57
یکشنبه 9 تیر 1398
شماره 7697
سمنان، قم، مرکزی
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مرکزی؛ میزبان هیأتی تجاری از کشور غنا

مدیر امور بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی: این استان ۱۵ و ۱۶ تیر میزبان یک هیأت تجاری بلندپایه از کشور غناست
خبر
مدیر امور بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: این استان ۱۵ و ۱۶ تیر میزبان یک هیأت تجاری بلندپایه از کشور غناست.
اخبار ویژه
استاندار مرکزی گفت: ساخت مسکن ارزان قیمت در منطقه کرهرود شهرستان اراک باید در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد.
مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب استان قم سرانه مصرف مشترکان دستجرد را بیش از دو برابر سرانه استاندارد کشوری مشترکان شهرنشین دانست و یکی از مهم‌ترین دلایل آن را افزایش مصارف غیرشرب همه مشترکان به‌ویژه کاربری‌های غیردائم برشمرد.
شهردار ساوه گفت: امسال اجرای 8 پروژه عمران و توسعه شهری با اعتبار 1200 میلیارد ریال در ساوه پیگیری می‌شود که تکمیل کنارگذر شمالی و ساماندهی ۶ بلوار شهری از جمله این طرح‌هاست.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان سمنان از آغاز سفرهای تابستانی و طرح امدادی هلال‌ احمر در این استان خبر داد.
همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادقع، پیکرهای مطهر 7 شهید گمنام دوران ۸ سال دفاع مقدس در قم و یک شهید گمنام تشییع و سپس به خاک سپرده شدند.
اعضای شورای اسلامی شهر قم در یکصد و یکمین جلسه رسمی و علنی این شورا، لایحه آماده‌سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان قم را با اعتبار ۱۲۰ میلیاد ریال برای ساماندهی بافت‌های فرسوده به تصویب رساندند.
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از صدور مجوز تأسیس نخستین زنجیره یکپارچه زعفران در این استان خبر داد.
استاندار قم از وعده مساعد وزیر اقتصاد در حل مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی در این استان خبر داد و گفت: ایشان مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی قم را قابل حل می‌داند.

فناوری به مزارع مرکزی می‌رود

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون کشاورزی مرکزی: در سال گذشته 410 میلیارد ریال اعتبار برای افزایش ضریب مکانیزاسیون به استان اختصاص یافت
گزارش
خش کشاورزى مهم‌ترین عامل در خودکفایی و استقلال کشور محسوب می‌شود و از سوی دیگر منبع اصلى ارتزاق و درآمد مردم کشور و استان مرکزی است که در رونق اقتصادى و ایجاد اشتغال از اهمیت فراوانى برخوردار است.
پیگیری پرداخت خسارت سیل به کشاورزان سمنانی

پیگیری پرداخت خسارت سیل به کشاورزان سمنانی

معاون امور اقتصادی استاندار: باید مشکلات بخش کشاورزی از سوی مدیران استانی مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان بر جدیت و رسیدگی برای پرداخت خسارت‌های وارده براثر سیلاب و سرمازدگی محصولات بخش کشاورزی استان سمنان تأکید کرد.
تاخیر 40 ساله در ادعاهای ملکی قم

تاخیر 40 ساله در ادعاهای ملکی قم

مدتی است مالکانی که ساکن کشورهای خارجی هستند از طریق محاکم قضایی ادعا می‌کنند خیابان‌های شهر قم در زمین‌هایشان ساخته شده است
حتما شما هم وقتی از میدان 72 تن و مقابل شهربازی پرخاطره شهر قم عبور می‌کنید، از خود می‌پرسید چرا این شهربازی باید به متروکه‌ای تبدیل شود؟ یکی از دلایلی که مسئولان شهری درباره بسته ماندن درهای این شهربازی می‌گویند، مشکلات حقوقی است.
برق مشترکان بدمصرف با مجوز قضایی قطع می‌شود
استان سمنان جزو مناطق پرمصرف برق در کشور است
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به روند تصاعدی مصرف برق در استان گفت: برق مشترکان بدمصرفی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، با اخذ مجوز از دادستانی قطع می‌شود.
دست‌یابی دانشگاه تفرش به هندسه جدید نیروگاه‌های خورشیدی
عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش گفت: این مرکز دانشگاهی به یک هندسه جدید با بازده بالا برای نیروگاه‌های دودکش خورشیدی دست یافت.
ایجاد ۲۳۲۰ پایگاه‌ اوقات فراغت در شاهرود
رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود با بیان این‌که سال گذشته این شهر رتبه اول ساماندهی امور جوانان را کسب کرد گفت: پایگاه‌های اوقات فراغت شاهرود به 2320 پایگاه افزایش می‌یابد.

برپایی دسته عزاداری در سالروز شهادت امام صادقع

خبر
همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امام صادقع دسته عزای شهادت این امام بزرگوار...

دومین سوگواره شعر امام صادقع در قم برگزار شد

خبر
دومین سوگواره شعر امام صادقع با عنوان «صادقیه» با حضور شاعران برجسته ...

فعالیت 3 مرکز ارائه خدمات به مبتلایان اوتیسم

خبر
معاون توانبخشی بهزیستی استان قم گفت: 3 مرکز ارائه خدمات به مبتلایان اوتیسم ...

بهسازی راه روستایی امان‌آباد- انجدان اراک

خبر
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهر‌سازی استان مرکزی گفت: عملیات بهسازی و آسفالت راه ...

مرمت خانه تاریخی حاج آقا محسن اراکی

خبر
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت:
PDF یکشنبه 9 تیر 1398
کوتاه سمنان، قم، مرکزی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: ۲۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه رودبار این شهرستان زیر کشت سیب‌زمینی قرار گرفت.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: دمای هوای این استان تا اواسط هفته جاری به تدریج افزایش می‌یابد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: حفر چاه و اتخاذ راهبردهای مقطعی و کوتاه‌مدت راهکار اصولی برای رفع چالش صددرصدی کم‌آبی در استان سمنان نیست.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان میامی گفت: امسال تاکنون ۵۰۰ تن کلزا از کشاورزان شهرستان میامی خریداری و به کارخانه روغن‌کشی فرستاده شده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: در چند روز گذشته در بخش کشاورزی استان ۳۰ مگاوات صرفه‌جویی برق داشته‌ایم که در کل کشور این صرفه‌جویی به ۱۷۰۰ مگاوات رسید که اگر این‌گونه نبود باید منتظر اعمال خاموشی‌ها در کشور باشیم.
رئیس صنعت، معدن و تجارت خمین گفت: بیش از ۳۵۵ تن کالای اساسی با نرخ دولتی در این شهرستان در 3 ماه نخست امسال توزیع شد.