54
چهار شنبه 19 تیر 1398
شماره 7706
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چهارمحال و بختیاری؛ جزو ۶  استان برتر در مناسب‌سازی معابر

در استان چهارمحال و بختیاری
سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان جزو ۶ استان برتر در حوزه مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر در کشور است
اخبار ویژه
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تکمیل طرح‌های آب‌رسانی به ۱۶ تک‌روستا و ۱۱ مجتمع روستایی، به ۵۷۰ میلیارد ریال اعتیار نیاز است.
چهارمین اجلاس هیات امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست کمیته اجرایی آن در سالن اجلاس معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان برگزار شد.
شهردار اصفهان گفت: برای تحقق واقعی شهر خورشیدی به کمک و مشارکت مردم نیاز داریم و سعی می‌کنیم با فرهنگ‌سازی صحیح، مردم و شهروندان را به استفاده از پنل خورشیدی بر بام خانه‌ها تشویق کنیم.
رئیس پلیس راه استان اصفهان از حضور ۱۸۰ تیم گشت پلیس به صورت محسوس در جاده‌های استان برای کاهش تخلفات ترافیکی در ایام تابستان خبر داد.
فرماندار  اردل از مهار آتش‌سوزی در منطقه بالای شهر دشتک این  شهرستان خبر داد و گفت: در این آتش‌سوزی ۱۰ هکتار از اراضی مرتعی، کشاورزی و باغ‌های شهرستان طعمه حریق شد.
زاینده‌رود که باز باشد، بیشه ناژوان جای سوزن انداختن نیست. منطقه‌ای در غرب اصفهان با مساحت 1200هکتار که قدمتش به پیش از صفویه می‌رسد و اصفهانی‌ها را به یاد جاده‌های شمال کشور می‌اندازد

بیکاری در اصفهان کمتر شد

در استان اصفهان
نرخ بیکاری و سهم اشتغال در اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارست و جدیدترین آمار منتشر شده در این زمینه، گویای کاهش نرخ بیکاری در این خطه در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
تدارک  ویژه برای سالگرد ثبت جهانی یزد

تدارک  ویژه برای سالگرد ثبت جهانی یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: امسال به مناسبت سالگرد ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد، ولادت امام‌رضاع و فصل تابستان ۵۰۵ برنامه برگزار می‌شود.
رونق گردشگری؛ مکمل معیشت روستاییان

رونق گردشگری؛ مکمل معیشت روستاییان

اگر معیشت‌های مکمل لحاظ شوند، درآمدزایی افزایش یافته و میل به مهاجرت در روستاییان کمتر می‌شود
بخش قابل توجهی از جمعیت چهارمحال و بختیاری را روستاییان تشکیل می‌دهند، بنابراین توجه به جایگاه برجسته روستاها در عرصه اقتصادی، تولیدی، محیطی و اجتماعی موجب افزایش کارایی فعالیت‌های این مناطق در حوزه‌های مختلف می‌شود.
آماده باش برای مقابله با آتش‌سوزی در مراتع
آماده باش برای مقابله با آتش‌سوزی در مراتع
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان :۲۰ نقطه بحرانی آتش‌سوزی برای مقابله با این بحران در مراتع و جنگل‌های استان یزد شناسایی شده است
انسان عامل ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها در طبیعت است، نابودی عرصه طبیعی به منزله نابودی زمین و بشر است و حفاظت از آن در برابر تهدیدها، ضامن بقای موجودات زنده.
کشف  3 تن چوب جنگلی قاچاق در لردگان
فرمانده انتظامی شهرستان لردگان از کشف بیش از 3 تن چوب جنگلی قاچاق در یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.
2 کودک لردگانی ناجی جغد جنگلی شدند
یک جغد جنگلی نخستین بار در شهرستان لردگان مشاهده و توسط ۲ کودک دوستدار طبیعت به حفاظت محیط‌زیست شهرستان لردگان تحویل داده شد.

معرفی برگزیدگان سومین دوره کتاب سال یزد

در استان یزد
برگزیدگان سومین دوره کتاب سال یزد، جایزه ویژه شهید صدوقی، در مراسمی با حضور مسئولان استان معرفی و تجلیل شدند.

ارزش صادرات یزد ۱۱ درصد افزایش یافت

در استان یزد
در سه‌ماه امسال ۶۹۵ هزار و ۵۳۳ تن کالا به ارزش ۱۳۲ میلیون و ۷۰۴ هزار دلار از گمرک یزد به خارج صادر شد که صدور این مقدار کالا در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ از نظر وزن ۱۷ درصد و از حیث ارزش ۱۱ درصد رشد داشته است.

انبارهای کالا در یزد ساماندهی می‌شود

در استان یزد
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد گفت: ساماندهی و ثبت انبارهای کالا با همکاری دستگاه‌های مرتبط
PDF چهارشنبه 19 تیر 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: همزمان با بازگشت ساعت فعالیت ادارات در اصفهان به روال قبل، زمان سرویس‌دهی مترو به مسافران تغییر کرد.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: فرش شهر مهاباد به عنوان اولین اثر ناملموس شهرستان اردستان ثبت ملی شد.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان این‌که ۱۲۰ نقطه آسیب‌خیز رودخانه‌های استان یزد شناسایی و در اولویت اصلاح قرار گرفته است، گفت: سال گذشته بیش از ۱۱ هکتار از رودخانه‌های یزد آزادسازی شد.
«مهدی آذر‌یزدی» فرزند علی‌اکبر رشید خرمشاهی در خرمشاه یزد به دنیا آمد. او تحصیلات مقدماتی فارسی و قرآن و عربی را نزد پدر، مادربزرگ و البته در مدرسه «خان» آموخت و