53
دو شنبه 22 مهر 1398
شماره 7784
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تولید سالانه 17هزار و 500 تن سیب قره قرمز در اهر

مدیر جهاد کشاورزی اهر: کارشناسان قیمت هر کیلو‌گرم سیب در سال جاری را 1630 تومان تعیین کرده‌اند
کشاورزی
از جمله محصولات پرطرفدار و بومی شهرستان اهر سیب سردرختی قره قرمز است که در اقلیم این منطقه کاشت و برداشت می‌شود.
اخبار ویژه
باغداران آذربایجان غربی امسال با برداشت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص دادند.
استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح قطعه میانه - بستان‌آباد حداکثر تا اواسط آبان‌ماه خبر داد.
برای نخستین بار در تاریخ، عمق دریاچه قله سبلان با روش علمی ‌اندازه‌گیری شد.
مدیرکل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل از افزایش متقاضیان سرمایه‌گذاری در مجموعه گردشگری آلوارس سرعین خبر داد.
فرماندار ارومیه بر ضرورت شناسایی و رفع کمبودهای زمستانی این شهرستان تا پیش از رسیدن فصل سرما از سوی دستگاه‌های اجرایی مرکز استان تاکید کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به این‌که فرهنگ قصه‌گویی در جامعه رو به افول است، بر ضرورت ارتقای جایگاه قصه در پرورش کودکان و نوجوانان تاکید کرد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل از شناسایی و رفع ۴۴۱ مورد تجاوز به حریم راه‌ها و ساخت‌وساز کنار جاده‌ای غیرمجاز
عدم استقبال گندم‌کاران آذربایجان شرقی از طرح خرید تضمینی موجب شد که مسئولان آن بخش با ارائه پیشنهادهای جدید، کشاورزان را به فروش محصولاتشان ترغیب کنند.

کالاهای بدون قیمت در بازار

حدود یک‌پنجم پرونده‌های تعزیراتی استان آذربایجان‌غربی مربوط به گران‌فروشی و عدم درج قیمت است
بازار
واحد‌های صنفی و عرضه‌کنندگان خدمات موظف به درج قیمت روی کالا‌های خود هستند، اما گشتی در بازار ارومیه از عدم درج قیمت، مخدوش شدن قیمت روی کالاها، کم‌فروشی، گران‌فروشی و حتی عرضه کالا‌ها با قیمت‌های سلیقه‌ای در عرضه محصولات حکایت دارد.

احداث ۴۰۹ مسکن مددجویی در آذربایجان‌غربی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینیره آذربایجان غربی از احداث ۴۰۹ مسکن مددجویی در استان خبر داد.

راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران – آذربایجان در اردبیل

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از احداث شهرک مشترک صنعتی ایران – آذربایجان در نقطه مرزی اردبیل با هدف توسعه تولید و اشتغال در مناطق مرزی استان خبر داد.
بازار کار آذربایجان شرقی بدون نیروی ماهر
بازار کار آذربایجان شرقی بدون نیروی ماهر
از مجموع 200 هزار دانشجوی استان تنها 5 هزار نفر دررشته‌های کاربردی صنعتی و مهارتی مشغول به تحصیل هستند/ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان: با مراجعه  تعداد زیادی نیروی کار دانشگاهی بدون مهارت رو‌به‌رو هستیم
نگاهی به آگهی‌های کاریابی در آذربایجان شرقی واقعیتی جالب توجه را نشان می‌دهد که از سوی صاحبان صنایع و مدیران کار استان هم تأیید می‌شود.
عمر کوتاه تیم‌های موفق فوتسال اردبیل
عمر کوتاه تیم‌های موفق فوتسال اردبیل
پس از انحلال سه تیم فوتسال در گذشته امسال هم تیم‌های الغدیر و شهید کیان با مشکلات زیادی مواجهند
در سال‌های اخیر فوتسال جور ورزش استان اردبیل را در رقابت‌های کشوری کشیده است، از حضور و صدور بازیکن گرفته تا درخشش و تاریخ‌سازی.
برگزاری مشروط بازی تراکتور - نود در ارومیه
برگزاری مشروط بازی تراکتور - نود در ارومیه
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در صورتی که نواقص ورزشگاه‌های ارومیه در مدت باقی‌مانده به مسابقه‌ تیم‌های تراکتور‌سازی تبریز - نود ارومیه  تکمیل نشود، این بازی در جام حذفی در شهر دیگری برگزار می‌شود.
PDF دوشنبه 22 مهر 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از اجرای طرح آموزش شهروندی
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و زیرساختی میراث فرهنگی این استان در سال جاری خبر داد.
دشت مغان و شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در زمینه کشاورزی شرایط ویژه‌ای برای کشت چغندر قند دارند و وجود کارخانه قند مغان به عنوان یکی از
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل از بهسازی و آسفالت ۱۲ کیلومتر راه روستایی حوزه مرکز استان در قالب اجرای طرح ملی ابرار خبر داد.
رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان ‌غربی با اشاره به آغاز بارش باران در شهرهای مختلف استان از کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دمای هوا خبر داد
یک واحد مسکونی برای اقامت زائرین اربعین توسط موکب جنت‌الحسینع شهرداری تبریز در کربلای معلا مهیا شد.