55
دو شنبه 25 شهریور 1398
شماره 7760
فارس، بوشهر، کهکیلویه‌ و بویر‌ احمد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پویشی برای «فصل گرم کتاب»

این سو و آن سوی استان
با برگزاری شصت ‌و ششمین «پویش فصل گرم کتاب» توسط کانون پرورش فکری فارس، تابستانی توام با مطالعه و کتاب‌خوانی برای کودکان و نوجوانان فارسی رقم خورد.
اخبار ویژه
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ۲۴ تا ۲۷ آذرماه امسال در استان بوشهر برگزار می‌شود.
دانشگاه یاسوج بر اساس نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های معتبر دنیا در سال ۲۰۲۰ که توسط موسسه تایمز منتشر شده، از بین 1۴۰۰ موسسه آموزش عالی جزو ۵۰۰ دانشگاه معتبر دنیا و رتبه دوم در بین دانشگاه‌های ایران را کسب کرد.
سرپرست آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی فارس گفت: با تلاش دوساله متخصصان شیرازی، برای نخستین بار در کشور درمان بیماری‌های خونی با استفاده از خون بند ناف نوزاد
سرپرست فرماندهی انتظامی دشتستان گفت: زنی که با همدستی دو برادر خود و یک نفر دیگر همسرش را به قتل رسانده بود دستگیر شد.
مدیر کل راهداری و حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای فارس از پیش‌بینی افزایش 25 درصدی جمعیت زائران فارس در اربعین حسینی امسال خبر داد
مدیر حج و زیارت بوشهر گفت: 14 هزار و 719 نفر از هم‌استانی‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 14‌هزار و 519 ثبت‌نام قطعی است.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 7‌هندبالیست مرد این استان شامل ۶ بازیکن و یک مربی امروز شنبه به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدند.
خبر مسدود شدن ورودی بافت قدیمی روستای میراثی قلات نیمه‌های شهریور جاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر و تصاویری از انباشته شدن شن و ماسه در ورودی این محل نیز به این اخبار پیوست شد.

افت شدید تراز آبخوان‌های بوشهر

سطح ایستایی آبخوان‌های استان در 5 ماه امسال بر اثر برداشت های بی رویه 20 سانتی متر کاهش یافته است
منابع
سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: به‌ طور میانگین، سطح ایستابی آبخوان‌های این استان در 5 ماه امسال بر اثر برداشت‌های بی‌رویه به‌ طور متوسط ۲۰ سانتی‌متر کاهش‌یافته است.
کهگیلویه و بویراحمد ؛ آماده پذیرایی از زائران اربعین

کهگیلویه و بویراحمد ؛ آماده پذیرایی از زائران اربعین

امسال 22 موکب از استان در مسیر تردد زائران در داخل کشور و 9 موکب در خاک عراق مستقر هستند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر آمادگی کامل استان برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی گفت: در صورت دائمی شدن سازه موکب استان در مرز شلمچه

جوشکاری؛ علت حریق هتل آسمان

مدیرعامل آتش‌نشانی شهرداری شیراز در خصوص آتش‌‌سوزی هتل آسمان گفت: علت آتش‌‌سوزی مواد مذاب برشکاری در طبقات بالاتر و ریختن آنها روی مواد قابل اشتعال عنوان شده
چاه‌های کشاورزی بوشهر برقی می‌شود
چاه‌های کشاورزی بوشهر برقی می‌شود
طرح برقی شدن چاه‌های کشاورزی در مدت 3 سال اجرا می‌شود و 75 هزار چاه تحت پوشش قرار می‌گیرد
مدیر بخش صنعت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: برای برقی شدن چاه‌های کشاورزی یک ‌میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار از سوی شورای اقتصاد مصوب شده است.
PDF دوشنبه 25 شهریور 1398
کوتاه فارس، بوشهر، کهکیلویه‌ و بویر‌ احمد
رئیس اتاق اصناف فارس با اشاره به تخفیف ٣ تا ١۵ درصدی مایحتاج دانش‌آموزان گفت: از امروز ٢٣ شهریور تا ٣٠ شهریور، نمایشگاه عرضه محصولات مورد نیاز دانش‌آموزان در شیراز برگزار می‌شود.
معاون امور مشترکین آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح پایلوت قرائت و وصول آنلاین قبوض آب در شهرهای یاسوج و مادوان خبر داد.
برداشت حدود ۲ هزار تن لیموترش از ۲۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان مُهر به پایان رسید.
مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست استان بوشهر گفت: یک قطعه پلیکان پاخاکستری و یک قلاده شغال پس از طی مراحل درمانی و تیمار در نقاهتگاه این اداره کل در طبیعت رهاسازی شد.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برآورد اولیه هزینه فاز اول بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی شهرستان چرام ۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است.