55
دو شنبه 28 مرداد 1398
شماره 7739
فارس، بوشهر، کهکیلویه‌ و بویر‌ احمد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سبک زندگی ولایی؛ مهم‌ترین پیام غدیرخم

یادداشت
آن گونه که اهل بیتع و بزرگان، نسل به نسل و سینه به سینه به ما آموخته‌اند، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین پیام عید سعید غدیرخم همان ولایت‌مداری است
اخبار ویژه
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، طی نامه‌های جداگانه که خطاب به استاندار فارس نوشته شده، مراتب ثبت 5 اثر تاریخی فرهنگی در این استان را ابلاغ کرد.
دادستان بوشهر با بیان این‌که تاکنون هیچ گونه شکایتی در حوزه گردشگری در استان بوشهر به دستگاه قضایی ارائه نشده است گفت: استان بوشهر در عرصه گردشگری توانمندی‌های بالایی دارد و یکی‌از امن‌ترین استان‌ها در این زمینه است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تئاتر خیابانی می‌تواند دغدغه‌ها و مشکلات جامعه را جراحی کند و تماشاچی را در موقعیتی قرار دهد که چطور با مشکلات برخورد کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه آب‌رسانی از سد کوثر به 4 شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستاهایی با جمعیت ۲۴۰ هزار نفر در افق ۱۴۱۰
نمایشگاه نقاشی «مهر و ماه» از آثار «علی بحرینی» هنرمند دشتستانی، در آیینی با حضور شماری از مسئولان استانی و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر گشایش یافت.
شیراز در گذشته‌ای نه چندان دور، شهر باغ‌ها بود؛ شهری مصفا که هر سمت آن به باغ و بوستانی ختم می‌شد و همین باغ‌ها عامل طنازی شیراز شده و آن را به خال رخ هفت کشور بدل کرده بود

سرمایه‌گذاران صنعتی زمین می‌گیرند

900 هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر آماده واگذاری به متقاضیان است
در استان
تاکنون ۴۰۳ هکتار از زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان بوشهر به سرمایه‌گذاران واگذار شده و حدود ۹۰۰ هکتار دیگر آماده شده است تا در اختیار متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت قرار گیرد.
امید به احیای جنگل‌های زاگرس

امید به احیای جنگل‌های زاگرس

بیش از ۴۰ گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مختلف از جمله بوته‌کنی و خشکسالی‌های پیاپی سال‌های گذشته در معرض خطر انقراض قرار گرفته است
«بوم‌سازگان زاگرس» طرحی است که در آن برای تامین رطوبت مورد نیاز جنگل‌ها و مراتع زاگرس از طریق تقویت پوشش گیاهی و اجرای طرح‌های آبخیزداری کار می‌شود و در صورت تحقق می‌تواند احیابخش جنگل‌های زاگرس باشد.

تامین آب اراضی گلخانه‌ای استان‌های ساحلی از دریا

مجری طرح گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر تامین آب اراضی گلخانه‌ای گفت: بر اساس مجوز وزارت نیرو، آب اراضی گلخانه‌ای استان‌های ساحلی از طریق نمک‌زدایی آب دریا تامین می‌شود.
رونمایی از کتاب دست‌ساز نقاش شیرازی
رونمایی از کتاب دست‌ساز نقاش شیرازی
مجموعه‌ای از آثار جدید و قدیمی هنرمند نقاش «فرح اصولی» در قالب کتابی دست‌ساز شامگاه جمعه با عنوان «مه و خورشید» تنها در ۳۰ نسخه در نگارخانه سروناز شیراز رونمایی شد.
صدور ۲۰ هزار تن انواع آبزی از بوشهر
صدور ۲۰ هزار تن انواع آبزی از بوشهر
مدیر کل دام‌پزشکی استان بوشهر گفت: ۲۰ هزار تن انواع آبزیان شامل میگو، ماهی، خرچنگ، سفره‌ماهی و لابستر از استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شد.
PDF دوشنبه 28 مرداد 1398
کوتاه فارس، بوشهر، کهکیلویه‌ و بویر‌ احمد
با اعتماد مسئولان ستاد علم و فناوری استان بوشهر، کار تنظیم سند راهبردی کارآفرینی به دانشگاه علمی - کاربردی استان واگذار شد و کلید خورد.
«پیک ‌امید» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور خدمت‌رسانی به مناطق روستایی، کم‌برخوردار، نابرخوردار و مناطق بحران‌زده در قالب امداد فرهنگی آغاز به‌ کار کرد.
مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: کاشت کنجد در این شهرستان به ۱۰۰ هکتار رسیده و افزایش خوبی نسبت به سال زراعی گذشته داشته است.