55
چهار شنبه 3 مهر 1398
شماره 7768
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

۴۰۰ کیلومتر جاده روستایی؛ نیازمند آسفالت

در استان چهارمحال و بختیاری
مسئول راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲ هزار و ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی این استان حدود ۴۰۰ کیلومتر آن خاکی و نیازمند زیرسازی و آسفالت است.
اخبار ویژه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با تصویب پرداخت ۵۰ درصد هزینه یارانه‌ای نهال، طرح اصلاح، احیا، حذف و جایگزینی و توسعه باغ‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار دولت قرار گرفت.
شهردار اصفهان گفت: به صورت ویژه معاون خدمات شهری را برای پیگیری خشکی درختان ناژوان مأمور می‌کنم تا مشخص شود این خشکی مربوط به بخشی است که در اختیار شهرداری است یا مربوط به درختانی می‌شود که
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان 2 گزینه پیشنهادی کمیته ۱۵ نفره زاینده‌رود برای تأمین آب مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان و تدوام جریان یا قطع موقت آب زنده‌ رود را تشریح کرد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: قبض کاغذی در آینده‌ای نزدیک دیگر وجود نخواهد داشت و ابلاغ‌ها پیامکی می‌شود. باید به گونه‌ای رفتار کنیم که شهر را برای رانندگان متخلف ناامن کنیم.
یزد به عنوان یکی از استان‌های کویری کشور، از نظر بهره‌وری از منابع آب در کشت محصولات باغی و زراعی، عملکرد مناسبی دارد و کشاورزان این استان که همواره با محدودیت آب مواجه بوده‌اند، شیوه‌های مناسبی را در طول تاریخ برای استفاده از این مایه حیات به کار بسته‌اند.

توسعه گردشگری روستایی با وام کم‌بهره

اعطای وام به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری برای سرمایه‌گذاری باعث مهاجرت معکوسبه روستاها می‌شود
گردشگری
اسم روستا که می‌آید، تصاویر متفاوتی در ذهن نقش می‌بندد. اما این‌که یک گردشگر فرسنگ‌ها مسافت را طی و برای مدتی به روستا سفرکند به شرایط طبیعی، شیوه زندگی، آداب و رسوم، فرهنگ، صنایع ‌دستی و
کشف استعدادهای ورزشی در بام ایران

کشف استعدادهای ورزشی در بام ایران

امسال ۷۹۶ ورزشکار این استان در دومین المپیاد استعدادهای برتر کشور موفق به کسب ۱۰ نشان طلا، ۷ نقره و ۱۵ برنز شدند
در حالی تیم ‌ملی بسکتبال ایران به المپیک صعود کرد که ۳ بازیکن از چهارمحال و بختیاری در ترکیب اصلی این تیم بودند. به گزارش ایرنا، یک دهه پیش «بهنام یخچالی»، «محمد جمشیدی»، «رسول مظفری» و چند بازیکن دیگر در طرح استعدادیابی بسکتبال ایران شناخته شدند و درست در سالگرد همان روزی که نام آنها به عنوان استعدادهای ورزشی استان معرفی می‌شد، این بازیکنان با پیراهن تیم ‌ملی جشن صعود به المپیک را گرفتند.

خانه تاریخی «صدیقیان» ثبت ملی شد

در استان اصفهان
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آران‌وبیدگل از ثبت ملی خانه تاریخی صدیقیان این شهرستان در نشست اخیر شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی خبر داد.
PDF چهارشنبه 3 مهر 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
شهردار یزد در نشست با «آراتاشس تومانیان» سفیر کشور ارمنستان در ایران، خواستار پیمان خواهرخواندگی با شهر «گیومری» ارمنستان شد.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد از آغاز اجرای مرحله دوم طرح هماهنگ استانداردسازی موسوم به طرح «طاها» در این استان خبر داد.