55
سه شنبه 2 مهر 1398
شماره 7767
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سامانه حمل‌و‌نقل اتوبوسرانی یزد هوشمند می‌شود

در استان
مسئول انفورماتیک سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: هوشمندسازی سامانه حمل‌و‌نقل اتوبوسرانی یزد تا پایان سال انجام می‌شود و مسافران می‌توانند از طریق نرم‌افزار، برنامه سفر خود در محدوده شهر یزد را مدیریت و تنظیم کنند.
اخبار ویژه
عضو هیات علمی دانشگاه یزد گفت: بیش از 82 هزار مهاجر در فاصله 2 سرشماری بین سال‌های 1390 تا 1395 وارد استان یزد شده‌اند. به گزارش ایسنا «ملیحه علی‌ مندگاری» در سی و دومین نشست کانون تفکر سلامت اجتماعی دانشگاه یزد با ارائه تعریفی از مهاجرت اظهار کرد: در متون مختلف تعاریف متفاوتی از مهاجرت ارائه شده ولی تعریف مهاجرت، مستقل از شیوه و فرایند اندازه‌گیری زمانی و مکانی نیست.
فرماندار ابرکوه خسارت فرصت‌های ازدست‌رفته در بخش کشاورزی ابرکوه را سالانه حدود 7 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و جهاد برای تغییر الگوی کشت در این شهرستان را یک تکلیف خواند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان گفت: ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده رونمایی و از هفته آینده به چرخه اتوبوسرانی و حمل‌و‌نقل مسافران وارد می‌شود
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سال آبی ۹7-۹8 استان با افزایش ۴۴ درصدی بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه به پایان رسید.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: اخیرا طی نامه‌نگاری با سازمان محیط‌زیست از آنان درخواست کردیم تا مکانی برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی معرفی کنند، اما تا این لحظه هیچ زمینی در اختیار ما قرار نداده‌اند.
رکود کشاورزی به دلیل کم‌آبی  سال‌های اخیر، شرایطی را ایجاد کرد که مسئولان و فعالان این بخش در اندیشه روش‌هایی مانند آبیاری نوین برای نجات این صنعت برآیند. شرایط کنونی خشکسالی نیازمند روش آبیاری نوین است، به‌ویژه آن‌که فعلاً سهم بالای آب مصرفی اتهامی است که به بخش کشاورزی وارد است.

افزایش اعتبارات توسعه راه‌های  چهارمحال و بختیاری

روزنه
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات توسعه راه‌های چهارمحال و بختیاری ۴۰۰ درصد افزایش یافت.
عابران پیاده، بیشترین قربانیان حوادث رانندگی در یزد

عابران پیاده، بیشترین قربانیان حوادث رانندگی در یزد

در ۶ ماه امسال ۱۹ عابر پیاده در یزد قربانی حوادث رانندگی شدند
قربانیان حوادث رانندگی، دیگر فقط راکبان موتورسیکلت‌ها و سرنشینان خودروها نیستند، آمارها نشان می‌دهد عابران پیاده، قربانیان اصلی حوادث رانندگی در سال‌های اخیر بوده‌اند.
رخت عزا بر تن جنگل‌ها و مراتع زاگرس

رخت عزا بر تن جنگل‌ها و مراتع زاگرس

آتش‌سوزی‌های امسال  در ۶۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های استان موجب آسیب و خسارت شده است
سرانه جنگل به ازای هر فرد در دنیا 6 دهم هکتار، در ایران 2 دهم هکتار و در استان چهارمحال و بختیاری 4 دهم هکتار است، لذا تا رسیدن به استانداردها فاصله داریم و امروزه کاهش سطح جنگل‌ها و کاهش کیفیت آنها از نظر تنوع گونه‌ای
تمهیدات ویژه برای حضور گردشگران خارجی در اصفهان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان گفت: در زمان اوج حضور گردشگران خارجی به این استان از اواخر شهریور تا نیمه اول آذر تمهیدات ویژه‌ای برای حضور آنان اتخاذ شده است.
رفع تصرف از اراضی ملی ابرکوه
رفع تصرف از اراضی ملی ابرکوه
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: در نیمه نخست امسال ۷۹ هزار و ۴۰۸ متر‌ مربع از اراضی ملی در این شهرستان رفع تصرف شد.

بافت‌های فرسوده مهریز احیا می‌شود

در شهر
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: طرح‌ بازآفرینی شهرها از جمله برنامه‌های مهم عمرانی دولت تدبیر و امید در استان است که با همکاری مردم و دستگاه‌ها اجرا می‌شود و نقش مهمی در احیای بافت‌های فرسوده و قدیمی شهرها دارد.

گوشت مرغ در یزد، ارزان‌تر از نرخ مصوب

در استان
در حالی که قیمت مصوب گوشت مرغ در کشور 12 هزار و 900 تومان است، افزایش تولید و کاهش تقاضای این کالا در یزد، قیمت‌ آن را حتی به کمتر از نرخ مصوب کشوری رسانده است.

صادرات اصفهان، ۹ برابر بیشتر از واردات است

در استان اصفهان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ارزش صادرات محصولات صنعتی، خدماتی و تجاری این استان به کشورهای خارجی 4 میلیارد دلار و حدود ۹ برابر بیش از واردات است
PDF سه‌شنبه 2 مهر 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با طرح نظارتی ویژه آغار سال تحصیلی، اصناف متخلف ۷۵میلیون و ۲۰۰ هزار ریال جریمه شدند.