57
دو شنبه 10 تیر 1398
شماره 7698
سمنان، قم، مرکزی
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

همه‌جانبه‌نگری در طراحی پروژه‌های عمرانی قم

کارشناس حوزه مدیریت شهری: در شهری مانند قم حفظ منظر شهری و نمای حرم مطهر در تصمیم‌گیری  برای ایجاد تقاطع غیرهمسطح ضروری است
شهری
تقاطع‌های غیرهمسطح به نمادی از فعالیت‌های شهرداری قم تبدیل شده، به طوری که اگر این اقدامات را از عملکرد شهرداری حذف کنیم کارنامه این نهاد قابل قبول نخواهد بود.
اخبار ویژه
شهردار سمنان با بیان این‌که اقامتگاه کمپ زائران امام رضاع سمنان طی دهه کرامت آماده می‌شود گفت: این اقدام می‌تواند به افزایش ماندگاری مسافران به‌ویژه در تابستان کمک شایانی کند.
سرپرست مدیریت جهادکشاورزی محلات گفت: 3 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی بهار امسال در این شهرستان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.
فرمانده سپاه استان قم از بازسازی و ترمیم ۵۰۰ خانه در مناطق سیل‌زده لرستان توسط این استان خبر داد.
استاندار مرکزی گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان مرکزی تخصیص یافته که این موضوع در افزایش سرانه فضای ورزشی استان بسیار موثر است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: ذخیره سد کوچری به عنوان یکی از مهم‌ترین تأمین‌کننده‌های آب مورد نیاز استان تا پایان خرداد به ۲۰۹ میلیون متر مکعب رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان این‌که واحدهای صنفی بدون مجوز بسیاری از تخلف‌های این حوزه را به خود اختصاص داده‌اند گفت: ساماندهی این اصناف در دستور کار قرار گرفته است و باید در اسرع وقت برای دریافت مجوز اقدام‌های لازم را صورت دهند.
مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۳۲ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان مرکزی وجود دارد که عملیات اصلاحی در ۱۰ نقطه آغاز شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مجوز تغییر کاربری به مدارس استان برای درآمدزایی و ساخت واحدهای آموزشی براساس چارچوب‌های قانونی اعطا می‌شود.

جشن نیمه شعبان در قم ثبت ملی شد

مدیر کل میراث فرهنگی استان: جشن نیمه شعبان با محوریت مسجد مقدس جمکران از جمله آثار معنوی  این استان است که به ثبت ملی رسید
میراث
مدیر کل میراث فرهنگی استان قم با اشاره به ثبت ۹ اثر معنوی استان قم گفت: جشن نیمه شعبان با محوریت مسجد مقدس جمکران از جمله آثار معنوی و ناملموس این استان است که به ثبت ملی رسید.
بوم‌گردی، ظرفیتی جدید در توسعه گردشگری مرکزی

بوم‌گردی، ظرفیتی جدید در توسعه گردشگری مرکزی

مدیر کل میراث فرهنگی استان: 1200روستای منحصر به فرد در مرکزی وجود دارد که دارای ارزش تاریخی هستند
بوم‌گردی و گردشگری و فراهم کردن زیرساخت‌های این صنعت عوامل توسعه، تولید اشتغال، رونق اقتصادی و ایجاد امکانات در روستاها به شمار می‌رود.

۳۵۰ هکتار از مراتع ساوه در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه گفت: وقوع آتش‌سوزی‌های متعدد از ابتدای اردیبهشت امسال تاکنون سبب از بین رفتن حدود۳۵۰ هکتار از سطوح مرتعی و علفزارهای این شهرستان شده است.
جمع‌آوری آلاچیق‌های بدون مجوز  در جاده سلفچگان
سرپرست اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سلفچگان گفت: در قالب طرحی و با حضور عوامل انتظامی، 7 دستگاه دکه و آلاچیق متجاوز به حریم راه در محور سلفچگان-راهجرد در استان قم جمع‌آوری شد.
یک هفتم جمعیت سمنان مشمول طرح پزشک خانواده شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: یک هفتم از جمعیت استان یعنی حدود ۱۰۱ هزار و ۴۲۷ نفر زیر پوشش برنامه پزشک خانواده هستند.

شبکه فن‌بازار در قم توسعه می‌یابد

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: شبکه فن‌بازار در استان‌های قم و لرستان برای اجرای رویکردهای فنی و علمی در بخش صنعت سال ۹۸ توسعه می‌یابد.

حضور ملخ‌های صحرایی در مرکزی گزارش نشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: موردی از حضور ملخ‌های صحرایی در این استان تاکنون گزارش نشده است.

طرح ملی کاداستر در اراضی مهدیشهر

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر با بیان این‌که طرح ملی کاداستر در ۲۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان اجرا شد گفت: اجرا شدن این طرح موجب رفع مشکلات ثبت و اسناد مالکیت مربوطه می‌شود.
PDF دوشنبه 10 تیر 1398
کوتاه سمنان، قم، مرکزی
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: توسعه ۷۰ هکتاری سطح زیر کشت گلخانه‌های این استان در سال جاری هدف‌گذاری شد.
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان این‌که ۴۰واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار فعالیت می‌کنند گفت: این ظرفیت تحول خوبی در اقتصاد و اشتغال منطقه ایجاد خواهد کرد.
سرپرست معاونت مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با توجه به استقبال شهروندان این استان از نخستین جشنواره فروشگاه و فروشنده برتر، مهلت شرکت در این جشنواره تا پایان تیر تمدید شد.
«محمدرضا شعبانی» ملی‌پوش پاراتکواندو استان قم در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران طی روزهای پایانی تیر به پیکارهای 2019 قهرمانی آسیا اعزام می‌شود.
مسابقات گروه اول لیگ برتر فوتسال نوجوانان کشور با حضور تیم‌های گیتی پسند اصفهان، شهرداری رشت، سوهان محمد سیمای قم، فدک الزهرا مشهد، شهرداری ساوه و تیم ابراهیمی مشهد در قم آغاز شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: بزرگ‌ترین طرح پرورش شترمرغ استان سمنان در شهرستان سرخه با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.