54
شنبه 25 خرداد 1398
شماره 7685
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اکران ۲۰ فیلم برجسته دنیا در اصفهان

در استان اصفهان
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ۲۰ فیلم برجسته دنیا در مهم‌ترین رویداد فرهنگی اروپا در اصفهان و 8 شهر کشور اکران می‌شود.
اخبار ویژه
مهم‌ترین موضوع پس از معرفی یزد به‌عنوان شهر میراث جهانی که البته نقش مهمی هم در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد، حفاظت از ظرفیت‌های گردشگری و البته تلاش برای زیباسازی بیش از پیش فضای شهری است.
صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری از جمله جاذبه های مهم فرهنگی این منطقه بوده و محصولات تولیدی تبلور روحیه هنری و اصالت فرهنگی مردم این دیار است
به 3 دلیل ناگزیریم به سمت حمل‌و‌نقل عمومی حرکت کنیم؛ مهم‌ترین بحث در کلان‌شهرها موضوع آلودگی هواست
رئیس اتحادیه عطاران و حناساب یزد که از پاسخگو نبودن مسئولان استان در قبال مشکلات این صنف گلایه دارد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارندگی شدید و به‌دنبال آن جاری شدن سیلاب علاوه بر آب‌گرفتگی واحدهای مسکونی به جاده‌ها، مزارع و قنات‌‌های بخش کوهپایه اصفهان خسارت وارد کرد.
استاندار یزد گفت: بحث شهریه‌ها در برنامه‌های اوقات فراغت باید شفاف‌سازی شود.
استاندار یزد در ابلاغیه‌ای به مدیران کل اداره‌ها و سازمان‌های استان، از تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی از امروز، ۲۵خرداد تا ۳۱مرداد سال جاری خبرداد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار  یزد گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف استان یزد، نیمه‌تمام است.

«بازسازی» اتوبوس‌های شهری به جای  «نوسازی»

اکنون50  اتوبوس در دست بازسازی است که تابستان امسال به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان افزوده می‌شود
شهری
چند وقتی است که ناوگان اتوبوسرانی اصفهان کمرش خم شده و در این ایام سختِ رکود تورمی که خرید هر اتوبوس 5/1 میلیارد تومان هزینه برمی‌دارد
سایه آرامش بر بازار گوشت

سایه آرامش بر بازار گوشت

مدیر پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در ماه مبارک رمضان 60تن گوشت مرغ منجمد و 73 تن گوشت گوساله منجمد

توسعه فرهنگی به کمک بخش خصوصی در استان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌گیری از بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این استان ضروری است.
برنامه‌ریزی برای توزیع آب کشاورزی در تابستان
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: قرار است از 25 تا 30 خرداد در یک شیب ملایم آب کشت غله بسته شود و تا پایان خرداد نیز برنامه توزیع آب تابستان از سوی وزارت نیرو اعلام شود.
طرح قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران روی ریل اجرا
طرح قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران روی ریل اجرا
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی طرح قطار سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران که به دلیل مشکلاتی متوقف شده بود تا 3 ماه آینده از سر گرفته خواهد شد.

اصلی‌ترین خواسته نابینایان اصفهان

از میان خبرها
مدیرعامل یک انجمن فعال در زمینه نابینایان و کم‌بینایان گفت: رفع موانع خطرساز در خیابان‌ها و معابر عمومی از مهم‌ترین خواسته‌های نابینایان اصفهان است که این مشکل را مسئولان امر باید برطرف کنند.

کاهش قیمت میوه‌های تابستانی

از میان خبرها
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی شهرستان اصفهان با اشاره به این‌که کمبود میوه در بازار نداریم، گفت: قیمت میوه‌های تابستانه در اصفهان، روزانه و هفتگی رو به کاهش است.
PDF شنبه 25 خرداد 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
مدیرکل دامپزشکی استان یزد با هشدار نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: گوشت دام‌هایی که منشأ تامین و کشتارشان نامعلوم و غیرمجاز است، می‌تواند در فصل گرم عامل شیوع تب کریمه کنگو باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: مبارزه با فساد و رانت را از ارکان توسعه می‌دانیم و در مبارزه با فساد و اصلاح سازوکارهای مقابله با فساد هیچ خط قرمزی نداریم.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که وضعیت تالاب‌های استان خوب است، گفت: اقدامات محیط‌زیست، کمک مردم و سمن‌‎ها در کنار افزایش بارندگی‌ موجب احیای تالاب‌های استان شد.
«مدرسه بهاری صنایع دستی» در موزه هنرهای معاصر اصفهان گشایش یافت.
نخستین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی میبد با برپایی ۶۰غرفه و با حضور تعدادی از هنرمندان صنایع‌دستی ۱۰استان در مراسمی همزمان با هفته صنایع‌دستی در میبد، شهرجهانی زیلو، گشایش یافت.