54
دو شنبه 11 شهریور 1398
شماره 7750
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

توسعه بخش کشاورزی، نیازمند اعتبار

در استان چهارمحال و بختیاری
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری نیازمند اختصاص اعتبارات است
اخبار ویژه
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: 10 پرنده از گونه سسک شالیزار برای نخستین‌بار در تالاب گندمان شهرستان بروجن مشاهده شد.
معاون راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، ۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در استان نیازمند بازسازی است.
۲ نانوا، یک آرایشگر و یک تعمیرکار خودرو در میبد به دلیل خوش‌انصافی و برخورد خوب با مشتری با حضور فرماندار شهرستان مورد تجلیل قرار گرفتند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از اجرای طرح نظارت بر توزیع نوشت‌افزار در این استان خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۰ مهرماه ادامه دارد.
سال‌ها پیش صدای دلنواز دوچرخه‌های لاری طنین دلنشینی را در بافت تاریخی رقم می‌زد و این روزها صدای دلخراش موتورها جایگزین صدای دوچرخه‌ها شده و در دل شهر رعب و وحشت ایجاد می‌کنند.

تحول در روستاها با توسعه بو‌م‌گردی

ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی باعث رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی تعداد گردشگران خارجی در استان شده است
گردشگری
اصفهان با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به‌ویژه در مناطق شرق و غرب از جمله استان‌های پیشرو و در رتبه اول کشوری در زمینه بوم‌گردی محسوب می‌شود، به گونه‌ای که تعداد اقامتگاه‌های این استان از 50 مورد در سال ۹۲ به ۴۵۰ اقامتگاه در سال ۹۸ رسیده است.
بانوی سردار

بانوی سردار

سردار مریم بختیاری نخستین بانوی سردار ایرانی  و از مبارزان دوره مشروطیت بوده است
سردار مریم بختیاری، فرزند حسینقلی خان ایلخان مقتدر بختیاری، مادر شهید علی‌مردان‌ خان و از زنان مبارز دوره مشروطیت و معروف به بی‌بی مریم است که از زمان و مکان دقیق تولدش اطلاع دقیقی نیست
نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل در بلاتکلیفی

نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل در بلاتکلیفی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، گفت: به دلیل شرایط اقتصادی امروز و افزایش قیمت‌ها نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافر در کشور و استان زمین‌گیر شده است.

بهره‌برداری از رینگ چهارم اصفهان تا پایان سال ۹۹

در استان اصفهان
معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: برنامه زمان‌بندی شده برای اجرای رینگ چهارم از تقاطع نصف جهان تا اتصال به ادامه بلوار فرزانگان، تا پایان سال ۹۹ است.
PDF دوشنبه 11 شهریور 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به اختصاص بیش از 700 متر‌ مربع فضای نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی تهران به هنرمندان یزدی، این حضور پرشور یزدی‌ها در نمایشگاه را دیدنی
اهالی روستاهای منطقه « کنار رودخانه» از نفوذ فاضلاب شهرک صنعتی روستای سعیدآباد به آب چاه روستاهای این منطقه خبر می‌دهند.