55
سه شنبه 9 مهر 1398
شماره 7773
فارس، بوشهر، کهکیلویه‌ و بویر‌ احمد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

185 میلیون دلار صادرات از فارس در 6 ماه

مدیر کل گمرکات فارس با اشاره به صادرات ۱۸۵ میلیون دلاری کالاهای این استان در ۶ ماه گذشته گفت: آمارها بیانگر رشد ۵۳ درصدی صادرات از نظر ارزش نسبت به دوره مشابه سال قبل است.
اخبار ویژه
بخش استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۵٠ قصه‌گوی منتخب از سراسر فارس آغاز به کار کرد.
معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان این‌که توسعه طرح‌های گلخانه‌ای منوط به صدور مجوز طرح‌های آب‌شیرین‌کن است گفت: اکنون ۷۴ مجوز آب‌شیرین‌کن برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای صادر شده است و ۵۰ مجوز دیگر نیاز به مصوبه  دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۹۱۳ گردشگر خارجی از این استان دیدن کردند، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته آمار گردشگران خارجی ۶۱۳ نفر بوده است.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا در مورد ترک تحصیل دانش‌آموزان و منحل شدن مدرسه روستای شوتاور در بخش چاروسا که در فضای مجازی بازتاب داشت، توضیحاتی ارائه داد.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: احداث، خرید، تعمیرات و بازسازی 1۴۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاهای استان در دست اجرا است.
شهردار خارگ گفت: شهروندان جزیره خارگ در معرض مستقیم آلایندگی‌ها به‌خصوص دود ناشی از سوختن مواد نفتی قرار دارند که در طول زمان سبب بروز و شیوع بیماری‌های متعدد صعب‌العلاج می‌شود.

دستور ویژه برای افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج

با پیگیری‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دستور رئیس جمهوری، پروازهای فرودگاه یاسوج  تا پایان مهرماه امسال افزایش می‌یابد
با پیگیری‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دستور رئیس جمهوری، وزارت راه و شهرسازی مامور شد تا پایان مهرماه امسال برای افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج اقدام کند.

راه توسعه گناوه از گردشگری می‌گذرد

شهردار: فراخوان شهرداری برای سرمایه‌گذاری فرصتی کم‌نظیر برای کسانی است که می‌خواهند سودی سرشار کسب و در توسعه این بندر زیبا مشارکت کنند
گناوه از شهرستان‌های مهم و مستعد کشور در زمینه گردشگری است که به‌خصوص در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران داخلی و بعضا خارجی قرار گرفته است.
کوچ عشایر  فارس در ایل‌راه‌های ناهموار

کوچ عشایر  فارس در ایل‌راه‌های ناهموار

آغاز کوچ پاییزه عشایر فارس بر اساس اعلام اداره کل منابع طبیعی این استان ۱۵ آبان است
عشایر به عنوان جامعه مولد در مسیر پرداختن به فعالیت‌های خود همواره با موانع و مشکلاتی مواجه می‌شوند که برخی از این مشکلات به سوء‌استفاده برخی افراد سودجو و یا کوتاهی برخی مجموعه‌ها و دستگاه‌های نظارتی مربوط می‌شود.

مهاجرت معکوس  به روستاهای باشت

روستا
بازگشت افرادی که در سال‌های دور به دلیل کمبود امکانات به شهر مهاجرت کرده بودند به روستاهای خود ارمغان توسعه همه‌جانبه روستاهای باشت در ابعاد زیرساختی و اقتصادی طی سال‌های اخیر بوده است.
PDF سه شنبه 9 مهر 1398
کوتاه فارس، بوشهر، کهکیلویه‌ و بویر‌ احمد
رئیس حج و زیارت استان فارس از ثبت‌نام بیش از ۱۰۰ هزار نفر تاکنون برای پیاده‌روی اربعین خبر داد.
مسئول اورژانس ۱۱۵ آباده از انتقال بیمار قلبی بستری در بیمارستان امام خمینیره آباده توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان کوثر شیراز خبر داد.
۶ طرح بهداشتی و درمانی در لارستان افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.
فرماندار بوشهر با بیان این‌که نگاه ویژه‌ای برای توسعه و رفع مشکلات بافت تاریخی بوشهر داریم گفت: شهر هوشمند بوشهر نتایج مطلوبی خواهد داشت و دنبال تسریع آن هستیم.
معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: حذف قبوض کاغذی آب در دستور کار قرار گرفته است.