55
چهار شنبه 17 مهر 1398
شماره 7780
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

۷۰ درصد کتابخانه‌های استان بازسازی شدند

در استان چهارمحال و بختیاری
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد کتابخانه‌های استان بازسازی و شاداب‌سازی شدند.
اخبار ویژه
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری گفت: درآمدهای عمومی استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۵۷ درصدی برخوردار شد.
مدیرکل بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که تخلیه آب‌های زیرزمینی عامل مهمی در فرونشست زمین است، گفت: مهیار شهرضا و شهر دامنه داران بیشترین فرونشست زمین را در استان اصفهان داشته‌اند.
مدیرکل اداره هواشناسی استان اصفهان گفت: فعالیت سامانه‌های بارشی در زمستان کاهش خواهد یافت و با توجه به این کاهش در آذر و دی‌ماه، با افزایش آلاینده‌ها روبه‌رو خواهیم شد و باید تمهیدات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی اندیشیده شود.
شهردار یزد با اشاره به این‌که این شهر در طول سال میزبان تعداد زیادی گردشگر خارجی است گفت: یزد از امنیت کامل برای گردشگران خارجی برخوردار است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ‌ 38 طرح هادی روستایی با 19 میلیارد تومان اعتبار در استان در هفته آینده افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی و الکترونیکی به ‌عنوان یکی از شریان‌های درآمدزای اقتصادی در اصفهان از سوژه‌های داغ و پربحثی است که دارای ظرفیت قابل‌توجه و بالقوه‌ای برای نسل جوان و نوجوان جامعه امروزی است اما رونق این نوع از کسب‌وکارها نیازمند حمایت، فراهم کردن زیرساخت‌های قانونی و فرهنگ‌سازی بیشتر است.

پلیس ساختمان در کمین متخلفان

راه اندازی پلیس ساختمان در منطقه 4 شهرداری یزد، کاهش تخلفات ساخت و ساز را به همراه داشت
شهری
تخلفات ساخت‌و‌ساز در استان و شهر یزد باعث شده است که 70 تا 80 درصد از ساختمان‌های استان غیرمجاز ساخته شود. حتی در ساخت‌وسازهای دارای پروانه نیز ضوابط تعیین شده در پروانه رعایت نمی‌شود، از این رو در زمره ساخت‌وسازهای غیرمجاز تلقی می‌شوند.
نبض تولید در مناطق روستایی و عشایری می‌تپد

نبض تولید در مناطق روستایی و عشایری می‌تپد

معاون میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری : 60 درصد از صنایع‌دستی این استان در روستاها تولید می‌شود
در چهارمحال و بختیاری روستاییان و جامعه عشایری سهم بالایی در تولید صنایع‌دستی و موادغذایی منطقه دارند و با درنظر گرفتن مواد اولیه بومی که این گروه از تولیدکنندگان استفاده می‌کنند، می‌توان گفت بهترین فرصت برای تحقق

رفع آب‌گرفتگی‌های بافت جهانی یزد  در دستور کار

در استان یزد
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به تأثیر بارندگی‌ها بر اماکن و بافت‌های تاریخی، از قرار گرفتن این موضوع در دستور کار شورای فنی استان خبر داد.