54
یکشنبه 17 شهریور 1398
شماره 7755
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گرد و غبار استان را فرا می‌گیرد

در استان چهارمحال و بختیاری
مدیرکل هواشناسی چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: گرد و غبار چهارمحال‌و‌بختیاری را فرا می‌گیرد. «شاهرخ پارسا» در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی برای 3 روز آینده بیانگر جوی نسبتا پایدار بر فراز منطقه است.
اخبار ویژه
نهضت امام حسین‌ع از نقطه آغاز تا عاشورای حسینی و اسارت آل الله مملو از درس‌هایی است که برای جامعه امروز ما مفید است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به اشتغال بیش از 30 هزار نفر در بخش تعاون این استان تاکید کرد: تعاون می‌تواند در راستای رونق اشتغال و مقابله با رکود و تحول در حوزه اقتصادی نقش بسزایی ایفا کند.
معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: طرح بیمه تکمیلی رایگان برای افراد تحت تکفل رانندگان حمل بار جاده‌ای در این استان ابلاغ شد.
معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌و‌بختیاری از آغاز کشت پاییزه در ۸۸هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خبر داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ایجاد ۸ هزار تعاونی را در استان اصفهان شاهد بودیم و حدود ۳ سالی است برای حذف تعاونی‌های غیر فعال در تلاش هستیم.
انتظار طولانی‌مدت مستاجران برای اجرای طرحی در راستای خانه‌دار شدن، دولت را به تکاپو واداشت که طرح جدیدی را در حوزه مسکن اجرا کند. امید است با اجرای این طرح‌ها، ، بخشی از جمعیت مستاجران یزد خانه‌دار شوند چراکه دولت سهمیه 1200 واحدی را برای استان یزد تعیین کرده است.

مشکلات مدارس اصفهان در آستانه مهر

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان:    29 درصد از 5300 واحد آموزشی استان فرسوده است
آموزش
جمعیت حدود 900 هزار نفری دانش‌آموزان استان اصفهان، این روزها خود را برای ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید آماده می‌کنند اما کمبود معلم، تدریس معلمان بازنشسته و حق‌التدریسی، فرسودگی مدارس و کمبود کلاس، مهم‌ترین مشکلاتی است که خانواده یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری دستگاه آموزش‌و‌پرورش استان با آنها دست و پنجه نرم می‌کند.
تعزیه خوانی بر بام ایران

تعزیه خوانی بر بام ایران

در آیین‌های عزاداری دهه نخست محرم امسال ۱۷۴ گروه تعزیه در ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند
در دهه نخست ماه محرم که اوج برپایی آیین‌های عزاداری است، گروه‌های تعزیه نیز فعال می‌شوند تا بخشی از آیین‌های عزاداری را برعهده داشته باشند.

ممنوعیت سفر به ابیانه در تاسوعا و عاشورا

ورود گردشگران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به روستای تاریخی ابیانه از توابع نطنز ممنوع اعلام شده است.

مشکل عرضه گوشت مرغ به زودی رفع می‌شود

در استان یزد
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با تاکید بر اهتمام مجموعه استان به رعایت قیمت مصوب کشوری، از توزیع مقادیر مناسبی گوشت مرغ در فروشگاه‌های استان تا رفع کامل مشکلات به‌وجود آمده در این زمینه طی روزهای آتی خبر داد.