54
چهار شنبه 26 تیر 1398
شماره 7712
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رتبه سوم اصفهان در کشت گلخانه‌ای

در استان اصفهان
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تولید محصولات گلخانه‌ای مورد استقبال عموم کشاورزان در استان اصفهان قرار گرفته و استان اصفهان توانسته رتبه سوم کشت گلخانه‌ای کشور را به خود اختصاص دهد.
اخبار ویژه
مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: گرد و غبار آسمان استان چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ایجاد چندمنظوره پارک بانوان، از احداث این نوع پارک‌ها در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی نخستین مرکز علمی- کاربردی گردشگری با رویکرد بین‌المللی در استان خبر داد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۶ مفسد اقتصادی که با ترغیب مردم به پرداخت وام بدون ضامن توانسته بودند رقمی بالغ بر ۹۲۷ میلیارد ریال کلاهبرداری کنند، خبر داد.
فرماندار خوانسار گفت: حادثه سقوط یک دستگاه مینی‌بوس در مسیر بویین میاندشت به خوانسار، ۱۳ کشته و ۹ نفر مجروح برجا گذاشت.
استان یزد با داشتن 3/1 درصد جمعیت کشور، 4/4 درصد صنعت کشور را به خود اختصاص داده است که نشان از توسعه صنعتی دارد

نرخ بیکاری تک رقمی می‌شود

نرخ بیکاری اصفهان در بهار امسال 7/10 درصد بود که از میانگین کشور یک دهم درصد کمتر است
اشتغال
پس از دو سال رکوردشکنی، سرانجام تب بالای بیکاری در اصفهان فروکش کرد و عددهای 14 و 13 درصدی نرخ بیکاری در بهار امسال جای خود را به 7/10 درصد داد. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی
احیای منابع آبی با تغییر الگوی کشت

احیای منابع آبی با تغییر الگوی کشت

باید الگوی کشت به سمتی هدایت شود که محصولات با نیاز آبی کم تولید و صادر شوند
راهکارهایی برای کنترل مصرف منابع آبی و حل بحران آب یا به تعبیر برخی کارشناسان ورشکستگی آبی کشور مطرح می‌شود. یکی از آنها «آب مجازی» یا «آب پنهان» است.

اجرای طرح «کشت بدون خاک» در مهریز

مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: برای نخستین بار در کشور 5/1 هکتار از اراضی مهریز در دهستان ارنان از توابع بخش مرکزی این شهرستان زیر طرح کشت بدون خاک ان اف تی رفت.
۲ خانه تاریخی خاتم ثبت ملی شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم گفت: خانه‌های تاریخی فلاحتی و سهامی در این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

امکان عمل پیوند قلب در یزد فراهم شد

در استان یزد
رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان افشار یزد گفت: بیماران نیازمند پیوند قلب از سراسر ایران می‌توانند به درمانگاه پیوند قلب بیمارستان افشار یزد مراجعه کنند.

خسارات زلزله در فریدونشهر

در استان اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: زمین لرزه بامداد روز سه‌شنبه در فریدونشهر به ۱۴ واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم بین ۲۰ تا ۳۵ درصد خسارت وارد کرد.
PDF چهارشنبه 26 تیر 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پولک و نبات اصفهان با بیان این‌که کمبود شکر همچنان بزرگ‌ترین معضل این صنف است، گفت: شکر دولتی و آزاد هیچ کدام کفاف نیاز تولیدکنندگان را نمی‌دهد.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی اصفهان گفت: به مردم اطمینان داده می‌شود که تمام تجهیزات و دستگاه‌های فعال در شهربازی‌های استان استاندادسازی شده‌اند و مشکلی ندارند.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار یزد از کاهش 30 درصدی قیمت‌ها در بازار میوه به دلیل افزایش دما و خسارت ناشی از آن به محصولات ‌خبر داد.
مدیرکل هواشناسی استان یزد اعلام کرد: گرمای تیرماه امسال در این استان طی ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.