55
دو شنبه 22 مهر 1398
شماره 7784
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وضع عوارض 25 درصدی بر صادرات سنگ آهن

گپ
صادرات به‌ویژه از نوع غیر نفتی از آن راهکارهایی است که همواره برای رونق اقتصادی پیشنهاد می‌شود اما نه به بهای آن‌که با کمبود برای مصرف داخل مواجه شویم.
اخبار ویژه
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: واگذاری بناهای تاریخی این استان به بخش خصوصی با هدف رونق صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد محلی انجام می‌شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد گفت: وضعیت راه‌های روستایی استان یزد ظرف یک سال آینده بهبود می‌یابد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لردگان چهارمحال و بختیاری از دستگیری متخلف قطع درختان جنگلی و احداث کوره زغال غیرمجاز در روستای چاهگاه سادات این شهرستان خبر داد.
فرماندار کوهرنگ گفت: زلزله شنبه‌شب در این شهرستان باعث ترک برداشتن دیوار برخی از خانه‌های روستایی شد.
انتقاد از نامناسب بودن محیط شهری برای استفاده سالمندان و معلولان به میبد هم رسیده است.
برای نخستین بار در کشور، خودروهایی که تخلفات آنها به صورت مستند فیلم یا عکس توسط شهروندان یزدی گزارش شود به مدت یک‌هفته تا یک‌ماه توقیف می‌شوند.
بازار مسکن به کف قیمت خود نزدیک شده است، ولی برخی هنوز انتظار روند نزولی دارند.

سهم اصفهان از بازار سنگ جهان آب می‌رود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان: کنترل و مدیریت تولید و فرآوری در داخل می‌تواند باعث رشد و ارتقای صادراتی اصفهان در صنعت سنگ شود
اقتصادی
با وجود جایگاه برتر اصفهان در تولید سنگ‌های تزئینی و دراختیار داشتن سهم ۱۰ درصدی از تولید سنگ کشور، متاسفانه فعالان این عرصه برای فروش و صادرات این محصول با چالش‌هایی روبه‌رو و درحال از دست دادن سهم صادراتی خود و تسخیر آن توسط کشورهای دیگر هستند.

تنها سد یزد در انتظار تزریق بودجه

سد خوانسار در هرات بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و با تزریق اعتبار لازم آبگیری خواهد شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به این‌که تنها سد استان یزد در انتظار تزریق بودجه است، گفت: سد خوانسار در هرات بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و با تزریق اعتبار لازم آبگیری خواهد شد.
ساعت کار مترو اصفهان  تغییر کرد

ساعت کار مترو اصفهان  تغییر کرد

شهردار اصفهان گفت: از روز گذشته، نخستین قطار شهری از پایانه صفه و عاشق‌آباد از ساعت ۶:۱۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰ به شهروندان خدمت‌رسانی کرد.
هشدار استاندار به مدیران یزد
استاندار یزد درخصوص بحران‌های احتمالی در استان، گفت: دستگاه‌های مرتبط با بحران در استان یزد نسبت به مسائل و چالش‌هایی که احتمال تبدیل شدن به بحران را دارند حساسیت داشته باشند.

مناسب‌سازی شهر جهانی برای حضور توان‌یابان

جامعه
سرپرست بهزیستی استان یزد در نشست خبری که به مناسبت هفته سالمند برگزار شد، از مناسب نبودن یزد برای استفاده سالمندان گلایه کرد و آن را زیبنده این شهر جهانی ندانست.
PDF دوشنبه 22 مهر 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سهم استان از اعتبارات ملی و استانی ویژه در سال گذشته 87/0 درصد بوده اما امسال به 94/1 درصد رسیده است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در پی ابتلا تعدادی از اهالی یکی از روستاهای لردگان به ویروس اچ‌آی‌وی اقدامات بهداشتی، درمانی و آموزشی در این روستا درحال انجام است.
رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی اصفهان گفت: ارسال پیامک و صحبت با تلفن همراه عامل ۴۰ درصد از تصادفات در این استان است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این‌که تربیت تمام‌ساعتی در دستور کار تعلیم و تربیت استان قرار گرفته گفت: مطالبه مهم جامعه از آموزش و پرورش اجرای «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» است