54
یکشنبه 26 خرداد 1398
شماره 7686
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیشگامی اصفهان در توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای

با مسئول
احداث و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای نسبت به گلخانه‌های انفرادی، از مواردی است که بسیار در مورد منافع آن شنیده می‌شود
اخبار ویژه
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان از تلاش‌ برای نامزدی عنوان شهر جهانی نساجی سنتی خبر داد.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان این‌که بنابر طومار شیخ بهایی، 4سهم از حقابه زاینده‌رود متعلق به شهر اصفهان است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد از ابتدا تا پایان سال در یزد «پایتخت کتاب ایران» گفت: برند پایتخت کتاب ایران فرصتی طلایی برای یزد جهانی است.
استاندار یزد گفت: برای تدوین سند آمایش استان یزد باید ملاحظات تمام شهرستان‌های استان مدنظر باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان می‌گوید: اسکی نیاز به برف دارد و ممکن است در برخی از شهرستان‌ها امکان گسترش پیست اسکی وجود نداشته باشد.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: راه‌اندازی بازار شب در اصفهان با هدف ساماندهی دستفروشان شهر و رونق کسب و کار مردم به‌ویژه برای اقشار کم‌درآمد در برنامه‌های شهرداری قرار گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان این‌که برای بازرسی هرچه بهتر بازار نیازمند همکاری دستگاه‌های استان هستیم، گفت: اگر کالایی در بازار حتی یک ریال بیشتر از قیمت مصوب فروخته شود، برخورد می‌کنیم.

هر هکتار گلخانه؛‌10 شغل جدید

سطح گلخانه‌های اصفهان قرار است در قالب یک برنامه 10 ساله تا 3 هزار هکتار افزایش یابد
کشاورزی
وجود 3هزار و ۸۰۰ واحد گلخانه‌ای در استان اصفهان حکایت از توسعه این نوع از کشت در استان دارد، آن ‌هم در شرایطی که حوضه آبریز زاینده‌رود به‌خصوص طی یک دهه گذشته با بحران شدید کم‌آبی و خشک‌سالی مواجه است.

بهره‌برداری از ۴۹ طرح کشاورزی  در چهارمحال و بختیاری

همزمان با هفته جهادکشاورزی بهره‌برداری از ۴۹ طرح کشاورزی در این استان آغاز شد.

رایزنی‌های اقتصادی ایران و روسیه در اصفهان

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: اختتامیه پانزدهمین نشست مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در این استان برگزار می‌شود.
آتش در کمین مرغداری های یزد
آتش در کمین مرغداری های یزد
استاندارد نبودن تجهیزات مرغداری‌ها به‌ویژه از لحاظ سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی منجر به بروز آتش‌سوزی در این واحدها می‌شود
آتش‌سوزی از حوادث شایع در مرغداری‌های استان یزد تلقی می‌شود به‌طوری که این قبیل حوادث هر ساله، خسارات زیادی را به واحدهای مرغداری تحمیل می‌کند

کودکانی که مردانه کار می‌کنند

جامعه
کودک کار به کودکانی اطلاق می‌شود که به دور از هیاهوی کودکانه از سنین کودکی سخت کار می‌کنند و نمونه‌های آنها در برخی از خیابان‌ها و اماکن پرتردد شهرها و یا میادین اصلی شهر و پارک‌ها بسیاردیده می‌شوند که به دستفروشی مشغولند.
PDF یکشنبه 26 خرداد 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی ساخت‌وسازهای غیرمجاز روستایی، تاکید کرد: باید مشخص شود این ساخت‌وسازهای بدون مجوز چگونه صورت می‌گیرد و کدام دستگاه‌ها در این زمینه نظارت لازم را انجام نمی‌دهند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد، این استان را سازگارترین استان کشور در مواجه با کم‌آبی دانست و گفت: عملیاتی کردن طرح سازگاری با آب یکی از اقدامات در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای یزد در سال جاری است.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۵ بازارچه فصلی فروش صنایع‌دستی در این استان طی سال‌ جاری راه‌اندازی می‌شود.