54
سه شنبه 9 مهر 1398
شماره 7773
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ظرفیت 100 میلیون دلاری صادرات غیرنفتی  چهارمحال و بختیاری

در استان چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توسعه صادرات کالاهای تولیدی این استان گفت: ارتقاء مسیر توسعه صادرات در این در دستورکار جدی دولت و تیم اقتصادی استان قرار دارد.
اخبار ویژه
عضو هیات‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بازار روسیه و به خصوص بازار لاکچری آن می‌تواند فرصت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی اصفهان از طریق کارگو ترمینال
پزشکان و مسئولان وزارت بهداشت در چند سال اخیر نسبت به شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی و افزایش سهم آن در مرگ‌ و میر مردم هشدار دادند با این وجود، روند آن رو به رشد ارزیابی می‌شود و در استان اصفهان به 5/41 درصد رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از اعطای وام‌های مسکن در بافت‌های تاریخی بدون نیاز به سپرده‌گذاری خبر داد.
نماینده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان یزد توجه به خودروهای کلاسیک و تاریخی در یزد به عنوان شهر میراث جهانی را مستلزم ارتقای آگاهی جامعه از ظرفیت و اهمیت این خودروها دانست و اعلام کرد: قدیمی‌ترین خودروی ایران در یزد و در پارکینگ خانه یکی از شهروندان یزدی قرار دارد.
مدیرکل ارشاد چهارمحال و بختیاری گفت: چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور ۴۲۰ ناشر کشوری در شهرکرد گشایش می‌یابد.
هرچند افزایش جمعیت سالمند  کشور و حمایت این گروه   جامعه از موضوعات قابل توجه نظام سلامت است اما هنوز برنامه‌‌ریزی و تمرکز کافی در این زمینه صورت نگرفته و ساماندهی این امور از پشتوانه قانونی کافی برخوردار نیست.

سیمای آشفته شهر

یکی از پیامدهای معماری و شهرسازی مدیریت نشده در یزد، بالا رفتن آمار تخلفات ساخت و ساز است
کارشناسان معتقدند معماری معاصر شهر یزد همچون معماری گذشته، ساختمان‌های زیبایی را به یادگار نخواهد گذاشت، معماری امروز آشفتگی‌هایی دارد که ناشی از مدیریت ناکارآمد است.
ایل به راه افتاده است

ایل به راه افتاده است

عشایر چهارمحال و بختیاری برای کوچ خود از ۵ ایل‌راه اصلی عبور می‌کنند تا به خوزستان برسند
کم‌کم صبح از روشنای آفتاب پر می‌شود و خورشید زرین، بر لبه طاقچه بلند دره می‌نشیند تا ابر راه بیفتد و در کشاکش تقویم، آهسته و گاهی تند قدم بزند.

حمایت قضایی از توانمندسازی روستاها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با تاکید بر این‌که حاشیه‌نشینی زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی است، اجرای طرح‌های توانمندسازی جامعه روستایی را با هدف پیشگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان و اسکان آنها در
افزایش 2 برابری برداشت پسته در میبد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد از افزایش 2 برابری برداشت پسته در این شهرستان خبر داد و این میزان را قریب 600 تن پیش‌بینی کرد.

3 ایده برتر یک «رویداد »

در استان اصفهان
3 ایده برترین‌ رویداد «ایده‌بازار در حوزه گیاهان دارویی و صنایع وابسته» انتخاب و معرفی شدند.

یک پیشنهاد زیست محیطی به صنایع بزرگ اصفهان

در استان اصفهان
مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست اصفهان گفت: واحدهای صنعتی بزرگ این استان از طریق اعمال قانون موسوم به «یک در هزار فروش» در بهبود وضعیت زیست‌محیطی موجود پیشگام می‌شوند