پیش‌بینی می‌شود.
کشت ذرت علوفه‌ای توسعه می‌یابد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کشت ذرت علوفه‌ای با استفاده از ارقام مناسب به منظور پاسخگویی به نیاز دامداران در مزارع استان توسعه می‌یابد.
جاده‌های مرکزی نوسازی می‌شوند
رئیس اداره نگهداری راه‌های استان مرکزی از آغاز عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
اجرای سامانه‌های نوین آبیاری با اعتبارات ملی تقویت شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: در سال گذشته اعتبارهای ملی بسیار قابل توجهی برای نصب سامانه‌های نوین آبیاری به استان تخصیص یافت که توانست کمک خوبی برای اصلاح الگوی مصرف باشد.
ایجاد خانه‌های هلال در روستاها
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی از پیگیری و برگزاری جلسات توجیهی برای تأسیس خانه‌های هلال احمر توسط دهیاران در روستاهای استان خبر داد.

رونق گردشگری دستجرد در گرو ساخت جاده

بخشدار خلجستان گفت: ساخت جاده مناسب و ایمن برای دسترسی قم به دستجرد نقش مهمی در توسعه گردشگری طبیعت‌محور استان خواهد داشت

تیم فوتبال صبا از رقابت‌های لیگ کشوری خارج شد

نایب رئیس هیأت فوتبال قم با اشاره به آخرین وضعیت تیم صبای قم گفت: این تیم از جرگه رقابت‌های لیگ کشوری در همه رده‌ها خارج شده است و دیگر وجود خارجی ندارد.

ساماندهی خانه‌های بازی در شهر قم

مدیر کل بهزیستی استان قم از آمادگی این نهاد برای ساماندهی خانه‌های بازی شهر خبر داد.

۹ بقعه مرکزی؛ میزبان طرح نشاط معنوی تابستانی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۴۹ بقعه شاخص این استان میزبان طرح نشاط معنوی تابستانی ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و نونهالان است.
PDF سه‌شنبه 11 تیر 1398
کوتاه سمنان، قم، مرکزی
طرح پژوهشی اجرایی مالچ ریگی برای نخستین بار در کشور با حضور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گرمسار افتتاح شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: اراک از 17 تیرماه با برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی میزبان همه استان‌های کشور است.
شهردار اراک با اشاره به اجرای طرح پیاده‌راه در شهر اراک گفت: میدان ارگ، خیابان حصار، خیابان محسنی تا میدان شهدا و میدان 7 تیر تا 2 سال آینده به پیاده‌رو تبدیل می‌شوند.
۱۱ ورزشکار قم به دومین مرحله کمپ استعدادیابی نوجوانان اینلاین‌هاکی اردوی تیم ملی دعوت شدند.
مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: 7200 متر‌ مربع از حریم جاده‌های این استان از ابتدای امسال تاکنون از دست متجاوزان خارج و رفع تجاوز شد.
مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: سگ‌های گله بیشتر از تصادف‌های جاده‌ای در تلفات یوزپلنگ ایرانی در پارک ملی توران استان سمنان سهم دارند.
رئیس هیأت ورزشی جانبازان و معلولان شهرستان دامغان گفت: بانوان اعزامی از این شهرستان در پایان مسابقات دوومیدانی جانبازان و معلولان قهرمانی کشور موفق به کسب مدال شدند.