54
شنبه 30 شهریور 1398
شماره 7764
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تابستان بدون‌خاموشی اصفهان

شهرستان‌های کاشان، شاهین‌شهر، فلاورجان و نجف‌آباد طی تابستان امسال دارای کمترین میزان مصرف برق بودند
انرژی
درست است که ایران از لحاظ تولید برق در منطقه خاورمیانه بر سکوی اول ایستاده و رتبه چهاردهم جهانی را هم در اختیار دارد، اما با این حجم تولید، رشد مصرف برق هم حدود 4برابر متوسط رشد مصرف در جهان است.
اخبار ویژه
استاندار یزد خطاب به معاون رئیس جمهوری گفت: یزد شهر استفاده از فرصت‌ها و حتی فراتر از آن، شهر تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در حوزه‌های مختلف است.
مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان این‌که کار آزادسازی رودخانه ده‌بالا از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است، گفت: برای آزادسازی رودخانه‌ ده بالا ۱۳۴ اخطار صادر شده که از این تعداد ۲۹ مورد اخطار تخریب  بوده است.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به این‌که هیچگاه و در هیچ فصلی نباید از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان غفلت کرد، گفت: خوشبختانه این بیماری اکنون در استان یزد کنترل شده است
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد از طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: بازرسان اتاق اصناف در این بازرسی و نظارت‎ها با تخلفاتی همچون گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور برخورد می‎کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نیاز این استان به جذب سرمایه‌گذار گفت: وضعیت این استان برای حضور سرمایه‌گذاران مطلوب و مساعد است.
بدرقه تعطیلات تابستانی با روزهای اوج ترافیک و شلوغی اصفهان گره خورده است؛ راهبندانی که هر سال با جنب و جوش گردشگران و خرید کیف و کفش دانش‌آموزان به اوج می‌رسد و تا یکی دو هفته پس از بازگشایی مدارس، نبض ترافیک شهر را تا 30 درصد کندتر می‌کند.

مهاجرت معکوس به بافت سنتی یزد

شهردار: پروژه‌های شهری امسال بیشتر در جهت حفظ ویژگی‌های تاریخی و بافت سنتی شهر یزد است
مدیریت شهری
شهر تاریخی یزد پس از موافقت کمیته میراث جهانی یونسکو، به عنوان بیست‌ودومین میراث جهانی ایران به فهرست میراث جهانی بشریت اضافه شد و از مجموع 2 هزار و ۲۷۰ هکتارمساحت، حدود ۷۰۰ هکتار بافت قدیمی این شهر در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
مرغزاری که ریزگرد تولید می‌کند

مرغزاری که ریزگرد تولید می‌کند

3 کانون تولید گرد و غبار داخلی در استان شامل دشت شهرکرد، دشت بروجن و دشت خانمیرزاست
برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی در کنار کاهش بارش‌ها و مدیریت نامناسب، موجب خشک شدن مرغزار شهرکرد و تبدیل آن به یک کانون تولید گرد و غبار شده است.
گوشت در یزد ارزان شد

گوشت در یزد ارزان شد

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از کاهش قیمت گوشت گوسفندی در یزد خبر داد.
اجرای طرح  «نشاط اجتماعی» در مراکز آموزشی یزد
طرح نشاط اجتماعی در واحدهای آموزشی استان یزد در آستانه سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش،دانش آموزان و فرماندهان انتظامی آغاز شد.

خط دوم مترو اصفهان به ایستگاه زینبیه رسید

در استان اصفهان
کار حفاری خط دوم مترو اصفهان که از اسفندماه سال گذشته کار خود را آغاز کرده بود اکنون به ایستگاه دوم زینبیه رسیده است.

تپه باستانی جمالو ثبت ملی شد

در استان چهارمحال و بختیاری
مسئول حرایم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال‌وبختیاری گفت: تپه باستانی جمالوی این استان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.