54
شنبه 13 مهر 1398
شماره 7776
همدان، زنجان، قزوین
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دست کوتاه کودکان از دامن طبیعت

نگاه
برای کودکان آپارتمان‌نشین امروزی که دنیایشان در ساختمان‌های بلند و خیابان‌های پرازدحام خلاصه و تفریحاتشان به بازی‌های کامپیوتری و گوشی‌های هوشمند محدود شده است، طبیعت و هر آنچه به آن تعلق دارد همچون فامیلی دور به حساب می‌آید که سال‌هاست با آن بیگانه‌اند. اغلب تعامل این کودکان با طبیعت به مسافرت‌های کوتاه سالانه خلاصه می‌شود.
اخبار ویژه
مدیر دفتر محیط‌‌ زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح آزادسازی، لایروبی و ساماندهی حاشیه زنجانرود مورد نیاز است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیان کرد: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این استان رو به رشد است.
فرمانده انتظامی استان همدان از کشف 124 میلیارد ‌تومان کالای قاچاق در 6 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: دستگاه‌های ماینری که برای استخرج ارز کاربرد دارند اگر مجوز نداشته باشند، کالای قاچاق محسوب می‌شوند و توقیف خواهند شد.
طی ۶ ماه نخست سال جاری ۱۱ هزار و ۸۱۱ مسافر با پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه زنجان جابه‌جا شده‌اند. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از 3 برابر را نشان می‌دهد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به اذن رهبر معظم انقلاب برداشت و به ۱۷۵ هزار طرح اشتغال‌زا تبدیل شد.

زنجان؛ آماده اعزام زائران اربعین

تاکنون بیش از 10 هزار نفر در زنجان برای زیارت اربعین ثبت‌نام کرده‌اند
اربعین
استان زنجان در مسیر عبور زائران استان‌های همجوار، شمالی و شمال غربی قرار دارد؛ زائرانی که راهی طولانی را طی می‌کنند تا روز اربعین در حرم امام حسین ‌ع باشند و با آرمان‌‌های شهید جوانان بهشت تجدید بیعت کنند.
تشکیل ستاد آماده‌سازی هگمتانه برای ثبت جهانی

تشکیل ستاد آماده‌سازی هگمتانه برای ثبت جهانی

هفته گذشته به مناسبت روز جهانی گردشگری، اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان همدان برای خبرنگاران حوزه گردشگری همدان تور رسانه‌ای برگزار کرد.
بزرگ‌ترین کارخانه کنتورسازی کشور در آستانه ورشکستگی

بزرگ‌ترین کارخانه کنتورسازی کشور در آستانه ورشکستگی

کارگران شرکت کنتورسازی قزوین ۲۴ ماه است حقوق نگرفته‌اند و ۱۴ میلیارد تومان مطالبه دارند
در ماه‌های اخیر روزی نیست که از حاشیه‌های واگذاری شرکت کنتور‌سازی قزوین و اجتماعات کارگران این شرکت در مقابل مراکز تصمیم‌گیر استان خبری در رسانه‌ها شنیده نشود.
PDF شنبه 13 مهر 1398
کوتاه همدان، زنجان، قزوین
تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی قزوین از استانداردهای لازم برخوردارند، اما به‌روز‌رسانی و نوسازی آنها باید در اولویت برنامه‌های استانی باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهار تورم اقتصادی که امروز بر اثر توطئه دشمنان در کشور ایجاد شده، فقط با حمایت از صنعت و تولید امکان‌پذیر است.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: به دلیل اختصاص همه ناوگان اتوبوس استان همدان برای جابه‌جایی زائران اربعین از مردم استان تقاضا داریم که در بازه زمانی 24 تا 29 مهر‌ماه از سفر‌های غیر‌ضروری خود‌داری‌ کنند.