53
سه شنبه 23 مهر 1398
شماره 7785
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گیاهان پولساز

سودآوری یک هکتار از این گیاهان حدود ۱۵ میلیون تومان و ۲۰  برابر بیشتر از سودآوری دیگر محصولات کشاورزی نظیر گندم است
کشاورزی
آذربایجان ‌غربی به سبب موقعیت جغرافیایی خود و برخورداری از تنوع آب و هوایی ویترینی از انواع گیاهان دارویی و منابع طب سنتی است و برنامه‌ریزی اصولی
اخبار ویژه
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ثبت ۱۰ اثر از چینی‌های مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در فهرست آثار ملی خبر داد.
در نتیجه عملیات اکتشافی انجام‌شده در استان اردبیل ۱۱ مورد محدوده امیدبخش شناسایی و برای آنها پروانه اکتشاف صادر شد.
معاون استاندار آذربایجان‌ شرقی و فرماندار ویژه میانه با اشاره به ساخت سد گرمی‌چای برای تامین آب شرب میانه و روستاهای اطراف از تخصیص۱۲۰ میلیارد ریال به این طرح با پیگیری‌های استانی و شهرستاتی
اعتبار طرح اشتغال پایدار روستایی آذربایجان‌ غربی پیش از این حدود 5100 میلیارد ریال اعلام شده بود، اما این میزان با رایزنی به 7 ‌هزار میلیارد ریال افزایش یافته و امیدواری‌ها را برای پوشش طرح‌های ارائه‌شده در استان بیشتر کرده است.
مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز تعدد سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده را مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی این شهر عنوان کرد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از برقراری پوشش اینترنت پرسرعت روستایی در ۴۰۰ نقطه روستایی استان در آینده‌ نزدیک خبر داد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از مقاوم‌سازی و تحویل ۸۰ هزار واحد مسکونی به مردم استان خبر داد.
مدیرعامل سازمان حمل‌ و‌ نقل و ترافیک شهرداری تبریز از کاهش 35 درصدی حجم ترافیک در هسته مرکزی شهر با اجرای طرح زوج و فرد خودروها خبر داد.

اولین برف پاییزی به زمین نشست

بارش نخستین برف پاییزی، بستان‌آباد آذربایجان شرقی و مشگین‌شهر اردبیل را سفیدپوش کرد
هواشناسی
نخستین برف پاییزی در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی به زمین نشست. به دنبال برودت هوا که به صورت بارش باران در تبریز و اراضی پست خود را نشان داد، نخستین برف پاییزی در ارتفاعات شهرستان بستان‌آباد به زمین نشست.
حضور پررنگ کودکان کار در خیابان‌های اردبیل

حضور پررنگ کودکان کار در خیابان‌های اردبیل

مدیر کل بهزیستی اردبیل: ۲۵۱ کودک‌خیابانی‌و‌کار، شناسایی و برای‌آنها پرونده تشکیل شده‌است
تا چند سال پیش، اردبیل کمتر شاهد پدیده‌ای به نام کودکان خیابانی بود، اما در چند سال اخیر به یک‌باره چهارراه‌ها و معابر اردبیل پر شد از کودکانی که به انواع مختلف قصد کسب درآمد دارند؛ از گدایی تا فروشندگی.

احتمال توقف آسفالت‌ریزی جاده هشترود - مراغه

اگر عملیات آسفالت‌‌ریزی جاده هشترود- مراغه از استانداردهای لازم برخوردار نباشد، دستور توقف عملیات از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان هشترود صادر خواهد شد.
رتبه هفتم آذربایجان شرقی در حاشیه‌نشینی
رتبه هفتم آذربایجان شرقی در حاشیه‌نشینی
مدیر کل امور اجتماعی استانداری: مجموع مساحت ناکارآمد شهر تبریز 8۴۳۹ هکتار است
حاشیه‌نشینی در شهرها معضلی با قدمت حدود ۵۰ساله است که حل آن نه با نگاه‌های فنی و مهندسی صرف، بلکه از طریق اتخاذ رویکردهای توانمندساز ساکنان مناطق حاشیه‌نشین میسر خواهد شد.
صدور رایگان پروانه ساخت مکان گردشگری در ارومیه
شهردار ارومیه با اشاره به مصوبه شورای شهر، از صدور پروانه ساخت هتل و مکان گردشگری در این شهر به صورت رایگان خبر داد.
پیشرفت طرح‌های آبخیزداری آذربایجان‌ غربی
طرح‌های آبخیزداری اجرا‌شده و پیش‌بینی‌شده در آذربایجان غربی با تخصیص اعتبار ویژه از صندوق توسعه ملی، طی سال‌های 97 و 98 معادل ۱۰ سال پیش از آن بوده است.

تولید روزانه ۸۰ تن زباله در سرعین

پسماند
رئیس نمایندگی حفاظت محیط ‌زیست شهرستان سرعین از تولید روزانه ۸۰ تن زباله در شهرستان سرعین خبر داد.

رشد ۷۵ درصدی کمک به نیازمندان استان

خبر
مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی از مساعدت بیش از 95 میلیارد تومانی مردم خیر استان به نیازمندان طی سال جاری خبر داد.

روی خوش بازارهای جهانی به عسل اردبیل

صادرات
عسل را می‌توان پرآوازه‌ترین محصول تولیدی استان اردبیل دانست. کیفیت عسل این استان به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی، زراعی، باغی و قرار گرفتن در جوار کوه‌های سرسبز سبلان و باغ‌رو زبانزد است.
PDF سه‌شنبه 23 مهر 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از تجهیز سینماهای ارومیه به بهترین امکانات و صندلیvip  خبر داد.
امسال ۱۳۰ هزار و ۵۷۰ مسافر خارجی از پایانه مرزی پلدشت تردد کردند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۴ مسافر بوده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از روند رو به اتمام زیرساخت‌های گردشگری کندوان خبر داد.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح ۵۱ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های اردبیل به مشگین‌شهر، اردبیل به سرچم و رضی به امیرکندی خبر داد.
مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌‌ غربی گفت: امسال 2۸۸۱ مورد واقعه طلاق در آذربایجان‌ غربی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل از پرداخت بیش از ۲۰۳ میلیارد ریال تسهیلات برای ۷۵۰ طرح اشتغال مددجویان و اقشار نیازمند خبر داد.
افزایش تعداد فرهنگسراهای ارومیه در حالی مورد توجه مسئولان قرار گرفته که این مراکز فرهنگی ظرفیت ویژه‌ای برای فعالیت‌های تخصصی‌ دارند